۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۹
کد خبر: ۴۳۰۵۵۴
امام جمعه موقت کرمان:

بهترین راهکار مبارزه با استکبار، ساده زیستی و پرهیز از مصرف گرایی است

حجت الاسلام عربپور گفت: اگر بخواهید بی خوف و هراس در مقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید، خود را به ساده زیستن عادت دهید.
حجت الاسلام مهدی عربپور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام مهدی عربپورامام جمعه موقت کرمان درخطبه های نماز جمعه  این هفته کرمان در مصلای بزرگ امام علی(ع) با اشاه به سالروز ارتحال امام خمینی گفت: حضرت امام پس از انبیا بزرگ الهی و امامان معصوم از کم نظیرترین و ممتازترین شخصیت های تاریخ بشریت است که با اندیشه های بلندالهی و تلاش های صادقانه خویش مسیر تاریخ را دگرگون کرده و منشا تحولات عظیمی در ایران و جهان گردید.

 

وی ادامه داد: ایشان نمونه انسان کامل و شخصیتی جامع است که یکی از اصیل ترین انقلابهای تاریخ رابه پیروزی رساند و نظامی بی بدیل را پایه ریزی نمود و باتکیه بر عنصر آگاهی، استقامت، شجاعت، تزلزلی اشکار در ارکان و مبانی مکاتب الهادی و تمدن های مادی غرب و شرق بوحود اورد و کنگره های کفر و شرک را با انحطاط و تباهی روبرو ساخت.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمان افزود: شخصیت عظیم رهبر کبیر انقلاب پس از پیغمبران خدا و اولیا، با هیچ شخصیت دیگری قابل مقایسه نبود، او ودیعه خدا در دست ما و حجت خدا بر ما ونشانه عظمت الهی بود.

 

امام جمعه موقت کرمان بااشاره به اینکه امام بهترین راهکار مبارزه بااستکبار و ابرقدرتها را ساده زیستی می دانستند، ابراز داشت: اگر بخواهید بی خوف و هراس درمقابل هراس درمقابل باطل بایستید و از حق دفاع کنید و ابرقدرتها وسلاحهای پیشرفته شان در روح شما اثر نگذارد و شما را ازمیدان بدر نکند، خود رابه ساده زیستن عادت دهید و ازتعلق قلب به منال و مقام بپرهیزید. مردان بزرگ که خدمات بزرگ برای ملت های خود کرده اند، اکثرا ساده زیست و بی علاقه به دنیا بوده اند، چرا که با زندگانی اشرافی و مصرفی نمیتوان ارزش های اسلامی و انسانی را حفظ کرد.

 

خطیب موقت کرمان در خطبه دوم نیز در خصوص عظمت ماه رمضان گفت: ماه مبارک رمضان به جهت نزول قران کریم درآن ویژگی های منحصری دارد که درمیان ماههای سال قمری برترین و افضل الشهور است.

 

وی مطرح کرد: پیامبر گرامی اسلام در عظمت این ماه می فرماید: ای مردم، ماه خدا بابرکت و رحمت و مغفرت به شما روی آورد، ماهی که نزد خدا از همه ماه ها برتر و روزهایش برهمه روزها و شب ها و ساعاتش برهمه ساعات برتر است، ماهی است که شما در آن به میهمانی خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته اید است و بهترین ساعاتی است که خداوند به بندگانش نظر رحمت می کند.

 

حجت الاسلام عربپور در پایان با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت ،یادآور شد: بااخلاص ،توکل و توسل از اهل بیت  وعمل به دستورها و احکام قران کریم و دوری از گناهان، انجام توبه نصوح  و واقعی، عبادت، شب زنده داری میتوان فضیلت ماه مبارک رمضان را درک کرد، و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد و باید در این ماه به گونه ای خودسازی کرد که با اتمام ماه مبارک رمضان تاثیر و فواید ان درروح و جان افراد باقی باشد و اثر ات تا ماه رمضان آینده بماند./۹۷۲/202/ب

ارسال نظرات