۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۸
کد خبر: ۴۳۰۵۴۲

اتحادیه عرب اظهارات نتانیاهو را محکوم کرد

اتحادیه عرب اظهارات روز گذشته نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنیست درباره بیت المقدس را محکوم کرد.
اتحادیه عرب

به گزارش خبرگزاری رسا، نتانیاهو روزگذشته گفته بود که بیت المقدس هرگز به وضعیت پیش از۱۹۶۷برنخواهد گشت و نیازی هم نیست درقبال حضورمان در بیت المقدس عذرخواهی کنیم سرنوشت ما به آن گره خورده است.


دربیانیه روز پنج شنبه این تشکل آمده است: این سخنان موضع واقع رژیم صهیونیستی را در قبال مذاکرات صلح نشان می دهد سخنان پیشین نتانیاهو و بیانگر این است که سخنان پیشین وی درخصوص مذاکرات و گفت وگوی مستقیم با فلسطینیان تنها تلاشی برای شکست طرح پیشنهادی فرانسه بیش نبوده است.


این اظهارات نشان می دهد که این رژیم سیاست قراردادن طرف مقابل در کار انجام شده را در همه زمینه ای اصلی مذاکرات صلح در نظر دارد و می خواهد برای آنچه فرصتی برای اجرای راه حل ایجاد دو دولت مستقل می نامد نیز پیش شرط بگذارد.


اتحادیه عرب از جامعه بین المللی به ویژه سازمان ملل و کمیته بین المللی چهار جانبه خواست برای یافتن راهکار از سرگیری مذاکرات برمبنای قوانین بین المللی و طرح صلح اعراب در یک چارچوب زمانی مشخص واجرایی کردن طرح ایجاد دو کشور مستقل در سرزمین های اشغالی اقدام کند.


این نهاد همچنین خواهان مقابله با وقت کشی و بازیهای رژیم صهیونیستی با هدف شکست هرگونه راه حل صلح درمنطقه شده و می افزاید : ادامه این وضعیت به تشدید اوضاع امنیتی و افزیش تنش ها منجر خواهد شد و به نوبه خود بر امنیت و ثبات منطقه وجهان تاثیری منفی بر جا می گذارد./982/ب102/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات