۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۴۳۰۵۰۰
امام جمعه ساری:

به کار بردن قید زمان برای اندیشه امام راحل توطئه خطرناکی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری، به کار بردن قید زمان برای اندیشه امام راحل را توطئه خطرناکی از سوی دشمنان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: متأسفانه عده ای با طرح زمان‌بند‌کردن اندیشه‌های امام راحل آن را مختص دورانی خاص می دانند که باید در مقابل این توطئه خطرناک روشنگری شود.
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مرکز استان با گرامیداشت سالروز رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  ﺑﺎ ﺑﯿﺎن اﯾﻦ ﮐﻪ اﻣﺮوز آرﻣﺎن ھﺎی اﻧﻘﻼب و اﻣﺎم راﺣﻞ جهانی شده است، اداﻣﻪ داد: ﺧﯿﺰش ھﺎی ﻣﺮدﻣﯽ در جهان ﻧﺘﯿﺠﻪ ﮔﺴﺘﺮش ﮔﻔﺘﻤﺎن اﻧﻘﻼب و اﻣﺎم ﺧﻤﯿﻨﯽ(ره) اﺳﺖ. 

 

وی انقلاب اسلامی را انقلاب مستضعفان دانست و با بیان این که نهضت امام راحل همه دنیا را متحول کرد، گفت: انقلاب اسلامی پشت جهانیان را به لرزش انداخت و بسیاری از معادلات جهانی را تغییر داد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اندیشه های ژرف و بلند امام راحل اکنون در همه جهان طنین انداز شده و مسلمانان جهان، بیداری خود را مدیون رهبری امام راحل و مقام معظم رهبری هستند.

 

آیت الله طبرسی با اشاره به این که سید حسن نصرالله با الگوبرداری از اندیشه‌های امام راحل و رهبری انقلاب زمینه بیداری مردم منطقه را فراهم کرد، افزود: امروز اندیشه‌های امام راحل در بسیاری از کشورهای اروپایی مورد پذیرش مردم قرار گرفته است.

 

وی با هشدار نسبت به تلاش عده‌ای که اندیشه‌های امام خمینی(ره) را تنها مربوط به دوره‌ای خاص می‌دانند، گفت: اندیشه‌های امام راحل، اندیشه‌های نافذی است که در همه دوران و اعصار کاربرد دارد و خاموشی‌بردار نیست.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری، به کار بردن قید زمان برای اندیشه امام راحل را توطئه خطرناکی از سوی دشمنان نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: متأسفانه عده ای با طرح زمان‌بند‌کردن اندیشه‌های امام راحل آن را مختص دورانی خاص می دانند که باید در مقابل این توطئه خطرناک روشنگری شود.

 

وی با بیان این که نظام اسلامی یک گفتمان جدیدی را به دنیا ارائه داد، افزود: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی تکیه بر اسلحه و تانک نیست، بلکه پشتوانه اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران قدرت نرم است که این قدرت نرم یک عقبه دارد و آن یک گفتمانی است که این مظام برای جهان به ارمغان آورده است و آن مبتنی برقرآن و معارف اهل بیت(ع) است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز همه ملت‌های مسلمان و حتی غیر مسلمانان دنیا تشنه فراگیری اندیشه های امام راحل هستند، خاطرنشان کرد: بهره‌گیری از این اندیشه‌های ناب انسان را به سوی کمال و سعادت رهنمون خواهد ساخت.

 

وی ادامه داد: هرگاه 15 خرداد و بیدارگری‌های 15 خرداد خاموش شد، اندیشه های امام نیز خاموش می شود، که چنین نیست و با دارا بودن ولی فقیه در نظام جمهوری اسلامی ایران، این اندیشه های ناب امام راحل همواره برقرار و پررنگ خواهد ماند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: این نهضت عظیم سبب پایه‌های نظام و زمینه‌ساز تشکیل نظام مقدس اسلامی شده است.

 

وی ادامه داد: عالمانی که سنگربانان سنگر دین در همه زمینه‌ها هستند همچون امام راحل، رهبری، شهید مطهری، شهید بهشتی و دیگران در این زمره از عالمان قرار دارند و باید مراقب باشیم که برخی از روایات تفسیر به عام نشود.

 

امام جمعه ساری با بیان این که امام راحل با آغاز نهضت انقلاب و پیروزی آن دیانت و سیاست را با هم پیوند زد، گفت: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی پرونده دین از سوی دشمنان اسلام بایگانی شده بود.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امام خمینی‌(ره) برای همیشه به جدایی دین و سیاست پایان دادند، تأکید کرد: هدف امام راحل قیامی الهی بود که از سر اخلاص و برای انجام وظیفه و تکلیف شرعی صورت گرفت

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری در از سخنان خود با اشاره به این که ایران اسلامی معطر به عطر شهدای مدافع حرم شده است، تصریح کرد: نباید در جامعه اسلامی و دینی، فساد اقتصادی و رانت‌خواری افزایش یابد.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که متأسفانه در ماه اخیر متوجه شدیم که در برخی دستگاه‌های دولتی و نیمه دولتی حقوق‌های 80 میلیونی اخذ شده است، افزود: متأسفانه این نوع تقسیم ناعادلانه برازنده نظام اسلامی ایران نیست.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که نهضت عظیم اسلامی با قیام 15 خرداد ما سال 42 تداوم یافت، افزود: آن قیام خونین به عشق اسلام، انقلاب و امام راحل صورت گرفت و با وجود گذشت چند دهه، اما همچنان در دل ها و اذهان ماندگار شده است.

 

امام جمعه ساری با اشاره به این که قیام 15 خرداد تأثیر شگرفی در روند نهضت انقلاب برجای گذاشت، خاطرنشان کرد: آن قیام خودجوش سرنوشت سیاسی ایران را رقم زد که بعد منجر به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران شد./950/201/ب

ارسال نظرات