۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۴۳۱۰۲۵
آیت‌الله سلیمانی:

ماه رمضان فرصتی برای تحکیم وحدت و تقویت همدلی در امت اسلامی است

امام جمعه زاهدان گفت: یکی از دستورات قرآن کریم، اعتصام به ریسمان الهی است و باید از فرصت‌های به‌دست آمده در ماه رمضان، برای تحکیم وحدت و تقویت همدلی در امت اسلامی بهره ببریم.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه زاهدان امروز در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان، گفت: ماه رمضان، ماه تهذیب نفس و تطهیر روح است؛ ماهی است که اگر از برکات بی‌شمار آن خود را محروم سازیم، یقیناً به خودمان ظلم کرده‌ایم.

 

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان افزود: یکی از فضایل ماه رمضان این است که اولین آیات قرآن کریم در این ماه نازل شده است؛ « شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيَ أُنزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ»، لذا این ماه، ماه قرآن و ماه عمل به دستورات الهی است.

 

وی اظهار کرد: در این ماه مبارک، جلسات و محافل دینی مشترکی برگزار می‌شود که در آن شیعه و سنی برادرانه در کنار یکدیگر و در محضر قرآن کریم می‌نشینند؛ این یک فرصت ارزشمند برای امت اسلامی است تا اتحاد خود را تقویت کند.

 

آیت‌الله سلیمانی بیان کرد: محافل جزء خوانی قرآن که هر روزه در مساجد شیعه و سنی برگزار می‌شود و همچنین مجالس کتابت و خوشنویسی قرآن، همانند حلقه‌هایی هستند که می‌توانند پیوند برادران شیعه و سنی را مستحکم‌تر کند.

 

وی ادامه داد: آنچه وظیفه دینی و سبک زندگی اسلامی است، این است که ما باید وحدت و اتحاد خود را حفظ کرده و زندگی برادرانه داشته باشیم تا مبادا دشمن درصدد نفوذ بین ما باشد و مانند عراق و سوریه مسئله برادرکشی و خودزنی را به وجود آورد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در ماه رمضان حضور اقشار مختلف در مساجد پررنگ‌تر می‌شود، لذا باید تلاش شود با برنامه‌ریزی مناسب و برگزاری برنامه‌های غنی، بانشاط و متنوع زمینه حضور مستمر جوانان و نوجوانان در مساجد مهیا شود./831/202/ب2

ارسال نظرات