۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۴۳۱۰۸۸
کارشناس مسائل دینی:

جوانان در ماه مبارک رمضان مسجد را فراموش نکنند 

کارشناس مسائل دینی با توجه به این که ماه رمضان ماه خدا است، گفت: جوانان در ماه مبارک رمضان مسجد را فراموش نکنند و سعی کنند که با مسجد بزرگ شوند تا فریب دوستان بد را نخورند.
حجت الاسلام عسگری

حجت الاسلام اصغر عسگری کارشناس مسائل دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا درکرمان، در مورد اهمیت مسجد در ماه مبارک رمضان، گفت: بیشترین کار برای مساجد در جامعه امروز، بیان احکام و ذکر خدا است.

 

وی افزود: آشنایی با دین و زمینه سازی برای کارهایی مهمی همچون کار فرهنگی از وظایف مهم مسجد شمرده می شود زیرا اساس کار در مسجد، کار فرهنگی بوده تا مردم تمام کارهی خود را از مساجد انجام دهند.

 

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که غالب افراد، فقط مسجد را برای نماز خواندن می شناسند، اظهار داشت: مردم بدانند کار اصلی مسجد برطرف کردن مشکلات مردم بوده و یک مسجد زمانی فایده دارد که علاوه بر این که نماز می خوانند باید مشکلات همدیگر را هم برطرف کنند.

 

وی یادآور شد: پیامبر گرامی اسلام در زمان عمر خود در مسجد علاوه بر ذکر خدا، کار قاضی گری هم انچام می داد و این نشان می دهد که مسجد از جایگاه خاصی در زندگی انسان برخورد دار است.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این که روحانیان دین را به زبان خودشان به مردم بگویند، اظهار داشت: کلاس های تابستانی و بیان احکام از کارهایی بوده که روحانی یک مسجد می تواند این کارها را انجام دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: بهترین مسأله برای مبلغان روحانی در مساجد این است که آیین درست زندگی کردن را به مردم بگویند که انسان ها چه طور یک زندگی اسلامی داشته باشند.

 

حجت الاسلام عسگری با توجه به این که ماه رمضان ماه خدا است، ابراز داشت: جوانان در ماه مبارک رمضان مسجد را فراموش نکنند و سعی کنند که با مسجد بزرگ شوند تا فریب دوستان بد را نخورند.

 

وی در پایان گفت: مروری بر گذشته و رو به زندگی بهتر از کارهای خوبی بوده که مردم می توانند در این ماه استفاده کنند./9707/302/ب3

ارسال نظرات