۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۴۳۰۴۸۹
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

جامعیت مهم‌ترین ویژگی امام خمینی بود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه امام خمینی (ره) مؤمن و انقلابی بود، افزود: درواقع جامعیت مهم‌ترین ویژگی شخصیتی، فکری و رفتاری بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی بود.
حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در مراسم محوری گرامیداشت چهاردهم خرداد، سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) در بجنورد، با تأکید بر تلاش برای ادامه راه و پیگیری آرمان‌ها و اهداف والای امام راحل، اظهار کرد: باید در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و نظام اسلامی و حفاظت و حراست از آرمان‌ها و اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ثابت‌قدم باشیم.

وی با بیان اینکه انقلاب و نظام اسلامی امانتی است که بر دوش همه ما نهاده شده است، اضافه کرد: همه باید با امانت‌داری و انقلابی ماندن، تلاش کنیم انقلاب و نظام اسلامی را با همان شکوه و عظمتی که به ما سپرده شده به نسل‌های بعدی تحویل دهیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام اسلامی از سوی نسل کنونی و انتقال آن به نسل‌های آینده، این نظام را از گزند دشمنان و بدخواهان مصون داشته و آن را بیمه می‌کند.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه عزت و عظمت ایران اسلامی مرهون امام خمینی (ره) بوده ازاین‌رو باید با تمام توان از دستاوردهای انقلاب حفاظت و حراست کنیم، خاطرنشان کرد: سیره عملی و رویه امام راحل بهترین الگو برای ایران و جهان است.

وی با بیان اینکه بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی شخصیتی جهانی بود و برای همه کشورهای اسلامی الگو است، اضافه کرد: امروز ثمره مجاهدت‌های امام راحل در عزت و عظمت ایران اسلامی کاملاً مشهود بوده و امام (ره) به دلیل خدمات و مجاهدت‌های خود حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه در وجود امام راحل صفات نیک متعددی وجود داشت، گفت: امام خمینی (ره) مؤمن، انقلابی و متعبد بود و به همین دلیل نیز می‌توان گفت جامعیت مهم‌ترین ویژگی شخصیتی، فکری و رفتاری بنیان‌گذار انقلاب و نظام اسلامی بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه اخلاص کامل و کار برای رضای خدا یکی دیگر از ویژگی‌های امام (ره) بود، خاطرنشان کرد: این اخلاص سبب شده بود تا امام خمینی (ره) از انقلاب و نظام هیچ چیز برای خودش نخواهد.

وی با اشاره به اینکه درواقع امام خمینی (ره) خود را به‌طور کامل وقف اسلام و انقلاب و نظام دینی کرده بود، افزود: امام راحل خود موقوفه اسلام بود و در عین حال بزرگ‌ترین واقف نیز محسوب می‌شود چرا که انقلاب اسلامی را به عنوان بزرگ‌ترین موقوفه به پیروزی رساند و ثبت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: امام خمینی (ره) تمام هستی و وجود خود را وقف اسلام و انقلاب کرد و شهدا نیز با نثار خون خویش این موقوفه باارزش را امضا کردند.

وی با اشاره به اینکه امام راحل در قلوب مردم ایران و مسلمانان جهان جای داشت، اضافه کرد: به همین دلیل بود که حماسه مردم در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) همانند مراسم بازگشت ایشان به کشور از نظر شکوه و عظمت در جهان بی‌نظیر بود.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر ادامه راه امام راحل، گفت: رسالت اصلی ما این است که تمدن اسلامی بسازیم و جهان را برای ظهور و حضور مهدی موعود (عج) آماده کنیم که این امر مهم تنها در سایه ادامه راه امام خمینی (ره) و تبعیت از رهبر معظم انقلاب میسر است./9314/202/ب

ارسال نظرات