۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۴۳۰۵۵۹
فضل الله:

امام خمینی ریشه حمایت از مستضعفان را تا ابد تحکیم کرد

امام جمعه بیروت گفت که امام خمینی(ره) ریشه حمایت از مستضعفان و وحدت اسلامی را چنان تحکیم کرد که تا ابد باقی خواهد ماند.
سيد علي فضل الله امام جمعه بيروت

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد امامین حسنین(ع) منطقه حاره حریک برگزار شد، با اشاره به بیست و هفتمین سالروز ارتحال امام خمینی(ره) گفت: سالروز ارتحال امام خمینی ما را به یاد زندگی سرشار از اسلام و وحدت اسلامی و  دغدغه نسبت به مستضعفان جهان امام می اندازد. ایشان هیچگاه درصدد انزوای ایران نبود بلکه آغوش این کشور را به ویژه به کشورهای عربی و اسلامی و مستضعف گشود.

 

وی افزود: امام توانست ریشه مبانی حمایت از مستضعفان و وحدت اسلامی را تحکیم کرده و بر همین اساس است هنگامی که از دنیا رفت این مبانی از بین نرفتند و تا ابد باقی خواهند ماند.

 

حجت الاسلام فضل الله در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه به تحولات نظامی در عراق اشاره کرد و اظهار داشت: قشرهای مختلف ملت عراق در حال مبارزه با تروریسم جنایتکار هستند و فداکاری های نیروهای نظامی و ملت برای بازپس گیری مناطق اشغال شده را ارنج می نهیم.

 

امام جمعه بیروت از تأکید مراجع تقلید و دولت بر محافظت از جان شهروندان یاد کرد و ادامه داد: از همه رسانه ها به ویژه عربی می خواهیم در انتشار خبرهای عراق دقت و صداقت داشته باشند و از سیاست جبهه گیری مذهبی و انتشار فتنه به شدت خودداری کنند.

 

وی در بخش پایانی نماز جمعه با اشاره به مبنای فقهی حضرت آیت الله مرحوم سید محمد حسین فضل الله اعلام کرد که از نظر دفتر این مرجع فقید، روز دوشنبه اولین روز از ماه مبارک رمضان است./980/ب903/د

ارسال نظرات