۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۴۳۰۵۲۵
امام جمعه زاهدان:

امام خمینی اسلام ناب را احیا و دین را با سیاست پیوند داد

امام جمعه شهرستان زاهدان گفت: امام خمینی(ره) از بزرگترین و تأثیرگذارترین چهره‌های تاریخ اسلام است که بعد از سال‌ها، اسلام ناب را احیا کرد، آن را از مهجوریت بیرون آورده و دین را با سیاست پیوند داد.
آیت‌الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی، امام جمعه شهرستان زاهدان در خطبه‌های نماز جمعه 14 خردادماه، گفت: این ایام، فرصت مناسبی برای بازشناسی شخصیت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، تا مجدداً با آرمان‌های امام(ره) تجدید پیمان کنیم.

امام جمعه شهرستان زاهدان افزود: امام(ره) با تأسی از امام حسین (ع) دست به ایجاد تحولی عظیم در دنیا زدند؛ موج بیداری اسلامی که به‌راه افتاده بود را قدرت بخشید و در دل آزادی‌خواهان و عدالت‌جویان جهان نور امید را روشن کرد.

وی اظهار کرد: با توطئه دشمنان اسلام، دین از سیاست جدا شده بود، بطوری که دین‌داران خود را در عبادتگاه‌ها محبوس می‌دانستند، اما امام(ره) این توطئه را به‌خوبی درک کرده و همیشه بر این اصل تأکید داشتند که دین باید با سیاست پیوند بخورد تا منافع استکبارگران تأمین نشود.

آیت‌الله سلیمانی در ادامه ضمن محکوم کردن اقدامات عربستان در محروم ساختن مسلمانان ایرانی از مراسم حج، بیان کرد: حج یک فریضه دینی است و هیچ کس حق محروم ساختن دیگران از این مراسم را ندارد؛ قرآن کریم برای حکومت‌هایی که مانع از انجام مناسک حج مسلمانان می‌شوند از کلمه تند « کافر» یاد کرده است.

وی ادامه داد: مسجدالحرام متعلق به همه مسلمانان است و در این مورد هیچ کشوری بر دیگری برتری ندارد؛ همه مسلمانان نسبت به حرمین شریفین و سایر مکان‌های مقدس حق مساوی دارند و رژیم آل سعود نباید آن را در انحصار خود بداند.

نماینده ولی فقیه در سیستان وبلوچستان عنوان کرد: عربستان که در گذشته بصورت پنهانی و بتازگی کاملا علنی و آشکار از سیاست‌های رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند، خود را رهبر جهان عرب و اهل سنت می‌داند و برای مراسم حج ایرانیان مانع‌تراشی می‌کند.

آیت‌الله سلیمانی همچنین در پایان با اشاره بر اینکه حوزه و دانشگاه در ارتقای سطح فرهنگ جامعه و جلوگیری از ابتذال نقش مهمی دارند، افزود: دانشگاه و حوزه، علاوه بر علم‌آموزی، مکان تهذیب نفس است؛ اگر از درون آن‌ها انسان‌های عالم و عرفانی خارج نشود قطعا از هدف اصلی نظام دور می‌شویم.//202/ب/831

ارسال نظرات