۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۴۳۰۵۵۱
امام جمعه موقت قزوین:

آل سعود از عبادت مسلمانان هراس دارد/ امروز رهبر فرزانه انقلاب خار چشم دشمنان است

امام جمعه موقت قزوین گفت: امروز آل‌سعود حج را بر روی مردم کشور ایران می‌بندد چراکه از عبادت مسلمانان هراس دارد؛ از برائت مشرکان و دعای کمیل ایرانیان ترس و واهمه دارد.
حجت الاسلام علي قابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین حجت الاسلام والمسلمین علی قابل امام جمعه موقت قزوین ظهر امروز در خطبه‌‌های عبادی سیاسی نمازجمعه قزوین با بیان ابعاد شخصیتی امام خمینی(ره) تصریح کرد: امروز سالروز ارتحال امام خمینی(ره) بوده و همه مردم باید از اندیشه‌های ناب امام(ره) الگو بگیرند؛ امام خمینی(ره) خدا را تنها محور در انجام امور می‌دانست و هر آنچه مقابل خداوند را مطرود برمی‌شمرد.

حجت الاسالم والمسلمین قابل خاطرنشان کرد: در زمانی که همه جهان از آمریکا ترس داشته و حساب می‌بردند امام(ره) جمله معروف «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» را بیان کرده و از این شیطان بزرگ هیچ ترسی نداشت.

وی با بیان این مطلب که اتکای امام خمینی(ره) تنها به خداوند بود، ادامه داد: امام(ره) در زمان انقلاب و رهبری خویش بر نظام جمهوری اسلامی، آمریکا و اسرائیل را مورد هدف قرار داده بود در حالی که دیگر کشورها از این کشورهای مستکبر ترس و واهمه داشتند و همین امر سبب پیوند دل‌های مردم به امام خمینی(ره) شد.

امام جمعه موقت قزوین گفت: امروز آل‌سعود حج را بر روی مردم کشور ایران می‌بندد چراکه از عبادت مسلمانان هراس دارد؛ از برائت مشرکان و دعای کمیل ایرانیان ترس و واهمه دارد.

امروز رهبر فرزانه کشور خار چشم دشمنان است

حجت الاسلام والمسلمین قابل با اشاره انتخاب شایسته رهبری پس از ارتحال امام(ره) بیان کرد: مقام معظم رهبری 27 سال کشتی انقلاب را که همواره گرفتار توطئه‌های دشمنان بوده، هدایت کرده و امروز رهبر فرزانه کشور خار چشم دشمنان است.

امام جمعه موقت قزوین با اشاره به سخنان امام که فرمودند یک تار موی کوخ نشینان را به هزار موی شما کاخ نشینان نمی‌دهم خاطرنشان کرد: امام طرفدار محرومان بود و از پاکان بود، پیروی از امام عمل و نشانه می‌خواهد نه اینکه فقط اسم را امام را ببریم و هرکاری انجام دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین قابل با بیان این‌که بهترین زاد و توشه تقوا است گفت: تقوا یعنی خدا را در نظر گرفتن و خدا را حاکم بدانیم.

وی با اشاره به رهنمودهای امام خمنی ره که فرمودند عالم محضر خداست و نباید در محضر خدا معصیت کرد ابراز داشت: اگر انسان مراقب خودش باشد و بداند خدا ناظر بر اعمال اوست و باید یک روزی جوابگو باشد پس گناه نمی‌کند و اینجاست که تقوا محافظ و سپری برای آدمی می‌شود.

رییس دفتر نظارت بر شورای نگهبان قزوین با اشاره به روزهای پایانی ماه شعبان اظهار کرد: باید در این روزها خود را برای ورود به ماه مبارک رمضان آماده کنیم همانطور که حضرت رسول(ص) این سه ماه رجب، شعبان و رمضان را به عبادت و روزه داری مشغول بودند و ما باید از ایشان درس بگیریم.

امام جمعه موقت قزوین با بیان این‌که معصیت موجب بی آبرویی در پیش خدا و خلق خدا می‌شود عنوان کرد: درست است که خداوند ستار العیوب است اما باید در نظر داشت که هر معصیتی حدی دارد، گاهی اوقات گناه برای بشر عادی شده و دیگر ترسی از آن ندارد.

وی در ادامه افزود: برخی در نظر دارند که چیزی که از خدا پنهان نیست چرا باید از خلق خدا پنهان باشد و این عقیده بسیار غلطی است که باید اصلاح شود.

حجت الاسلام والمسلمین قابل در پایان ماه رمضان را ماه رسید به تقوا دانست و خاطرنشان کرد: خوابیدن، نفس کشیدن و راه رفتن شما عبادت است و دعاها در این ماه مقبول درگاه خداوند می‌شود./955/203/ب

ارسال نظرات