۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۴۳۰۵۰۴
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی:

امام چهره غبار آلود اسلام را از پیرایه های آمریکایی و تحجر پاک کرد/ خبرگان باید خار چشم دشمنان باشد

امام جمعه موقت تهران قیام امام راحل را برای احیای اسلام دانست و گفت: امام چهره غبار آلود اسلام را از پیرایه های آمریکایی و تحجر پاک کرده و تهمت خطرناک جدایی دین از سیاست را امام افشا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه تهران از امام خمینی(ره) به عنوان مجاهد زمان، عارف دوران، بت شکن عصر، فقیه نوآور، انسانی صبور و عنصری تاریخ سازی یاد کرد و سالروز ارتحال جانسوز ایشان را تسلیت گفت.

 

وی افزود: مردم عزیز امروز اعلان وفاداری با امام و خلف صالح ایشان حضرت آقا یعنی امام بعد از امام داشتند، در معرفت ابعاد وجودی امام هیچ کسی را همانند مقام معظم رهبری سراغ نداریم، این بزرگوار در هر فرصتی امام را به عنوان صراط انقلاب و به عنوان بیمه گری که هرگز نباید از یاد برود معرفی و ابعاد گوناگون بنیانگذار انقلاب را تبیین می کنند، یکی از ویژگی های امام حکیم بودن است، عقلانیت ایشان از زبدگی های امام بود.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که در اذهان این گونه به نظر می رسد که عقلانیت با احساس و عشق جمع نمی شود، اظهار داشت: این تصور درست نیست، امام راحل عقلی عاشق و عشقی عاقل داشت و این در شخصیت های برجسته عرشی قابل جمع است، امام یک شخصیت جامعی بود که عشق و عقل را جمع کرد.

 

وی ادامه داد: هیچ سیاستمداری در اوج تخصص سیاسی نتوانست با امام مقابله کند که این بلندای وجود حضرت امام است، امت امام که ذوب در ایشان باشند عقل و عشق در زندگی آن هاحاکم است، امام اسلام وحیانی و ناب را که اسلام حکومت، زندگی، عزت، اقتدار، اسقلال، احیاگر  و استکبار ستیز است را مطرح کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی قیام امام راحل را برای احیای اسلام دانست و ابراز داشت: امام چهره غبار آلود اسلام را پیرایه های آمریکایی و تحجر پاک کرده و تهمت خطرناک جدایی دین از سیاست را امام افشا کرد، امام راحل اسلام را به صحنه مقابله با قدرت های شرقی و غربی کشاند، همه وجود امام اسلام بود و هرجا کوچکترین خدشه ای به اسلام و مقدسات وارد می آمد ایشان با صلابت و جهاد وارد عمل می شد.

 

وی عنوان کرد: وجود امام مملو از غیرت دینی بود و حکومت و انقلاب را برای اسلام می خواست، باید از امام یاد بگیریم که برای خدا باشیم، امام اهتمام بسیاری به اسلام و مسلمین داشت، اسلام سکولار یا اسلام متحجر اسلام را منجی نمی داند اما امام اسلام را منجی می دانست.

 

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: امام برای محرومان و رزمندگان دریای عاطفه و مهربانی بود، سکولار و متحجر چه آخوند باشد یا نباشد کاری ندارد که مسلمانان چه می کشند، آدم متحجر فکر می کند نماز بخواند خداوند قبول می کند اما بر سرش می خورد؛ امام محرومان جهان را نیز مورد توجه قرار داده بودندکه حساسیت نسبت به موضوع فلسطین از همین قبل به شمار می رود.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اضافه کرد: با ترک گناه، توبه و ادای حقوق دیگران باید آمادگی خود را ابراز کرده تا تحولی در وجود خود ایجاد کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به آغاز به کار مجلس خبرگان پنجم گفت: به فضل الهی ملت سرافرازی را رقم زدند، نه تنها دشمن شاد نشدند بلکه دشمن را عصبی کردند؛ در این مجلس خبرگان مجتهدان انقلابی حضو دارند؛ اخیر رهبر معظم انقلاب بارها در زمینه انقلابی بودن تذکر دادند و حساسیت داشته اند و این همان چیزی است که دشمن می خواهد از ما بگیرد.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند سرمایه ما انقلاب است، خوشبختانه مجلس خبرگان در این راستا نشان داد که فقهای حاضر در آن فهیم، به روز بوده و به موقع عمل می کنند؛ انتخاب رییسی که دشمن از او هراس دارد و نفاق داخلی نسبت به او حساسیت دارد بسیار مهم است؛ امیدواریم این خبرگان در سایه رهبر معظم انقلاب فعالیت کنند و مطالبات رهبری را به مسؤولان گوشزد کنند؛ این سنگر باید خار چشم اسلام آمریکایی و متحجر باشد.

 

امام جمعه موقت تهران با اشاره به تشکیل مجلس جدید شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه هیچگاه در طول انقلاب ملت ایران با خلأ مجلس قانونگذاری مواجه نشده است، در کمال امنیت و آرامش انتخابات برگزار شد و نمایندگان ملت به مجلس راه پیدا کردند.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در پیام خود به نمایندگان ملت فرمودند که قسم آن ها الزام آور بوده و شرعی است، در این قسم نمایندگان آمده که تعهد می نمایم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم؛ حجت تمام است.

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که جمهوری اسلامی نظامی انقلابی است، ابراز داشت: دستاوردهای انقلاب حاصل خون شهدا است، دست خدا از آستین یک مرجع بزرگ عارف و عادل بیرون آمد وگرنه جای نمایندگان در مجلس نبود.

 

وی عنوان کرد: نمایندگان باید بدانند بر سر جه سفره ای نشسته اند و با تمام وجود پاسدار انقلاب و دستاودهای آن باشند، ستون فقرات انقلاب مسأله ولایت فقیه است و این تحفه الهی که زیر آسمان اگر از دشمن هم پرسیده شود نظیر و بدلی برایش سراغ ندارند وجود نازنین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای است.

 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی انقلابی بودن را به معنای ولایتمدار بودن دانست و خاطرنشان کرد: وفادار بودن به قانون اساسی به معنای ستون فقرات و محور انقلاب نصب العین قرار دهد، خدا نکند نماینده ای چنین قسمی خورده باشد اما خود را به بیاناتی همانند فرمایشات امروز حضرت آقا ملتزم نداند.

 

وی اضافه کرد: حضرت آقا رهبری جامع، کامل، روشن بین، دین شناس، اندیشمند، متفکر، دلسوز همه، آخرت گرا، خدا ترس بوده، رنگ امام دارند و بوی ائمه(ع) می دهند؛ نمایندگان ملت باید از فرصت حداکثر استفاده را بکنند؛ رهبر معظم انقلاب مسأله اقتصاد و تعمیق فرهنگ اسلامی را از مجلس مطالبه کردند که امیدواریم در هر دو جهت نمایندگان مجلس دهم نشان دهند که به قسم خود پایبند هستند.

 

امام جمعه موقت تهران با بیان این که رهبر انقلاب در بیانات امروز خود شاخصه های انقلابی گری را مطرح فرمودند، گفت: این بیانات باید بیش از پیش مورد توجه مردم و مسؤولان بوده و منشور زندگی قرار گیرد./1323/پ201/ج

ارسال نظرات