۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۴۳۰۷۷۶
امام جمعه مرند: 

ماه رمضان فرصتی برای تمرین عبودیت و بندگی است

حجت‌الاسلام نعمت‌زاده با بیان این‌که آثار فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان نباید مورد غفلت قرار گیرد، گفت: ماه رمضان فرصتی برای تمرین عبودیت و بندگی است.
حجت لاسلام علي نعمت‌‌زاده، امام جمعه مرند

حجت الاسلام علی نعمت‌زاده، امام جمعه مرند در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان ترتیب یافت، با بیان این‌که درک فضائل معنوی و معرفتی ماه رمضان بایستی با آمادگی روحی و روانی همراه باشد، اظهار داشت: آخرین روزهای ماه شعبان بهترین زمان برای آمادگی جهت حضور در ضیافت الهی است.


وی با بیان این‌که ظرفیت های فردی و اجتماعی ماه مبارک رمضان گاه مورد غفلت قرار می گیرد، تصریح کرد: گاه چنین تصور می شود که اگر تنها یک ماه در سال از گناهان به دور بوده و انجام واجبات و مستحبات داشته باشیم، یک سال خود را بیمه کرده‌ایم و دیگر نیازی به بندگی نیست، در حالیکه حقیقت غیر از این است. 


حجت الاسلام نعمت زاده با اشاره به این‌که ماه رمضان فرصتی برای تمرین عبودیت و بندگی در دیگر ایام سال است، افزود: تک تک لحظات این ماه می تواند به عنوان فرصتی طلایی برای شناخت حقیقت عبودیت استفاده شود، در حقیقت رمضان فرصتی برای توبه به درگاه الهی و شناخت صراط مستقیم است.


امام جمعه مرند با تأکید بر این‌که نباید مسلمان یک ماهه باشیم، تصریح کرد: هیچ کس از آینده خود خبر ندارد، معلوم نیست که آیا سال بعد نیز توفیق درک ماه مبارک رمضان را خواهیم داشت، یا نه، بنابراین چه خوب است که ماه رمضان را به عنوان فرصتی مغتنم برای تزکیه نفس و زدودن دل از زنگار گناهان بدانیم.


وی با بیان این‌که در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم بسته می شود، خاطرنشان کرد: رمضان تنها ماهی است که به فرموده پیامبر اسلام(ص) ابتدای آن رحمت، وسط آن برکت و پایان آن مغفرت است، بنابر این بدون طهارت معنوی موفق به فهم عظمت میهمانی خدا نخواهیم بود.


حجت الاسلام نعمت زاده گفت: آثار روزه‌داری بایستی در تمامی اعمال، رفتار و گفتار مؤمنان تجلی یابد، چنانکه حضرت علی(ع) می فرمایند؛ روزه قلب بهتر از روزه زبان است و روزه زبان بهتر از روزه شکم، بنابراین از جهتی دیگر نیز می توان به روزه‌داری در روزهای گرم و طولانی فصل تابستان توجه کرد.


وی با اشاره به این‌که ماه مبارک رمضان بهترین فرصتی برای تمرین صبر و شکیبایی در برابر سختی ها و مشکلات است، گفت: اگر نورانیت کسب شده در ماه ضیافت الهی در دیگر ایام سال نیز حفظ شود، به لذت و حقیقت بندگی و عبودیت به درگاه الهی پی خواهیم برد./935/302/ب

ارسال نظرات