۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۴۳۰۹۵۵
رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

فعالیت‌های فرهنگی ایجابی بهترین راهکار جلوگیری از آسیب‌ها است

رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به طرح این ستاد به منظور انجام کارهای ایجابی در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی، گفت: درواقع بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلف انجام فعالیت‌های فرهنگی ایجابی در سطح جامعه است.
حجت الاسلام احمدی فر- رییس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا احمدی‌فر، رییس ستاد اقامه نماز استان خراسان شمالی، عصر امروز در نشست با جمعی از مسؤولان فرهنگی استان، با اشاره به آماده‌سازی انجام‌شده برای ورود به ماه مبارک رمضان در خراسان شمالی، اظهار کرد: یکی از مسائل مهم این ماه آماده‌سازی فضاهای اقامه نماز در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های شهرهای شهرستان‌های مختلف استان است.

 

وی با اشاره به اینکه از مدت‌ها پیش طرح‌هایی برای ساخت سکوهای اقامه نماز و آماده کردن تجهیزات برگزاری این فریضه الهی در بوستان‌ها و پارک‌های بجنورد در دست اجرا بود، اضافه کرد: با وجود تلاش‌های انجام‌شده برای آماده شدن این اماکن پیش از آغاز ماه رمضان، تنها نمازخانه بوستان بش‌قارداش بجنورد تقریباً آماده شده و سکوی نماز شهربازی بجنورد احتمالاً به ماه رمضان امسال نمی‌رسد.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر در ادامه با تأکید بر در نظر گرفتن امام جماعت برای بوستان‌ها و پارک‌های خراسان شمالی در ماه رمضان، گفت: با توجه به اینکه در ماه رمضان به ویژه پس از افطار حضور مردم در بوستان‌ها افزایش می‌یابد باید با حضور روحانیان مبلغ در این اماکن برنامه‌های فرهنگی مختلفی برای مردم برگزار شود.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه در این راستا هم‌زمان با ماه رمضان امسال در پارک‌ها و بوستان‌های شهرهای مختلف استان برنامه‌هایی از قبیل برگزاری نماز جماعت، آشنا کردن مردم با احکام ماه رمضان و برپایی غرفه‌های پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی پیش‌بینی شده است، ادامه داد: این برنامه‌ها با هدایت و مدیریت روحانیان مبلغ برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به طرح ستاد اقامه نماز خراسان شمالی به منظور انجام کارهای ایجابی در راستای ترویج ارزش‌های اسلامی، افزود: درواقع بهترین راهکار برای جلوگیری از آسیب‌ها و ناهنجاری‌های مختلف انجام فعالیت فرهنگی ایجابی در سطح جامعه است.

 

حجت‌الاسلام احمدی‌فر خاطرنشان کرد: در این راستا باید به شهرداری‌های استان تکلیف شود تا فضاهای مربوط به اقامه نماز در بوستان‌ها و تفرجگاه‌های پرجمعیت را فراهم کنند.

 

وی همچنین با تأکید بر بهره‌گیری از توان و ظرفیت روحانیان و چهره‌های شاخص و برجسته کشور در مراسم ماه رمضان استان خراسان شمالی، اظهار کرد: استفاده از این چهره‌های شاخص می‌تواند به ارتقای کیفی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی ماه رمضان در استان کمک کند.

 

حجت‌الاسلام احمدی فر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب 24 تابلوی حد ترخص و مسافت شرعی در خروجی شهرهای خراسان شمالی در آستانه فرارسیدن ماه رمضان، اضافه کرد: با همراهی و مساعدت مطالعاتی مركز موضوع شناسی احكام فقهی قم، طرح جانمایی و نصب تابلوهای حد ترخص و مسافت شرعی شهرهای استان كه از چندی پیش آغاز شده بود به اتمام رسید.

 

وی با بیان اینکه در این طرح ستاد اقامه نماز به عنوان مرجع مطالعاتی و اداره كل راه و شهرسازی استان به عنوان مجری حضور داشتند، گفت: در آستانه ماه مبارك رمضان با نصب این تابلوها انجام فرایض شرعی برای مؤمنان روزه‌داری كه قصد سفر دارند راحت‌تر شده و از این طریق می‌توانند حدود اسلامی شهرها را مشخص کنند.

 

به گفته حجت‌الاسلام احمدی‌فر طرح مطالعاتی جانمایی حد ترخص و مسافت شرعی شهرهای استان بر اساس فتاوای مراجع عظام تقلید با انجام اقدامات دقیق و به‌روز علمی از سوی مؤسسه موضوع شناسی احكام فقهی در قم انجام و در شهرهای استان به بهره‌برداری رسید./9314/202/ب2

ارسال نظرات