۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۴۳۱۰۴۷
کارشناس احکام تشریح کرد؛

چگونگی پرداخت کفاره تأخیر قضای روزه

حجت الاسلام وحیدپور درباره چگونگی پرداخت کفاره روزه‌ای که از ماه رمضان سال قبل قضای آن بر عهده فرد است، گفت: به کسانی که روزه سال گذشته را قضا نکرده‌اند موظف به پرداخت کفاره تأخیر قضای روزه به میزان 750 گرم مواد غذایی هستند.
حجت الاسلام حسین وحیدپور حجت الاسلام حسین وحیدپور

حجت الاسلام حسین وحیدپور، کارشناس احکام در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: کسانی که رمضان سال گذشته روزهایی را با عذر مسافرت، مریضی، عادت ماهانه و دیگر موارد روزه نبوده‌اند و در یازده ماه بعد نیز روزه نگرفته‌اند تا جبران آن بشود و به این ماه رمضان رسیده است به این خاطر که در قضای روزه تأخیر انداخته است باید کفاره قضای روزه را بدهد.

 

کارشناس احکام ادامه داد: کفاره قضای روزه در بین تمام مراجع تقلید بدون توجه به شأنیت و وضع مالی فرد هفتصد و پنجاه گرم مواد غذایی از برنج، آرد، ماکارونی، گندم و مانند اینها است که تنها حضرت آیت الله شبیری زنجانی این کفاره را 900 گرم اعلام کرده‌ است.

 

حجت الاسلام وحیدپور اظهار داشت: کفاره قضای روزه متعلق به فقرا و مستمندان است و مردم می‌توانند کفاره خود را به صورت مستقیم به هر مستمندی که می‌شناسند، تحویل دهند.

 

وی در پایان کفاره تأخیر در گرفتن روزه را به همراه گرفتن قضای روزه وظیفه هر مسلمان دانست و تصریح کرد: اگر کسی در طول سال مریض باشد به عنوان «بیمار سال» لازم نیست که قضای روزه خود را به جا بیاورد و تنها کافی است که کفاره تأخیر آن را بپردازد./836/ت302/س

ارسال نظرات