۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲
کد خبر: ۴۳۰۵۵۸
استاد یکی از دانشگاه‌های معتبر هند در گفت‎وگو با رسا تصریح کرد:

داعش حاصل بی‌توجهی به هشدارهای مکرر امام خمینی/ موفقیت اسلام‌گرایان هند به میزان تبعیت از رهبر ایران بستگی دارد

استاد یکی از دانشگاه‌های معتبر هند با تاکید بر لزوم پیروی جریان‌های اسلام‌گرای هند از رهبر ایران تاکید و تصریح کرد: داعش حاصل بی‌توجهی به هشدارهای مکرر امام خمینی است.
امام خمینی

سید ذیشان حسین استاد برجسته دانشگاه ملیه اسلامی دهلی هند در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا، با تمجید از شخصت امام خمینی(ره) اظهار داشت: امام خمینی(ره) یک نعمت بزرگ برای بشریت بود که می‌توان از او هم در بعد مذهبی و هم در بعد سیاسی استفاده کرد.


وی با اشاره به ارادت مردم هند به امام خمینی(ره)، بیان داشت: در ھندوستان هم علیه استعمار و استبداد انقلاب شد ولی آثار و روح انقلاب دوام نداشت و به مرور زمان از بین رفت. در مورد انقلاب اسلامی ایران اما باید تاکید داشت که به مرور زمان و مرحله به مرحله پیشرفت محسوس است و انقلاب به استحکامی رسیده که هیچ قدرت نمی تواند به آن ضرر برساند. عامل دیگری که در استمرار انقلاب اسلامی ایران موثر بوده،‌ اقدامات صحیح و حکیمانه حضرت آیت الله خامنه ای است که توانسته ایران را گزند دشمنان مصون بدارد.

ذیشان حسین افزود: نخبگان و مردم تحصیل کرده هند به شدت امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه ای را مورد ستایش قرار می‌دهند و آنان را به عنوان رهبر جهان اسلام پذیرفته اند. این مساله هم به این دلیل است که خط و راه امام خمینی(ره) به هیچ وجه مقید به زمان و مکان خاصی نیست و جالب اینجاست که پس از سه دهه هنوز در حال گسترش در جای جای جهان است.


وی جنبش امام خمینی(ره) را شاخص اسلام ناب و اسلام انحرافی دانست و گفت: کسانی که به اسم اسلام به دنبال تخریب این دین هستند هیچگاه نمی‌توانند با امام خمینی و اندیشه‌های او کنار بیایند اما امام راحل نشان داد که قدم برداشتن در مسیر خدا موجب می‌شود که انسان به موفقیت دست یابد زیرا تمام محاسبات دنیا در مقابل خدا بوچ و بی ارزش است.


این استاد هندی گفت: جریان ھای اسلامی هند اگر تابع سیره امام خمینی که مبتنی بر توکل بر خدا و ایستادگی در برابر ظالمان است،‌ باشند می‌توانند موفقیت‌های زیادی را کسب کنند. اگر ما به فرموده‌های این شخصیت بزرگوار عمل می‌کردیم به هیچ وجه جهان اسلام به مشکلات امروز گرفتار نمی‌شد. باید توجه داشت که داعش خروجی بی بصیرتی و بی توجهی به گزاره‌های امام خمینی است.


سید ذیشان حسین بیان کرد: امام خمینی(ره) در برابر پوشالی استکبار، قدرت خدا را به مردم نشان داد و آنها را به این باور رساند که در مقابله قدرت الهی هیج قدرتی وجود ندارد تا هیبت ساختگی دشمن اسلام از ذهن مردم پاک شود.


وی در پایان اظهار داشت: خداوند بعد از امام خمینی(ره) جانشینی به ما داد که او هم مانند امام راحل، شخصی حکیم و دانا است که با اقدامات حکیمانه و مدبرانه، مسلمانان و اسلام را از دشمنان قسم خورده محافظت می کند و  در مقابل تهدیدهای مختلف مانند کوه ایستاده است. رهبر ایران و جهان اسلام به هیچ وجه اجازه زیاد خواهی دشمنان را نمی دهد ولی متاسفانه بعضی مسلمانان برای منافع شخصی خودشان اسلام را در خطر قرار داده و با دشمانان اسلام همکاری می کنند./989/ب403/ک

ارسال نظرات