۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹
کد خبر: ۴۳۰۵۳۳
آیت الله موسوی جزایری:

همه در تحقق اقتصاد مقاومتی مسؤول و موظف هستیم

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی بالاترین یادگار و امانت گرانبهای امام راحل(ره) به ملت ایران است، گفت: شادی روح ایشان در عمل کردن ملت به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب است.
آيت الله سيد محمدعلي موسوي جزايري ، نماينده ولي فقيه در خوزستان و امام جمعه اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدمحمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز، ظهر امروز در خطبه های عبادی سیاسی این هفته که در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و این که عالم محضر خدا است، ابرازداشت: عروج ملکوتی حضرت امام خمینی(ره) مصیبتی بزرگ و فراموش نشدنی که ملت ایران را یتیم کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به آیه«يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا كُتِبَ عَلَيكُمُ الصِّيامُ كَما كُتِبَ عَلَى الَّذينَ مِن قَبلِكُم لَعَلَّكُم تَتَّقونَ» و تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: در چنین روزهایی رسول خدا(ص) در خطبه‌ای مردم را برای پیشوازی از این ماه بزرگ مهیا کرد.

 

آیت الله موسوی جزایری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امام رضا(ع) در کتاب عیون اخبار الرضا به نقل از اجداد خود ماه رمضان را سراسر نعمت غفران و رحمت الهی برشمرد، تصریح کرد: شیخ جعفر شوشتری در مقایسه ای گفت که خداوند  «کعبه» را به عنوان بهترین مکان‌ها و ماه رمضان را بهترین زمان‌ها انتخاب کرده است.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان از جمله وظایف مسلمانان در ماه مبارک رمضان را ترحم به خردسالان و قدردانی و مهربانی با بزرگسالان بیان کرد و افزود: مسلمانان در ماه مبارک رمضان از غیبت، دروغ و نگا‌ه‌های حرام پرهیز و به صله رحم بپردازند و در چنین ماهی همگان مهمان خداوند هستند.

 

وی همچنین با اشاره به کارشکنی آل سعود برای فریضه حج ابراز امیدواری کرد خداوند متعال شر افرادی را که برای مسلمانان موانع ایجاد می کنند کم کند.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به گذشت 27 سال از ارتحال امام امت اظهارداشت: سخن درباره امام و فضایلشان همچون علم، فقاهت، عدالت، تقوا، شجاعت، صراحت و شهامت، انقلابی گری، عرفان، اخلاق، بینش و بصیرت سیاسی ابعاد بسیار وسیعی دارد و هر کدام همچون اقیانوسی اند که قابل کشف نیستند.

 

آیت الله موسوی جزایری با اشاره به سخنرانی امروز و سال های گذشته رهبرمعظم انقلاب درباره انقلاب اسلامی در سالگرد رحلت امام امت خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در این روز بزرگ از ترسیم خطوط انقلاب سخن می گوید چرا که انقلاب اسلامی عزیزترین مطلب و موضوع در نزد امام راحل(ره) و بالاترین یادگار و امانت گرانبهای به جا مانده از ایشان است.

 

زعیم حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: امام راحل(ره) با مشاهده اینکه شهادت فرزندشان، زمینه بیداری مردم و مقدمات انقلاب اسلامی را فراهم کرد شهادت فرزندشان را از الطاف خفیه برشمرد و این سخن به معنای آن است که شهادت سید مصطفی خمینی از الطاف پنهان الهی است.

 

وی الطاف خفیه را در ظاهر مصیبت و در باطن لطف و رحمت خداوند برشمرد و افزود: تعبیر امام از این جهت است که شهادت سید مصطفی خمینی جرقه انقلاب اسلامی را زد و امام خمینی(ره) گام به گام سکان هدایت انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت و در 22 بهمن 57 لطف و رحمت الهی با بازگشت پیروزمندانه امام به وطن به ثمره نشست.

 

این مقام مسؤول با اشاره به علاقه شدید امام خمینی(ره) برای پیروزی و ماندگاری انقلاب اسلامی و این که انقلاب اسلامی امانت به یادگار مانده امام برای ما است، افزود: امام خمینی(ره)، پیشنهاد نخست وزیری ارائه شده به سیداحمد خمینی(ره) را به مصلحت ندانستند و او را معذور کردند.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام خمینی(ره) مصالح انقلاب اسلامی را بر خود و فرزندانشان مقدم می کردند، تصریح کرد: در این خطبه های نماز جمعه و حلول ماه رمضان باید با خدای خود عهد و پیمان ببندیم که به بزرگترین امانت و بالاترین یادگار به جا مانده از امام امت خدمت کنیم.

 

رییس شواری فرهنگ عمومی خوزستان با اشاره به سخن «ذوبوا فی ثوره الامام الخمینی فأن ما جاء به امل الانبیاء فی التاریخ» از آیت الله صدر و اینکه عمل و زنده ساختن هر کدام از احکام الهی خدمت به انقلاب اسلامی محسوب می شود، گفت: اقتصاد مقاومتی از دیگر موراد خدمت به انقلاب اسلامی که اقدام و عمل به آن همانطور که رهبرمعظم انقلاب بیان کردند، مورد نیاز است.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به برنامه ریزی های کلان در حال انجام اقتصاد مقاومتی از سوی دولت ابرازداشت: اداره ها، کارخانه ها و همه مردم در این باره نزد خداوند مسؤول هستند و می توانیم در این راستا به انقلاب اسلامی که امانت خدا، پیامبراکرم(ص)، امام زمان(عج) و امام خمینی(ره) است، خدمت کنیم.

 

آیت الله موسوی در بخش دیگری ازسخنان خود تصریح کرد: با توجه به نیاز شرکت های بسیاری همچون نیشکر، نفت، فولاد و نیروگاه ها در استان برای تهیه لباس کارگران خود، مؤسسه های اقتصادی و اداره های دولتی می توانند با استفاده از پارچه­ ها و خیاطان داخلی افزون بر راه اندازی راه اندازی کارگاه های خیاطی داخلی و اشتغال بیکاران تولید داخلی خود را عرضه و از ورود کالاهای خارجی ممانعت کنند.

 

امام جمعه اهواز با بیان منفعت طلبی برخی ها از واردات اظهارداشت: در برابر فرمان رهبر معظم انقلاب هیچ عذری پذیرفته نیست و از جمله وظایف ما عمل به فرمایشات ایشان در زمینه اقتصاد مقاومتی است.

 

این مقام مسؤول با اشاره به قطعه های مورد نیاز برای شرکت ها و کارخانه های کشور گفت: در زمینه تولید، تعمیر و نگهدای آنها در کشور به ویژه خوزستان افرادی را داریم و با توجه به بیکاری جوانان استان نباید چنین قطعاتی از خارج و حتی تهران آورده شوند.

 

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری افزود: دین و ایمان بالاترین ناظر برای یک انسان مسلمان در عمل به وظایف است و اقتصاد مقاومتی خدمت بزرگی برای انقلاب اسلامی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی خوزستان شادی روح امام از ملت را در عمل به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب از جمله اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در روز رحلت امام تکلیف شرعی داریم تا با ایشان و رهبری بیعت و عهد کنیم به تکلیف شرعی که اقتصاد مقاومتی از جمله روشنترین آنها است، عمل کنیم و یکی از راه‌های عمل به این اشعار استفاده از محصولات داخلی و رویارویی با واردات است.

 

آیت الله موسوی در پایان با اشاره به صبر و ایستادگی ملت ایران از اول انقلاب اسلامی در راستای اطاعت از امام خمینی(ره)، تحمل تحریم ها و جنگ تحمیلی و تقدیم شهدا گفت: برای رسیدن به پیروی نهایی عمل به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب است.//201/ب/9456

ارسال نظرات