۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
کد خبر: ۴۳۰۵۵۲
گزارشی از خطبه‎های نماز جمعه عراق؛

تأکید بر حفظ جان شهروندان در عملیات نظامی و انتقاد از تبلیغ فرهنگ غرب در رسانه‎ها

خطیبان جمعه عراق با اشاره به اهمیت فراوان عملیات آزادسازی فلوجه، بر لزوم آزادی این شهر با کمترین تلفات و همچنین محافظت از جان مردم بی گناه تأکید کردند.
خطیبان جمعه عراق

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ محمد فلک، امام جمعه بصره در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الشویلی برگزار شد، پیروزی‎های نیروهای امنیتی و مجاهدان عراقی در نبرد با جریان تروریستی و تکفیری داعش که منجر به آزادی چند منطقه در حومه فلوجه شد را تبریک گفت.

 

وی عملیات آزادسازی شهر فلوجه را نبرد سرنوشت ساز خواند و تصریح کرد: کمر جریان‎ تروریستی داعش با این عملیات شکسته خواهد شد.

 

نماینده آیت الله سیستانی در بصره تصریح کرد: مجاهدان و رزمندگان عراقی باید در عملیات آزادسازی شهر فلوجه کمترین تلفات را بدهند و مراقب جان شهروندان این شهر باشند که به سلامت از چنگال جریان تروریستی و تکفیری داعش آزاد شوند.

 

انتقاد شدید خطیب جمعه ناصریه از ایجاد بدعت در تشیع جنازه شهدا

 

حجت الاسلام شیخ ستار الحمدانی، امام جمعه ناصریه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد شیخ عباس الکبیر برگزار شد، از مرسوم شدن برخی بدعت‎ها مانند تیراندازی هوایی در مراسم‎های تشیع جنازه شهدای نیروهای امنیتی و بسیج مردمی به شدت انتقاد کرد و گفت: چنین پدیده‎های غلطی که مخالف قانون و شرع است منجر به کشته شدن چهار تن شده است.

 

وی افزود: همه مراجع تقلید تیراندازی در مراسم تشیع جنازه را محکوم می کنند و نیروهای امنیتی باید برای مقابله با این پدیده وارد عمل شود.

 

خطیب جمعه ناصریه ضمن ابراز خرسندی از پیروزی‎های مجاهدان و رزمندگان عراقی در نبرد با داعش خاطرنشان کرد: این پیروزی‎ها با دومین سالگرد صدور فتوای جهاد کفایی برای مبارزه با تروریسم همزمان شده است.

 

خطیب جمعه کوفه آمریکا را طاغوت بزرگ دانست

 

حجت الاسلام سید مهند الموسوی، خطیب جمعه کوفه در خطبه‎های نماز جمعه این هفته تظاهرات را حق مسلم مردم عراق خواند و تصریح کرد: تظاهرات‎های مردمی همچنان به صورت مسالمت آمیز تا اجرای اصلاحات، مجازات مفسدان و برآورده شدن خواسته‎های مردم ادامه دارد.

 

وی افزود: تظاهرات‎ها که به صورت مستمر در بسیاری از مناطق عراق برگزار می شود برگرفته از خواسته و اراده خالص مردم است. کشورهای استکباری، این تظاهرات‎ها را زنگ خطری برای خود می بینند و بر همین اساس درپی مقابله با آن هستند.

 

خطیب جمعه کوفه، آمریکا را طاغوت بزرگ خواند و اظهار داشت: آمریکا با ایجاد درگیری و جنگ‎های داخلی درپی نابودی منطقه و پیشبرد اهداف خود است.

 

وی ادامه داد: آمریکا در حالی با افرادی به اصلاح معارض پشت میز مینشند که برخی از آنان با جریان‎های تروریستی همکاری و دست‎هایشان به خون انسان‎های بی‎گناه آلوده است.

 

خطیب جمعه بغداد: رسانه‎های اسلامی نباید فرهنگ غرب را تبلیغ کنند

 

حجت الاسلام سید رسول الیاسری، امام جمعه بغداد در خطبه‎های نماز جمعه این هفته که در مسجد الرحمن برگزار شد، به انتقاد از رسانه‎های به اصطلاح اسلامی پرداخت و گفت: برخی از رسانه‎ها ادعای اسلامی بودن را دارند ولی فرهنگ کشورهای غربی را تبلیغ می کنند.

 

وی عنوان کرد: جامعه اسلامی به علت دوری از علما و دین آسیب بسیاری خواهد دید بنابراین صاحبان مجالس، هیأت و حسینیه‎ها باید مراسم خود نزدیک اماکن عمومی برگزار کرده تا مردم و جوانان بیشتری در آن مشارکت کنند.

 

خطیب جمعه بغداد ضمن تاکید بر حفظ جان مردم بی گناه در عملیات‎های آزادسازی  مناطق اشغالی خاطرنشان کرد: رزمندگان و مجاهدان عراقی باید مراقب جان انسان‎های بی گناه باشند که در جریان نبرد آسیب کمتری ببینند./994/ب911/د

ارسال نظرات