۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۴۳۰۵۰۱
امام جمعه تبریز:

امام خمینی اسلام ناب محمدی را احیا کرد

آیت الله شبستری  انتخاب امام خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب را بهترین انتخاب برای این جایگاه توسط خبرگان رهبری دانست و اظهار داشت: پیشرفت‌های عظیم کشور مرهون رهبری مقام معظم رهبری و هدایت‌های داهیانه ایشان است.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای این شهر بابیان اینکه امام راحل دارای شخصیتی منحصربه‌فرد بود، اظهار داشت: امام خمینی (ره) امیدی دوباره در میان آزادگان جهان دمید و با رحلت خود مردم آزاده جهان را در اندوه فرو برد.

 

وی امام خمینی (ره) را احیاکننده اسلام ناب محمدی دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) با تکیه‌بر اراده الهی و توکل بر خدا در کنار همراهی مردم توانست اسلام ناب محمدی را احیا و در برابر اسلام آمریکایی قد علم کند، اسلام ناب در مقابل اسلام آمریکایی است.

 

امام‌جمعه تبریز استمرار راه ‌امام خمینی (ره) را در پیروی و اطاعت از مقام معظم رهبری و ولایت‌فقیه ممکن خواند و افزود: ملت بصیر و بیدار و قدرشناس ایران مثل کوه در برابر تحریف اندیشه، آرمان و راه و خط امام خمینی (ره) ایستاده‌ است.

 

وی بابیان اینکه دشمن تلاش دارد تا نسل جوان کشور با امام و اندیشه‌های متعالی او آشنا نشوند، تصریح کرد: جوانان امروز بامطالعه سیره و صحیفه امام راحل با اندیشه‌های ایشان آشنا شوند و قدردان نعمت ولایت‌فقیه در برابر توطئه‌های خارجی و داخلی باشند.

 

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: سعادت ملت ایران در تبعیت از مقام عظمای ولایت است، استمرار راه ‌امام خمینی (ره) در زمان حاضر و آینده فقط با اطاعت از مقام معظم رهبری و ولایت امکان‌پذیر است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود انتخاب آیت‌الله‌ خامنه‌ای به‌عنوان رهبر انقلاب را بهترین انتخاب برای این جایگاه توسط خبرگان رهبری دانست و اظهار داشت: پیشرفت‌های عظیم کشور مرهون رهبری مقام معظم رهبری و هدایت‌های داهیانه ایشان است.

 

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت این انتخاب را سبب آشفتگی خواب دشمنان خارجی و مزدوران داخلی تعبیر کرد و افزود: دشمنان انتظار داشتند بعد از فوت امام راحل نظام جمهوری اسلامی ساقط شود و نتواند به مسیر اصیل انقلابی خود ادامه دهد.

 

وی با اشاره به بیانات امام خمینی (ره) در خصوص شخصیت مقام معظم رهبری گفت: ایشان سربازی فداکار در جبهه و جنگ و معلمی آموزنده در محراب و خطیبی توانا در جمعه و جماعات و راهنمایی دلسوز درصحنه انقلاب، متعهد و مبارز در خط مستقیم اسلام و عالم به دین و سیاست است.

 

آیت‌الله شبستری در ادام افزود: شما اگر گمان کنید در تام دنیا و در بین رئیس‌جمهورها و سلاطین می‌توانید مثل آقای سید علی خامنه‌ای پیدا کنید که متعهد به اسلام باشد و خدمت گذار و بنای قلبی‌اش بر این باشد که به این ملت خدمت کند، نمی‌توانید.

 

وی ادامه داد: امام راحل (ره) علاوه از تعاریف بسیاری که قبل از ریاست جمهوری مقام معظم رهبری در خصوص شخصیت ایشان فرموده‌اند و ضمن اینکه فرموده‌اند، ایشان شایستگی رهبری رادارند، و اگر گمان می‌کنید یک نفر مثل آیت‌الله‌ خامنه‌ای نمی‌توانید پیدا کنید.

 

امام‌جمعه تبریز شخصیت آیت‌الله خامنه‌ای را بی‌نظیر خواند و ابراز داشت: در طول 27 سال سکان‌داری انقلاب اسلامی تمام توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان در این سال‌ها نقشه بر آب‌شده و تمام امیدهای دشمنان تبدیل به یأس شده و خللی به انقلاب و نظام اسلامی وارد نشده است.

 

وی با اشاره به سالگرد قیام 15 خرداد، گفت: 15 خرداد روز احیای مجدد اسلام و پیوند مردم با روحانیت و رهبری است، 15 خرداد پیام تداوم بر اسلام ناب محمدی را به مرم مخابره کرد و صیانت از انقلاب را به مردم یادآور است.

 

امام‌جمعه تبریز به پیام مقام معظم رهبری به مجلس دهم اشاره کرد و گفت: وظیفه‌ انقلابی و قانونی نمایندگان تشکیل مجلس انقلابی، سنگری استوار در برابر دشمنان و گستاخی‌های‌ استکبار و نقطه‌ اتکای درخشانِ مردم مؤمن و انقلابی است.

 

وی بابیان اینکه تحقق بخشیدن به اقتصاد مقاومتی با همه‌ الزامات قطعی آن و نیز تلاش مجدانه برای گسترش و ژرف‌نگری فرهنگ اسلامی، دو اولویت فوری کنونی برای کشور است، افزود: نمایندگان از سرگرم شدن به دعواهای جناحی و غالب ساختن انگیزه‌های شخصی بر مصالح عمومی پرهیز کنند.

 

آیت‌الله شبستری پرورش داعش، نقش عربستان در بحران‌های منطقه و جنایات در یمن و به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه و فاجعه منا سال گذشته را ازجمله جنایات رژیم آل سعود اعلام کرد و گفت: محروم ساختن زائران ایرانی از زیارت‌خانه خدا توسط رژیم آل سعود برگ سیاهی دیگر در دفتر رژیم سعودی است.

 

 وی با تأکید برافزودن شعار مرگ بر آل سعود، ابراز داشت: آل سعود منتظر عواقب این جنایات باشد و مردم ایران و آزاده جهان باید در کنار مرگ بر آمریکا و اسرائیل شعار مرگ بر آل سعود را فراموش نکنند./854/202/ب

 

ارسال نظرات