۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱
کد خبر: ۴۳۰۹۳۵
مدير ستاد اقامه نماز استان اصفهان:

اسلام ناب از اسلام انقلابي شروع می شود

مدير ستاد اقامه نماز استان اصفهان با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر حفظ روحيه انقلابي، گفت: امام خميني(ره) نيز تأكيد بر اسلام ناب داشت و اسلام آمريكايي و اسلام سكولار را نفي مي كرد از اين، رو آغاز اسلام ناب نيز از اسلام انقلابي است.
رضا جديد مدير ستاد اقامه نماز استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا دركاشان، رضا جديدي ظهر امروز در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان كاشان با اشاره به اينكه روحانيت امروز نه تنها اسلام بلكه كشور را حفظ كرده است گفت: عزت و عظمت اسلام و ايران اسلامي در جهان مرهون امام خميني(ره) رهبر معظم انقلاب و تلاش روحانيت است.

 

وي در عين حال از روحانيت به عنوان يكي از اقشار مظلوم در نظام جمهوري اسلامي نام برد و با اشاره به حدود 4 ميليون نفر دانشجو دانشگاهي و 250 هزار طلبه در حوزه هاي علميه، گفت: دولت هزينه هاي 4 ميليون دانشجوي دانشگاهي كشور از لحظه ورود به دانشگاه تا هنگام فارغ التحصيلي آنها پرداخت مي كند اما هيچگونه كمك هزينه اي براي تدريس طلاب در حوزه هاي علميه پرداخت نمي شود.

 

جديدي در ادامه با اشاره به تأكيد رهبر معظم انقلاب بر حفظ روحيه انقلابي، گفت: امام خميني(ره) نيز تأكيد بر اسلام ناب داشت و اسلام آمريكايي و اسلام سكولار را نفي مي كرد از اين، رو آغاز اسلام ناب نيز از اسلام انقلابي است.

 

وي اين ادعا را كه اسلام انقلابي آيت الله مطهري را شهيد كرد را مردود دانست و افزود: ما اگر اسلام ناب نداشتيم، اسلام انقلابي نداشتيم، چرا كه اسلام انقلابي همان هيات من الذله امام حسين(ع) است.

 

مدير ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه با اشاره به اين كه برخي مدعي اسلام رحماني هستند، يادآور شد: اسلام رحماني بدون جهاد و مبارزه با مستكبرين، معنا ندارد.

 

وي برحفظ روحيه انقلابي بين آحاد مردم تأكيد كرد و افزود: عدم روحيه انقلابي در برخي افراد سبب شده است تا گرد و غبار بر وصيت نامه امام خميني(ره) و صحيفه نور نشسته و فراموش شود، بنابراين اگر گرد و غبار وصيت نامه امام را در بربگيرد، انقلاب اسلامي از مسير خودش منحرف خواهد شد.

 

جديدي همچنين از عدم حضور فرماندار در جلسات ستاد اقامه نماز انتقاد كرد و با اشاره به اين كه چه جلسه اي مهمتر از جلسه ستاد اقامه نماز است كه نماينده فرماندار به جاي فرماندار در آن شركت دارد، گفت: بحث نماز و اهميت نماز را بايد جدي گرفت و از دهياران، بخشداران، فرمانداران، شهرداران و استاندار براي تهيه امكانات اقامه نماز جماعت در روستاها استفاده كرد.

 

به گفته وي، دهياران، بخشداران، فرمانداران، شهرداران و استانداران بايد في سبيل الله عضو افتخاري ستاد اقامه نماز باشند.

 

جديدي گفت: در نامه هايي از تاكسيراني و اتوبوسراني اصفهان درخواست شده است تا هنگام ظهر براي پخش اذان در تاكسي ها و اتوبوس ها از راديو استفاده كنند.

 

مدير ستاد اقامه نماز استان اصفهان در ادامه از نصب سيستم اتوماتيك پخش اذان در يك هزار نقطه از شهر اصفهان توسط شهرداري اصفهان خبرداد و افزود: سيستم اتوماتيك پخش اذان در سه زمان صبح و ظهر و شب تاكنون در 400 نقطه از يكهزار نقطه تعيين شده شهر اصفهان نصب و راه اندازي شده است.

 

به گفته وي، شهر اسلامي شهري است كه هنگام اذان در سه وقت، صداي الله اكبر طنين انداز شود و نماز جماعت اقامه شود و اين مهم توسط شهرداري ها بايد اجرايي شود.

 

جديدي همچنين از فعاليت ستاد نماز در اصفهان خبرداد و گفت: اذان بايد در ادارات و ارگانها و خيابان ها به موقع طنين انداز شود و اين مهم را شهرداري ها مي تواند برنامه ريزي و تدبيركند.   

 

وي از آغاز فعاليت هاي مجمع خادمين نماز در اصفهان و نجف آباد خبر داد و گفت: از تعدادي خيرين اصفهان براي حضور در مجمع خادمين نماز اصفهان دعوت شده است كه اين مجمع مي تواند الگويي براي ديگر شهرستان ها از جمله شهرستان كاشان كه از ظرفيت خيرين بهره مند است باشد.

 

جديدي يادآور شد: با دعوت از خيرين در مجمع خادمين نماز اصفهان از بين خيرين، هيات مديره و مديرعامل انتخاب شدند و مجمع خادمين نماز اصفهان به ثبت رسيد.

 

مدير ستاد اقامه نماز استان اصفهان همچنين بر تأسيس مجمع مسجد در شهرستان كاشان تأكيدكرد و با اشاره به اينكه شهرستان كاشان در زمينه خيرين از ظرفيت هاي خوبي بهره مند است گفت: منطقه كاشان به دليل نزديكي به قم مشكل كمبود مسجد و امام جماعت ندارد اما شهرهاي سميرم و اطراف چادگان و شهر رضا مشكل امام جماعت و مسجد وجود دارد.

  

وي، دعوت از 300 خير مسجد ساز اصفهاني در هفته گذشته براي كمك به امر مسجد سازي در روستاهاي فاقد مسجد را يكي از اقدامات ستاد اقاقه نماز اصفهان اعلام كرد و يادآور شد: مسجد سازي در روستاهاي فاقد مسجد، تكميل مساجد نيمه تمام و مسجد سازي در روستاهاي فاقد مسجد استان هاي چهارمحال بختياري و كهكيلويه و بويراحمد با كمك خيرين اصفهاني در دستور كار ستاد اقامه نماز اصفهان قرارگرفته است.

 

به گفته وي، برخي از روستاها نه تنها روحاني ندارند بلكه از داشتن مسجد نيز محروم هستند كه اولويت اول اين روستاها، ساخت مسجد و روحاني براي اقامه نماز جماعت است.

 

لازم به ذكراست، اولين جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان كاشان با حضور آيت الله عبدالنبي نمازي نماينده ولي فقيه در كاشان و رئيس ستاد اقامه نماز كاشان، رضا جديدي مدير ستاد اقامه نماز استان اصفهان و اعضاي ستاد اقامه نماز كاشان برگزار  شد./1307/202/ب3

ارسال نظرات