۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷
کد خبر: ۴۳۰۵۳۹

مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در آتن برگزار شد

مراسم بیست وهفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با حضور ده ها تن از کارکنان نهادهای ایرانی، دانشجویان و ایرانیان مقیم در آتن برگزار شد.
امام خمینی(ره)

به گزارش خبرگزاری رسا، در مراسم بیست وهفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) که در محل سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد، علاوه بر 'مجید مطلبی شبستری' سفیر کشورمان در یونان، کارکنان سفارت و دیگر ارگان های جمهوری اسلامی مستقر در آتن، تعدادی از شخصیت های فرهنگی، ایرانیان مقیم و دانشجویان حضور داشتند.


در این مراسم 'رضا عسگری' سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت ایران در سخنانی درباره قیام امام خمینی (ره) گفت: قیام امام خمینی از حمایت تمام اقشار ملت ایران برخوردار بود زیرا این انقلاب و اندیشه امام تنها راه نجات ایران و حتی جهان اسلام از سلطه استعمار بود.


وی با اشاره به تاثیرات پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه و جهان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل باعث شد که نه تنها ایران از دیکتاتوری نظام شاهنشاهی رهایی یابد، بلکه دست قدرت های بزرگ نیز از منابع کشورمان قطع شد، استقلال را به ارمغان آورد و نقطه امیدی برای وحدت جهان اسلام و رهایی آزاداندیشان بوده است.


همچنین در مراسمی که در انجمن جعفریه پاکستانی ها به مناسبت ارتحال امام خمینی (ره) برگزار شد 'محمدعباس' خطیب پاکستانی با اشاره به علل قیام امام خمینی علیه نظام ستم شاهی گفت: قیام امام خمینی ادامه انقلاب و قیام امام حسین(ع) است و هدف آن احیای عزت و کرامت مسلمانان و رهایی آنان از سلطه استعمار بوده است.


وی افزود: امام خمینی (ره) تنها حامی واقعی ملت مظلوم فلسطین بوده و رهایی قدس شریف را در وحدت مسلمانان می دانست و به همین دلیل امام خمینی(ره) براساس آموزه های قران کریم همیشه بر وحدت مسلمانان برای رسیدن به عزت ، کرامت و استقلال تکیه داشت./982/ب102/د

منبع: ايرنا

ارسال نظرات