۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۴۳۰۵۶۹

واکنش روحانی بحرینی به افزایش حکم شیخ علی سلمان

امام جمعه شهر دراز بحرین، نسبت به افزایش حکم دبیرکل جمعیت الوفاق این کشور اعتراض کرد.
حجت الاسلام شيخ محمد صنقور امام جمعه منطقه الدراز بحرين

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ محمد الصنقور امام جمعه شهر دراز بحرین در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، درباره شیوه کسب مشروعیت معارضان در دولت گفت: معارضان همانند وزیر یا معاون و مدیر دولتی نیستند که مشروعیت خود را از دولت کسب می کنند، و  مشروعیت آن با آمدن یا رفتن دولت تأیید و سلب نمی شود.

 

وی افزود: مشروعیت معارضان از مشروعیت مطالبات و شیوه های مورد استفاده برای رسیدن به آنها نشأت می گیرد. اگر مطالبات و شیوه ها مشروع باشد مشروعیت کسب می کنند و در این راه به جلب نظر دولت نیازی نیست.

 

حجت الاسلام صنقور وجود معارضان را مانعی در راه فعالیت دولت ندانست و تصریح کرد: معارضان صادق و آزاد و حریص نسبت به کشور به نقد دولت پرداخته و سبب برطرف شدن اشتباهات دولت و پیشرفت کشور و همچنین دور شدن جامعه از خطر می شوند.

 

امام جمعه شهر دراز، معارضان وابسته به دولت را بی اثر توصیف کرد و ادامه داد: چنین معارضه ای توانایی بهبود عملکرد دولت و جلوگیری از فساد را ندارد، بنابراین معارضه باید خارج از چارچوب دولت باشد. 

 

وی درباره افزایش حکم حبس شیخ علی سلمان از 4 سال به 9 سال گفت: دولت از شیخ علی سلمان به عنوان معارض چه انتظاری دارد؟ آیا غیر از انتقاد، دعوت به اصلاحات و مطالبه حقوق سیاسی و انسانی انتظار دیگری دارد؟

 

این روحانی بحرینی تأکید کرد: در حالی که هم مطالبات و هم شیوه های اعتراض شیخ علی سلمان مشروع بود، مجازات سنگینی علیه وی اتخاذ شد، اما این مساله نمی تواند مانع از ادامه اقدام ملی در این کشور شود.

 

حجت الاسلام صنقور حبس شیخ علی سلمان را مجازات همه ملت توصیف کرد و گفت: قدرت ادبی دبیرکل جمعیت الوفاق از صداقت در بیان مطالبات ملت نشأت گرفته و مطمئنا مورد مصادره قرار نخواهد گرفت. کاهش تنش، آزادی همه زندانیان بیان و آغاز گفت وگوی جدی می تواند به بحران کنونی پایان دهد./980/ب902/د

ارسال نظرات