۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۹۹۶
همزمان با ماه مبارک رمضان صورت می گیرد؛

برگزاری مراسم جزءخوانی قرآن کریم در شهرستان های ۹ گانه استان چهارمحال و بختیاری

رییس اداره قرآنی استان چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص ترین برنامه قرآنی ماه مبارک رمضان امسال، برگزاری منسجم مراسم ترتیل جزءخوانی قرآن کریم به صورت روزانه در همه شهرستان های استان است.
مراسم جزء خوانی قرآن کریم 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، مهدی پرتوی، رییس اداره قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه دیروز در ستاد شئون فرهنگی این استان که به میزبانی سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی و با حضور اعضا برگزار شد، به تشریح برنامه های قرآنی این استان در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: شاخص ترین برنامه قرآنی ماه مبارک رمضان امسال در استان، برگزاری منسجم مراسم ترتیل جزءخوانی قرآن کریم به صورت روزانه در همه شهرستان های استان است.

 

وی با بیان اینکه مراسم جزءخوانی قرآن کریم در شهرکرد نیز همانند سال های گذشته در مصلای بزرگ این شهر برگزار می شود، افزود: به حمدالله این برنامه هر ساله با برنامه ریزی بهتر و با استقبال چشمگیر مردم روبه رو می شود.

 

پرتوی با اشاره به اینکه مراسم جزءخوانی قرآن کریم در شهرکرد از فردا و از ساعت 18 برگزار می شود، خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود امسال همه روزه بیش از یک هزار نفر در این مراسم در مرکز استان شرکت کنند و جان و دل خویش را با معارف قرآن صیقل دهند.

 

وی عزام مربیان قرآن به دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی به ‌منظور برگزاری دوره آموزشی روخوانی قرآن را از دیگر برنامه‌های دارالقرآن کریم این استان در ماه مبارک رمضان بیان کرد و گفت: برای سومین سال متوالی از توانمندی‌های قاریان استانی که مورد تأیید شورای عالی قرآن هستند به ‌منظور تلاوت آیات الهی در جای جای استان استفاده می شود.

 

رییس اداره قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، توجه به بحث تفسیر قرآن را یکی دیگر از برنامه های محوری این استان در ماه مبارک رمضان برشمرد و افزود: امسال با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته است و با حضور دو استاد از شورای عالی تفسیر کشور، محافل تفسیر قرآن در شهرستان های شهرکرد و فارسان نیز به صورت روزانه برگزار می شود.

 

این مقام مسؤول، اجرای طرح تدبر در قرآن کریم را یکی دیگر از برنامه های اولویت دار ماه مبارک رمضان در این استان دانست و تصریح کرد: باید بدانیم که طرح تدبر در قرآن، مقدمه ای برای تفسیر و در جهت آماده سازی افکار عمومی است که به حمدالله در شهرستان های استان همزمان با ماه مبارک رمضان و بر اساس آیین نامه اجرایی برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با شاخصه های قرآنی و اسلامی در برابر دشمنان ایستادگی می کند، افزود: جبهه فرهنگی و جنگ نرم دشمن با شروع دهه دوم انقلاب اسلامی آغاز شده و دشمنان روز به روز با ابزارهای مختلف و مدرن وارد عرصه می شوند؛ بنابراین باید دانست که تحمیل سبک زندگی غربی به مسلمانان جهان یکی از اهداف اصلی دشمنان اسلام است.

 

پرتوی با بیان اینکه دشمنان در عرصه جنگ نرم ساکت نمی نشینند، افزود: برگزاری مسابقات قرآن، اذان و نهج البلاغه، برگزاری محافل انس با قرآن کریم، تجلیل از فعالان قرآنی شهرستان، تجلیل از هیأت امناء مساجد، بازدید از مراکز و مؤسسات قرآنی از دیگر برنامه های ماه مبارک رمضان در این استان است./9457/203/ب2

ارسال نظرات