۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۳۱۰۷۳
مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان: 

انسان ها با قلب سلیم می توانند زندگی خوبی را برای خود فراهم کنند

مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان با اشاره به این که قلب سلیم زمانی برای انسان سودمند است که هنگام ذکر خدا دل آرام بگیرد، گفت: اگر انسان در زندگی با ذکر خدا، قلبش به لرزه افتاد، این فرد از گروه هایی بوده که قلب سالمی را برای خود فراهم کرده است.
قلب سلیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام رضا افاضاتی، مدیر حوزه علمیه امام مهدی کرمان امروز ظهر در مسجد امام حسین(ع) کرمان در اولین ظهر از ماه مبارک رمضان، گفت: زمانی عبادت انسان فایده دارد که افراد در کنار عبادت، گناه نکنند.

 

وی افزود: این که انسان ها در زندگی خود نماز می خوانند ولی اثری از آن نمی بینند، به این دلیل است که انسان ها ایمان واقعی خود را به دست نیاورند.

 

حجت الاسلام افاضاتی با بیان این که قلب و دل جایگاه خاصی را در زندگی انسان دارند، اظهار داشت: انسان ها باید تحویل گر قلب خودشان را با گناه نکردن به دست بیاورند زیرا قلب است که تمام عبادات را می گیرد که اگر خراب باشد دیگر عبادت انسان فایده ندارد.

 

وی بیان داشت: ماه رمضان ماه قرآن و بندگی بوده و انسان ها تا جایی که می توانند باید قرآن را بخوانند و به آن عمل کنند چرا که قرآن خواندن بدون عمل فایده ای را دربر نخواهد داشت.

 

استاد حوزه علمیه کرمان با اشاره به سوره اسراء آیه 72، خاطرنشان کرد: خداوند در قرآن کریم می فرماید کسانی که قلب خود را پر از گناه کرده اند جایگاه آن ها در آتش جهنم است.

 

وی ابراز داشت: مهم ترین بستر انسان ها، قلب بوده زیرا زمانی که انسان ها ریشه یابی کنند و قلب و دل خودشان را محل عبادت خدا قرار دهند، می توانند خود را در آخرت در درجات بالا ببینند.

 

مدیر حوزه علمیه امام مهدی(ع) با توجه به این که روح انسان بُعدهایی دارد، بیان داشت: اگر انسان وابسته به دنیا و  تجملات باشد در این صورت همه کاره او، نفس است اما اگر روح او به طرف معنویات برود، در این صورت قلب دستور به مغز داده و کارهای خوبی را انجام می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: انسان زمانی می تواند روح خوبی را داشته باشد که هم بُعد معنوی و هم عشق و علاقه به دنیا که مزرعه آخرت است را برای خود فراهم کند.

 

این استاد حوزه علمیه با توجه به این که قلب دو دریچه شیطانی و خدایی را دارد، افرود: انسان با کارهایی که در دنیا انجام می دهد می تواند هم گوش شیطانی و هم خدایی داشته باشد و زمانی می تواند زندگی خوبی را برای خود داشته باشد که تمام زندگی خود را برای خدا انجام دهد.

 

وی ابراز داشت: قلب سلیم، منیب و مریض سه قلب هایی هستند که در قرآن کریم از آن ها نام برده شده است و انسان زمانی می تواند قلب سالمی را برای خود فراهم کند که حب دنیا را در این قلب وارد نکند.

 

حجت الاسلام افاضاتی با بیان این که گناه انسان را از نماز شب منع می کند، یادآور شد: انسان ها بدانند که در در آخرت مال و فرزندان انسان ها را کمک نمی کنند و تنها اعمال انسان است که به افراد کمک می کند.

 

وی با اشاره به این که قلب سلیم زمانی برای انسان سودمند است که هنگام ذکر خدا دل آرام بگیرد، اظهار داشت: نماز مایه آرامش انسان بوده و افراد با نماز خواندن قلب خود را آرام می کنند.

 

وی در پایان گفت: اگر انسان در زندگی با ذکر خدا، قلبش به لرزه افتاد، این فرد از گروه هایی بوده که قلب سالمی را برای خود فراهم کرده است./9707/302/ب2

ارسال نظرات