۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸
کد خبر: ۴۳۰۵۳۲
حجت الاسلام انصاری:

دشمن به دنبال آسیب زدن به نهاد خانواده است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) حرکت امام خمینی در راستای انقلاب اسلامی را حیات مجدد برای اسلام دانست و گفت: این خدمت گزاری توجه استکبار جهانی را به خود جلب کرد و او را بر آن داشت تا با استفاده از تمام ابزارهای خود به مقابله با آن بپردازد.  
حجت الاسلام انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد علی انصاری، صبح امروز، در مراسم اختتامیه هفتمین دوره بصیرت در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره)، حرکت بزرگ امام خمینی را در تاریخ بشر بی نظیر خواند و گفت: با نگاه به تاریخ بشر می توان فهمید که دو جهان بینی متفاوت همیشه وجود داشته و این دو نوع تفکر متضاد، دائما در طول تاریخ در حال نزاع و درگیری بوده اند.

وی در ادامه افزود: یک نگاه، کاملا مادی و  دنیایی است که در قدرت، مال، ثروت و در یک کلمه دنیا خلاصه شده و تمام کوشش و تلاشش برای رسیدن به دنیاست، ولی در مقابل این نگاه، نگاه دیگری هم هست که دیدگاهش دیدگاهی الهی است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)درگیری بین این دو جهان بینی را مربوط به بدو شروع خلقت انسان دانست و تصریح کرد: دو فرزند حضرت آدم یعنی هابییل و قاببل که جزء اولین انسان هایی هستند که روی این کره خاکی پا گذاشتند نیز از این قاعده مستثنی نبودند.

 

آثار شکاف سقیفه بنی ساعده امروز در جهان اسلام مشهود است

حجت الاسلام انصاری اظهار کرد: پیامبر ما بعد از هزاران پیامیر، دین کامل و آخرین رسالت را ابلاغ کرد ولی متاسفانه بعد از رحلت او یک شکاف بزرگی در اسلام رخ داد، این رخداد را بسیار سنگین و تأسف بار بود، این شکاف نقطه ی شروع انحرافی بسیار بزرگ شد به طوری که هم اکنون می توان نتایج این شکاف عظیم را در جهان اسلام به وضوح مشاهده کرد.

وی نقطه آغاز این فتنه و دوگانگی و انحراف  را  تشکیل سقیفه بنی ساعده عنوان کرد و گفت: از زمان ظهور اسلام تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی فقط در دو دوره اسلام ناب حاکم بود، اولین دوره را دوران حکومت ده ساله پیامبر اکرم (ص) بود و دومین دوره حکومت اسلام ناب، دوران حکومت پنج ساله حضرت علی (ع) است.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، با بیان اینکه این پانزده سال نیز همراه با کارشکنی و دسیسه بسیار زیاد منافقین همراه بوده است خاطرنشان کرد: غیر از این پانزده سال، تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، حکوت اسلام ناب را هیچ کس به چشم ندید گرچه در این زمینه ادعا زیاد بود و هر منافقی که با هر حیله ای زمام امور را به دست می گرفت عنوان خلیفه مسلمین یا امیرالمؤمنین را یدک می‌کشید در حالی که ذره ای حکومت او با اسلام هماهنگی و همخوانی نداشت.

 

توطئه منافقین منجر به شهادت امام علی(ع) شد 

حجت الاسلام انصاری در ادامه حکومت پنج ساله امام علی(ع) را توأم با تحمل سختی ها و معضلاتی که مکر منافقین باعث آن شده بود توصیف کرد و  افزود: نهایتا این فتنه گری ها و مانع تراشی هایی که منافقین انجام دادند به شهادت امیرالمؤمنین(ع) منجر شد و از آن موقع به بعد تا زمان پیروزی انقلاب اسلامی، حکومتی اسلامی به معنای واقعی تشکیل نشد.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص)، حرکت و قیام امام خمینی را احیا گر روح واقعی اسلام پس از 14 قرن عنوان کرد و گفت: حیات جدیدی که امام عظیم الشأن به اسلام بخشید، چنان لرزه ای بر پیکره نظام کفر جهانی وارد کرد تا جایی که زورگویان جهان این حکومت الهی را برنتافته، تمام عزم خود را به کار گرفتند تا بتوانند این حرکت را خاموش کرده یا به انحراف بکشانند و در این راه از هیچ وسیله ای نیز مضایقه نکردند.

وی ادامه داد: تئوری روشن امام عظیم الشأن از اسلام بر خلاف تئوری اسلام آمریکایی است، اسلام آمریکایی نه تنها با سیاست های آمریکا و جنایتکاری های او مخالفتی ندارد بلکه مؤید آن نیز هست، نهضت بزرگ امام خمینی الگویی برای همه مسلمانان و غیر مسلمانان عالم است، چهاردهم خرداد فرصت بسیار مغتمنی است که از آن می توان برای تبیین هرچه بیشتر فلسفه قیام امام خمینی (ره) استفاده کرد.

 

تحقق ولایت فقیه بزرگترین خدمت امام به اسلام است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) تشکیل حکومت اسلامی با تبیین و تحقق ولایت فقیه را بزرگترین خدمت امام خمینی به مکتب اسلام دانست و تصریح کرد: این خدمت گزاری توجه استکبار جهانی را به خود جلب کرد و او را بر آن داشت تا با استفاده از تمام ابزارهای خود به مقابله با آن بپردازد. 

حجت الاسلام انصاری، در ادامه خاطرنشان کرد: پس از اینکه استکبار جهانی شکست خود در  جنگ نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران را دید و آن را باور کرد، تصمیم گرفت جنگ نرم  و از نوع اقتصادی و فرهنگی را علیه نظام اسلامی برنامه ریزی و با اختصاص بودجه های کلان، اجرا نماید، وضع تحریم های ظالمانه علیه ایران اسلامی دسیسه دشمن در جنگ اقتصادی است، بعضی از مسؤولان با ساده لوحی خیال می کنند دشمنی های استکبار جهانی علیه ما، به دلیل هسته ای شدن ایران است.

 وی با اشاره به تلاش استکبار جهانی برای مقابله با اسلام و ایران اسلامی و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: این در حالی است که تمام اینها بهانه هایی است که دشمن از آنها فقط به عنوان بهانه ای برای فعالیتهای خصمانه خود استفاده می کند.

 

آسیب زدن به نهاد مقدس خانواده از اهداف مهم دشمنان است

رئیس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) حمله به نهاد مقدسی به نام خانواده را نیز جزء دسیسه های استکبار جهانی علیه نظام اسلامی عنوان کرد و گفت: نهاد خانواده به عنوان هسته اول تربیت جامعه است، اولین جایی که شخصیت یک نوزاد و  کودک شکل می‌گیرد نهاد خانواده است، حمله به این نهاد مقدس توسط استکبار با ابزارهایی مثل ماهواره، اینترنت  و شبکه های مجازی صورت می‌گیرد که استفاده غلط از این ابزار می تواند ضربه مهلکی به نهاد مقدس خانواده وارد آورد.

حجت الاسلام انصاری در این خصوص یکی از برکات وجودی انقلاب اسلامی را هویت دادن به خانواده اسلامی دانست و عنوان کرد: جملاتی که امام در مورد نقش در جامعه بیان فرموده است گواه بر این مدعاست، به حول و قوه الهی مردم ایران که در تمام زمینه ها استکبار جهانی را مایوس کرده اند در این جبهه  نیز با بصیرت بالا و پیروی از دستورات مقام معظم رهبری دشمن را مأیوس خواهند کرد./1304/201/ب

 

 

ارسال نظرات