۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۴۳۰۴۸۰
استاد حوزه علمیه مازندران:

امام خمینی روح اسلام و عدالت ‌خواهی را بین محرومان جهان زنده کرد

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) تأکید کرد: امام خمینی(ره) با تکیه بر ایمان به خدا و وحدت کلمه، روح اسلام خواهی و عدالت ‌خواهی را بین محرومان جهان زنده کرد و بنیان مبارزه با استکبار را پایه گذاری کرد.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام علی اکبر یزدانی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کشاورزی ساری امروز در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در ساری با اشاره به ویژگی های شخصیتی امام خمینی (ره) افزود: توکل به خدا، ایستادن در برابر ظلم و انحراف، اعتماد به جوانان و آماده نمودن بستر مناسب برای گرفتن مسئولیت ها، دفاع از حقوق و حریم زن و بی نظیر بودن دشمن شناسی امام راحل از جمله ویژگی های بارز ایشان بوده است.

 

وی با تأکید بر ترویج اندیشه های امام خمینی(ره) تأکید کرد: امام خمینی(ره) با تکیه بر ایمان به خدا و وحدت کلمه، روح اسلام خواهی و عدالت ‌خواهی را بین محرومان جهان زنده کرد و بنیان مبارزه با استکبار را پایه گذاری کرد، امروز به برکت انقلاب اسلامی، اندیشه های امام خمینی(ره) از مرزهای کشور فراتر رفته و در قلب کشورهای آفریقایی و سایر مناطق جهان گسترش یافته است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: امام راحل همیشه در طول نهضت و پس از پیروزی انقلاب، به مسأله وحدت توجه بسیاری داشتند و اگر در میان امت اسلامی، اختلاف باشد، هیچ گاه به هدف خود و پیروزی نائل نخواهد شد.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کشاورزی ساری با اشاره به تداوم پرصلابت انقلاب اسلامی پس از رحلت امام خمینی(ره) تصریح کرد: جمهوری ایران اسلامی در سایه رهبر معظم انقلاب اسلامی و جانفشانی شهدا در اقتدار و عزت قرار دارد و باید راه شهدا را ادامه و  آرمان های حضرت امام خمینی(ره) را به نسل های آینده انتقال دهیم.

 

حجت الاسلام یزدانی با بیان این که آرمان ها و اندیشه امام خمینی(ره) راه‌ حل‌ برون رفت از مشکلات امروز جامعه اسلامی است، یادآور شد: امام خمینی(ره) با توجه به آرمان هایی همچون استکبار ستیزی، حمایت از مستضعفان جهان، ایمان به خدا و ولایتمداری جامعه اسلامی ما را به جهان معرفی کرد و امروز ما هم باید با توجه به این آرمان ها و با تکیه بر اسلام و اسلام خواهی، بر کفر و استکبار پیروز شویم.

 

وی با بیان این که امام راحل تفکر شیعه را در جهان زنده کرد، ادامه داد: همکین تفکر امام راحل و آرمان های بلند ایشان بود که به همه مسلمانان جهان درس آزادی و آزادگی داد تا از زیر بار سلطه رها شوند.

 

حجت الاسلام یزدانی گفت: امروز بسیاری از کشورهای آزاده جهان با الگو گیری از نظام جمهوری اسلامی ایران و انقلاب ما به پیروزی های مختلف دست یافته اند و فریادهای آزادی خواهی در جهان مدیون تفکرات امام راحل در انقلاب اسلامی ایران است.

 

وی بزرگداشت سالگرد ارتحال امام راحل را راهی برای تجدید پیمان و بیعت مجدد با این امام بزرگوار، رهبری و شهدا دانست و گفت: امروز دوباره با ایشان تجدید میثاق می‌کنیم و می‌گوییم که به ولایت فقیه پایبند هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه کشاورزی ساری با اشاره به این که امام راحل با اندیشه های بلند الهی و تلاش های خالصانه و صادقانه خویش، مسیر تاریخ را دگرگون و سرمنشأ تحولات عظیمی در ایران و جهان شد، اظهار داشت: بعد از ارتحال امام، رهبری معظم انقلاب در شرایط بسیار سخت این انقلاب را بر اساس آرمان های امام راحل اداره کرد و موجب اقتدار نظام شد.

 

وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) با حرکتی جهادی انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رساند و با مرور در سیره امام راحل و بررسی شاخص ها و معیارهای رفتار جهادی این امام بزرگوار در می یابیم که این سبک کاری جهادی، استکبارستیزی و دفاع از مظلومان جهان، همواره مورد توصیه امام و هم اکنون نیز از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران گفت:‌ امروز نظام ما به عنوان پایگاه اسلام خواهی در منطقه است و گام به گام در جهت رشد و بالندگی بیشتر گام بر می دارد و ما نیز باید بیش از گذشته در جهت انتقال آرمان های امام راحل به نسل جدید تلاش کنیم.

 

حجت الاسلام یزدانی در بخش پایانی سخنان خود وحدت و همدلی را لازمه پیشرفت کشور دانست و افزود: پیشرفت کشور در پرتو اطاعت پذیری از رهبری و توجه به آرمان های مختلف نظام و امام راحل میسر می شود./950/202/ب

ارسال نظرات