۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۳۰۹۸۷
دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه مطرح کرد؛

احداث فرهنگسراهای ارومیه با هدف ترویج فرهنگ و سبک زندگی دینی

دبیر کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: فرهنگسراهای محله ای و فرهنگسراهای قرآن و عترت با هدف ترویج فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی در شهر ارومیه احداث شده است.
لطیفه مبین، دبیر کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه

لطیفه مبین، دبیر کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای  اسلامی شهر ارومیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، با اشاره به برنامه های ماه مبارک رمضان، افزود: کانون ها و مراکز فرهنگی شهر که در طول سال در زمینه حفظ و قرائت قرآن فعالیت می کردند، در طول ماه مبارک رمضان این آموزش ها چند برابر می شود.


 

وی با اشاره به اهمیت قرآن در زندگی فردی و اجتماعی، اظهار داشت: قرآن باید به عنوان کتاب آسمانی و راهنمای انسان ها در متن زندگی مردم  بوده و مفاهیم آن نیز در زندگی ساری و جاری باشد.

 

دبیر کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر ارومیه اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان مراسم بزرگ جمع خوانی قرآن کریم هر روز قبل از افطار از سوی قاریان برجسته با همکاری شهرداری و صدا و سیمای آذربایجان غربی برگزار می شود.

 

مبین گفت: شهرداری ارومیه در ماه مبارک رمضان علاوه بر تزیین و معنوی کردن فضای شهر، برنامه های مختلف فرهنگی در فرهنگسراها برگزار می کند.

 

عضو مجمع مشورتی بانوان شوراهای اسلامی کلانشهر ها و مراکز استان با اشاره به این که مدیریت شهری برای سلامت معنوی جامعه، فرهنگ دینی و سبک زندگی دینی برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری دارد، گفت: احداث فرهنگسراهای محله ای و فرهنگسراهای قرآن و عترت از جمله برنامه های سخت افزاری است.

 

وی اضافه کرد: احداث مراکز تخصصی فرهنگی هنری در قالب خانه قرآن و خانه های سلامت در راستای توسعه سلامت جسمانی، سلامت روانی و اجتماعی مردم با ارتقاء آگاهی های عمومی و مهارت های زندگی جهت توسعه رفتارهای سالم از جمله اهداف است.

 

عضو کمسیون نظارت و پیگیری شورا به ایجاد فضای سالم تفریح و شادی برای جوانان اشاره و اظهار داشت:  احداث مراکز ورزشی، ایجاد زمین های روباز ورزشی در محلات از جمله اقدامات شهرداری در راستای هدایت جوانان به سوی تفریحات سالم است.

 

مبین با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص ورزش گفت: اگر ورزش برای همه تحقق یابد علاوه بر تحکیم خانواده، نشاط و شادابی به جامعه باز می گردد.

 

احداث قلک های کتاب در سطح شهر

دبیر کمسیون فرهنگی اجتماعی شورای  اسلامی شهر ارومیه  به احداث و تجهیز کتابخانه ها در پارک ها و محلات به منظور ترویج نهضت مطالعه مفید اشاره کرد و گفت: کتابخانه هایی به شکل قلک در سطح شهر احداث و از طرف شهرداری کتاب های مذهبی، فرهنگی، هنری و اجتماعی عرضه می شود تا آحاد مردم به فراخور نیاز از آن ها استفاده کنند./1301/303/ب2

ارسال نظرات