۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
کد خبر: ۴۳۰۵۷۱
یکی از علمای سنی لبنان:

امام خمینی همچنان در میان ما حضور دارد

رییس اتحادیه علمای مسلمان تأکید کرد که امام راحل با دیدگاه و تجربه و نظام اسلامی که تأسیس کرد همچنان در میان مسلمانان و آزادگان جهان حضور دارد.
ماهر حمود، امام جماعت مسجد القدس صيدا

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ ماهر حمود از علمای اهل تسنن لبنان و رییس اتحادیه علمای مقاومت در مراسم بیست و هفتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) که در بیروت برگزار شد، گفت: امام خمینی(ره) هیچگاه از میان ما نرفته چرا که با نظام و دولت و شاگردان و مراکزی که تأسیس کرده و دیدگاهی که منتشر ساخت در یادها باقی مانده است. هیچ تجربه ای همانند تجربه جمهوری اسلامی به وجود نیامده و شعارهای آن نیز تغییر نمی کند.

 

وی افزود: هیچ مومن صادق و ملی گرایی وجود ندارد که با اجتهاد سیاسی و جهادی امام خمینی مخالفت کند زیرا دیدگاه سیاسی که امام برای شاگردانش به یادگار گذاشت، دیدگاه همه آزادگان جهان است و هر که با این دیدگاه مخالفت کند در جهالت و پسرفت غرق شده و به اسلام واقعی تعلق ندارد.

 

شیخ ماهر حمود تصریح کرد: همه توطئه ها نظیر جنگ و تحریم و اتهامات مذهبی و قومیتی در راه محاصره انقلاب اسلامی و نمادهای آن صورت می گیرد، این در حالی است که نمادهای انقلاب در حال تقویت روزافزون هستند.

 

رییس اتحادیه علمای مقاومت در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ایستادگی در برابر تکفیری ها تأکید کرد و ادامه داد: تکفیری ها اسلام و قرآن را بر اساس خواسته خود تفسیر کرده و با عجله در نتایج، خود را بالاتر از شریعت می پندارند. تکفیری ها بزرگترین خطر برای مذهب اهل تسنن به شمار می آیند.

 

وی در پایان گفت: قهرمانان در غزه و جنوب لبنان و عراق بر ایستادگی در برابر صهیونیست ها تأکید داشته و به پیروزی حتمی ایمان دارند./980/ب902/د 

ارسال نظرات