۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۴۳۰۵۰۶
امام جمعه نجف آباد:

وحدت کلمه میان ملت و دولت از بزرگترین اندیشه های امام راحل بود

حجت الاسلام حسناتی در سالروز رحلت امام با بیان برخی از ویژگی های وی گفت: یکی از بزرگترین اندیشه های امام که رهبری نیز به آن تأکید فراوان دارند، وحدت کلمه میان ملت و دولت است که مهمترین اعجاز امام بود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه در نجف آباد در خطبه های عبادی سیاسی آخرین نماز جمعه ماه شعبان، با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی گفت: در بیست و هفتمین سالگرد رحلت ابر مردی هستیم که نه تنها عالم تشیع بلکه بشریت در عظمت این روح بزرگ به سوگ نشستند.

وی با بیان برخی از ابعاد شخصیتی امام افزود: پذیرش بی چون و چرای اسلام و دینداری و حفظ اسلام، که با قیام 15خرداد 42 و احساس خطری که امام نسبت به تشیع و بیداری جهان اسلام داشتند، آغاز شد، و امام در تمام این مراحل تا پیروزی انقلاب ذره ای در هدف خود دچار تزلزل نشد.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم امام، بیان داشت: یکی از بزرگترین اندیشه های امام که رهبری نیز به آن تأکید فراوان دارند، وحدت کلمه میان ملت و دولت است که مهمترین اعجاز امام بود.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن، توجه به ابعاد انقلاب در پرتو اندیشه های امام، بصیرت و توجه به اصول اسلام، ایستادگی در برابر تهاجمات دشمن به خصوص در شرایط سخت اقتصادی مهمترین تأکیدات و توصیه های رهبری در سالروز رحلت امام بود که باید برای ادامه راه امام به آن متصل شویم.

نماینده ولی فقیه در نجف آباد با بیان حدیثی از معصوم که، اگر عالمی در جامعه ببیند که ظالم و مفسد حاکم بر مردم است، و فریاد نزند، از رحمت خداوند به دور است، بیان کرد: حجتی که امام بر پایه آن انقلاب را آغاز کرد چیزی جز سیره ائمه اطهار و دستورات قرآن نبود، و زمانی که بدعت و ظلم جامعه را فرا گرفته بود، به پا خواست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: ایمان به خداوند در کنار ایمان به ملت و هدفی که امام آغاز کرده بود، از اصلی ترین عوامل پیروزی انقلاب بود و این نهضت با عظمت که منجر به انقلاب اسلامی شد، در طول تاریخ انقلابات جهان بی مانند است حتی در زمان پیامبر اکرم(ص) با ایجاد سقیفه راه را به بیراهه کشاندند.

ولایت فقیه نه جایگاه شخص بلکه جایگاه باعظمت شیعه در حفظ ارکان اسلام است

حجت الاسلام حسناتی از جمله دستاوردهای عظیم پیروزی انقلاب را تدوین قانون اساسی برشمرد و افزود: امام با اندیشه های خود که در گفتار و نوشته ها و وصیت نامه ایشان به جای مانده است، ادامه راه انقلاب را ترسیم کردند و خبرگان رهبری با بصیرت کامل، در چنین روزی، یکی از تربیت شدگان مکتب امام را که برخواسته از بدنه این ملت بود، به رهبری منصوب کردند.

وی در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب ادامه دهنده اندیشه ها و راه امام است و دشمنان این انقلاب باید بدانند که این ملت شخص پرست نیست، و ولایت فقیه جایگاهی است با عظمت که برای شیعه مهم است و آنچه در این جایگاه اهمیت دارد نه فرد بلکه دفاع از ملت و کیان این انقلاب در سایه دستورات الهی است.

غیرت دینی مردم نباید اجازه دهند حریم و حدود خدا در ماه رمضان شکسته شود

امام جمعه نجف آباد در ادامه خطبه ها با اشاره به آغاز ماه مبارک رمضان با تأکید بر حفظ حرمت این ماه گفت: یکی از اهداف دشمنان شکستن حریم احکام و حدود الهی است و در ماه رمضان روزه خواری در ملاعام شکستن حدود خداوند است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: روزه خواری در ملاعام یک منکر است و همه مومنین وظیفه دارند نهی از منکر کنند و نه تنها یک حرام شرعی بلکه دارای حد قانونی است و غیرت این مردم هرگز اجازه نخواهد داد حریم خدا شکسته شود. /1306/202/ب

 

ارسال نظرات