۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۰
کد خبر: ۴۳۰۷۶۸
علمای شیعه و سنی لبنان تأکید کردند؛

تروریسم تکفیری زاییده رژیم صهیونیستی است

تجمع علمای مسلمان لبنان از گروه های تکفیری به عنوان غده سرطانی زاییده رژیم صهیونیستی یاد کرد.
تجمع علمای مسلمان لبنان

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اداری تجمع علمای مسلمان لبنان پس از پایان نشست هفتگی خود که به بررسی رخدادهای لبنان و منطقه اختصاص داشت، پیامی صادر کرد و فرارسیدن ماه مبارک رمضان را به امت اسلامی تبریک گفت.

 

در این پیام آمده است: جنگ در منطقه به ویژه سوریه و یمن باید متوقف شود و مسؤولان این کشورها به پای میز مذاکره بیایند تا به راه حل قانونی و مسالمت آمیز دست یابند. این مذاکرات زمانی نتیجه بخش خواهد بود که غده سرطانی تروریسم تکفیری که زاییده غده رژیم صهیونیستی بوده و مورد حمایت قاطع شیطان بزرگ یعنی آمریکا است، از بین برود.

 

علمای شیعه و سنی لبنان بر لزوم تصویب قانون انتخابات نسبیت بر اساس لبنان یکپارچه تأکید کرده و افزودند: این قانون می تواند نماینده واقعی قشرهای مختلف ملت باشد و پایبندی به قانون کنونی به افزایش مشکلات منجر خواهد شد.

 

آنان انتخاب رییس جمهور را یکی از راه های پایان بحران در لبنان توصیف کرده و اظهار داشتند که میشل عون(نامزد مورد نظر محور مقاومت) بهترین گزینه برای این پُست به شمار می آید.

 

در بخش دیگری از این پیام ضمن محکومیت افزایش حکم حبس شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق از 4 سال به 9 سال تصریح شده است: حکم دولت بحرین علیه شیخ علی سلمان، ظالمانه و به دور از معیارهای قانونی بوده و کاملا سیاسی است. چنین احکامی نمی تواند مشکلات را حل کند بلکه بر حجم بحران می افزاید و به دولت بحرین توصیه می کنیم به زبان گفت وگو بازگشته و حقوق قانونی ملت را به آنان بدهد.

 

تجمع علمای مسلمان از ارتش و بسیج مردمی عراق به دلیل پیروزی های بدست آمده در جنگ با داعش تقدیر کرد و ادامه داد: مسؤولان نسبت به تعامل با ملت مظلومی که سال ها زیر ظلم و ستم تکفیری های ظالم قرار دارند، توجه داشته باشند و با قدرت به عملیات آزادسازی مناطق اشغال شده ادامه دهند./980/ب902/د

ارسال نظرات