۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۵۶۳
مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر:

مسؤولی که خوی کاخ نشینی دارد نمی تواند به حل مشکلات مردم فکر کند

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر گفت: اساسا مسؤولی که خوی کاخ نشینی دارد نمی تواند به حل مشکلات مردم فکر کند و در این مسیر قدمی بردارد، چون خود را برتر و بالاتر می بیند و می شود گفت مستکبر است در لباس خدمت، حال آنکه هیچگاه یک مستکبر خدمت رسانی نخواهد کرد.
حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی مسئول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر

حجت الاسلام سید عبدالجلیل حسینی، مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، با اشاره  به اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی مسؤولان را از خوی کاخ نشینی بر حذر می داشتند، گفت: امام(ره) صاحبان اصلی انقلاب را مردم و مستضعفان می دانستند و همه مسؤولان باید خود را مدیون آنان بدانند و در نتیجه تمام سعی خود را برای حل مشکلات آن ها انجام دهند.

 

وی افزود: اساسا مسؤولی که خوی کاخ نشینی دارد نمی تواند به حل مشکلات مردم فکر کند و در این مسیر قدمی بردارد، چون خود را برتر و بالاتر می بیند و می شود گفت مستکبر است در لباس خدمت، حال آنکه هیچگاه یک مستکبر خدمت رسانی نخواهد کرد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه ما در حکومتی زندگی می کنیم که دو عنوان، دو مسؤولیت را به دوش داریم، ادامه داد: اول دفاع و حمایت از محرومان که همان نگاه انقلابی می باشد و دیگری پیاده و اجرایی کردن معارف اسلامی در تمامی زندگی فردی و اجتماعی مردم.

 

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر تأکید کرد: بر این اساس اگر یک خطا در یک کشور دیگر انجام شود به دین مردم و امید نجات آن ها لطمه ای نمی خورد، اما اگر یک عمل بد مانند اختلاس، رشوه و یا هر نوع منکر دیگر انجام شود، دو ضربه به مردم زده می شود، هم مردم را از انقلاب اسلامی و آرمان های مترقی اش نا امید و مایوس می کند و هم نسبت به دین به خصوص اسلام بد بین می کند.

 

وی افزود: به همین جهت برخی از مسؤولان و کارگزاران نظام که دارای این چنین خوی کاخ نشینی هستند، اساسا دارند به مردم چنین وانمود می کنند که اسلام و انقلاب به فکر محرومین و حمایت از آنان نیست و باید داستان جالب نامه مولانا امیرالمومنین علی  (علیه السلام ) به یکی از استاندارانش به نام عثمان بن حنیف  را  باید مسؤولان مطالعه کنند.

 

حجت الاسلام حسینی اظهار داشت: طبق نقل های تاریخی جناب عثمان بن حنیف انصاری دارای چند خصوصیت بود، اول آنکه در صف مجاهدان احد بوده، دوم آنکه جزو مخالف جریان سقیفه بوده، سوم آنکه در جریان  فتنه جمل زندانی شده و مورد شکنجه قرار گرفته و سپس خود را به سپاه امیرمؤمنان می رساند.

 

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر افزود: از این سه مورد می توان دریافت که ایشان جزو مجاهدان و صحابی انقلابی پیامبر (ص) و یاران حضرت علی  (ع) بوده اند، اما امام در زمانی که عثمان بن حنیف والی بصره بودند و خبر دار می شوند که او به مجلسی دعوت شده که در آن اشخاص خاصی حضور دارند و سفره رنگینی هم بوده نامه ای به او می نویسند، «اى پسر حنيف به من خبر رسيده كه مردى از جوانان بصره تو را به سورى فرا خوانده و تو نيز بدانجا شتافته‌اى. سفره‌اى رنگين برايت افكنده و كاسه‌ها پيشت نهاده. هرگز نمى‌پنداشتم كه تو دعوت مردمى را اجابت كنى كه بينوايان را از در مى‌رانند و توانگران را بر سفره مى‌نشانند.»

 

وی بیان داشت: با توجه به ویژگی های گفته شده در خصوص جناب عثمان بن حنیف و خطاب حضرت امیر (ع) می توان نتیجه گرفت یک فرد انقلابی و مومن که در لحظات حساس هم خوب عمل کرده اما در زمانی که مسئولیت در نظام اسلامی می گیرد باید کار های عادی را هم بر خود حرام کند، عثمان بن حنیف می توان گفت کار بدی نکرده بود، از این جهت که او برگزار کننده آن مهمانی نبود، و فقط در آن شرکت کرده بود، اما مسئول حکومت و نظام اسلامی در چنین مجلسی هم نباید شرکت کنند.

 

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: شما ببینید حضرت توبیخ می کند عثمان را آن هم به خاطر شرکت در چنین جلسه ای، حال اگر کسی خودش هم مسئول باشد و هم چنین جلسه و یا جلساتی برگزار کند چه می شود؟

 

مسؤول حوزه علوم اسلامی دانشگاهیان استان بوشهر گفت: مردم آن وقت به این شخص که هیچ، به اسلام و انقلاب بدبین می شود؟ به همین خاطر گناه یک مسئول در نظام اسلامی دو برابر است، یکی برای خود گناه و دیگری برای آن که مردم را به اسلام و انقلاب بدبین کرده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اما وقتی مردم ببینند آقای فلان که در یکی مسئولیتی هست اهل توجه به مستضعفين و محرومان جامعه هست، اهل زندگی بدون تشریفات و بدون هزاران زرق و برق هست ، می گویند این همان اسلامی ناب محمدی است که امام خمینی (ره) آن را بیان می کرد. همان اسلام حکومت پیامبر و علی (ع).

 

حجت الاسلام حسینی افزود: به همین جهت مسئولین نظام بسیار باید در زندگی، هزینه کرد خود دقت کنند، زیرا آن ها در یک حکومت اسلامی مسئولیت دارند نه در یک حکومت کمونیست، یا لائیک./846/303/ب2

ارسال نظرات