۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۴۳۰۵۲۱
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) مشهد؛

مذاکره با دشمن در سایه قدرت صورت بگیرد

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) به تبیین اهداف سوره ممتحنه پرداخت و گفت: کسانی که به دنبال زندگی کردن بدون دشمنی هستند مخالف فطرت می خواهند عمل کنند و دین کارش اینست که نیروها و فطرت آدمی را جهت بدهد.
 مذاکره با دشمن در سایه قدرت صورت بگیرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مجید نظافت یزدی، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) ظهر امروز14 خرداد در همایش علمی، توجیهی «طلایه‌داران هدایت»، ویژه اعزام مبلغین برادر و خواهر به مناطق و مراکز تبلیغی به تبیین اهداف سوره ممتحنه پرداخت.

وی با بیان این که اسلام دین جامعی است، تصریح کرد: در واقع اسلام آمده است که روابط انسان را در سه حوزه رابطه با خدا، محیط و طبیعت و حیوانات و رابطه انسان با انسان تنظیم کند.

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان این که همه این رابطه ها بایستی به گونه ای باشد که رابطه با خدا را مستحکم تر کند، بیان کرد: اینها باید ذیل رابطه با خدا قرار بگیرند و از مهمترین عرصه های این ارتباطات، رابطه با کفار و معاندین است و آنهایی که قصد دشمنی دارند.

وی با بیان این که قرآن به اصل وجود دشمن تذکر می دهد، اظهار کرد: این دشمنی از ابتدای خلقت بوده است و قریب به 70 آیه به موضوع دشمنان و 110 آیه به عداوت شیطان در قرآن اشاره شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) افزود: عداوت با شیاطین مطابق با فطرت انسان است و کسانی که به دنبال زندگی کردن بدون دشمنی هستند مخالف فطرت می خواهند عمل کنند و دین کارش اینست که نیروها و فطرت آدمی را جهت بدهد.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که دشمنان دو دسته اند، گفت: یک دسته ابراز دشمنی می کنند و گروه دیگر دشمنی خودشان را بروز نمی دهند و این درحالی است که با مانور نظامی می توان دشمنانی که دشمنی خودشان را ابراز نکرده اند نیز شناخت.

وی افزود: در واقع مذاکره در سایه شمشیر مؤمنان و نشان دادن قدرت خوب است چرا که در همین سوره ممتحنه آمده است که با دشمنان خود دوستی نکنید و هرکس دشمن خداست او دشمن ماست.

این مدرس حوزه و دانشگاه در ادامه با طرح این پرسش که چطور برخی افراد با دشمن خودشان و خدا طرح دوستی می ریزند، گفت: بعضی افراد ساده لوح هستند و فریب دنیا را می خورند و این افراد به جلوه های گوناگون دنیا فریب داده می شوند.

وی افزود: نفاق پنهان از دیگر دلایل این دوستی است چرا که همه آدمها به گونه ای ناخالصی دارند و برخی نمی توانند با شرک پنهان خودشان مقابله کنند و از طرفی برخی هم از جنگ می ترسند که ترسیدن حاصل لقمه حرام و یا زیادخوردن است.

حجت الاسلام نظافت با بیان این که اسارت به عواطف از دیگر عوامل دوستی با دشمنان است، اظهار کرد: نباید اسیرعاطفه شد و درعین حال در دوست داشتن خداوند مقدم بر خانواده و فرزندان است.

وی افزود: بعضی پیامبر(ص) و اسلام ناب را الگوی خودشان قرار ندادند و در عین حال حرف می زنند در حالی که عمامه هم دارند اما طرحشان برای زندگی مستند نیست.//202/ب/934

 

 

 

  

  

ارسال نظرات