۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۱
کد خبر: ۴۳۰۵۶۷
کارشناس مسائل مذهبی:

هر عملی که با تقوا همراه شود خدا به آن برکت می دهد

خبرگزاری رسا- حجت الاسلام رضوانی گفت: اهل بیت ما جایگاه برکت خدا هستند، هر خیری که به ما می رسد، اصل فیض و ادامه آن از اهل بیت (ع) است، هر عملی که با تقوا همراه شود خدا به آن برکت می دهد.
تقوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، شب گذشته در مسجد الزهرا(س) اصفهان، گفت: خدا در قرآن کریم وعده داده است که اگر در راه خدا با تقوا صدقه دهید آن را مانند کوهی بزرگ در قیامت به شما تحویل می دهد و این همان برکت است.

 

وی ادامه داد: برکت هم شامل مادیات و هم معنویات می شود اما از لحاظ واژه و محتوا بیشتر مربوط به امور معنوی است، در زیارت جامعه کبیره می خوانیم «السلام علی محال معرفت الله»، یعنی سلام بر شما که دل هایتان ظرف معرفت خدا است، دل وقتی ظرف معرفت خدا شد ارزش پیدا می کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: ارزش هر ظرفی به مظروف آن است، بالاترین معرفت ها را اهل بیت(ع) داشتند، در جای دیگر از زیارت جامعه کبیره می خوانیم «مساکن برکت الله»، یعنی اهل بیت ما جایگاه برکت خدا هستند، هر خیری که به ما می رسد از اهل بیت است، اصل فیض و ادامه آن از طریق اهل بیت(ع) است.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: هر نعمتی که به ما می رسد اعم از مال، فرزند و علم اگر در وادی که نام و یاد شما را برای زمان طولانی زنده نگه دارد وارد شد، برکت است، اگر مال بعد از مرگ یاد شما را به خیر زنده نگه داشت در این صورت این مال برکت دارد.

 

وی  اظهار داشت: روزی پیامبر اکرم(ص) به امیرمؤمنان(ع) فرمودند برایم پیراهنی بخر، حضرت علی(ع) پیراهنی به قیمت 12 درهم خریداری کردند ولی پیامبر(ص) به دلیل این که قیمت آن زیاد بود آن را پس دادند و در نهایت با پول آن در مسیر خود دو نفر برهنه را پوشاندند و یک کنیز را آزاد کردند و این پول برکت زیادی داشت.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: از عواملی که به زندگی انسان برکت می دهد نماز است، مشورت با انسان های خیرخواه، صدقه دادن و رعایت تقوا از دیگر عوامل برکت در زندگی هستند که مهم ترین آن ها تقوا است، هر کاری که با تقوا همراه شود خدا به آن برکت زیادی می دهد./869/203/ب2

ارسال نظرات