۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
کد خبر: ۴۳۰۴۶۲
آیت الله طبرسی:

گفتمان امام خمینی موجب بیداری جهان بشریت شد

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) ارمغان بزرگی برای ملت ها به وجود آورد، خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی در نقاط مختلف جهان مرهون انقلاب اسلامی و تلاش های امام راحل است.   
آیت الله طبرسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) در مسجد محمد رسول الله(ص) ساری با بیان این که فلسفه بعثت انبیاء بازگشت به فطرت و هویت انسانی بود، خاطرنشان کرد: پیامبر آمد تا انسان و جامعه بشری را به هویت انسانی خود بازگرداند، اما همین موفقیت پیامبر گرامی اسلام بعد از رحلت ایشان دچار خدشه و آسیب شد.

 

امام جمعه ساری، فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) را بازگشت به هویت انسانی و اسلامی برای جامعه و امت اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) نیز همه تلاش خود را در این خصوص انجام دادند.

 

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود گفت: در عصر غیبت و عهد انتظار و در حالی که امت انتظار حضرت قائم را می کشیدند جامعه به گونه ای به سوی سقوط و انحطاط سرازیر شد، امام خمینی(ره) علم و پرچم عزت را برافراشت و امت و جامعه را به بازگشت به هویت اسلامی و انسانی خود دعوت کرد.

 

وی با بیان این که این رسالت مهم امروز نیز بر دوش روحانیت است، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، فداکاری های امام و امت، خون شهیدان و هشت سال دفاع مقدس امروز به نقشه ای رسیدیم که عزتمندانه و مقتدارانه از اسلام دفاع می کنیم.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، بیداری امروز جهان بشریت را نشأت گرفته از انقلاب ملت ایران دانست و خاطرنشان کرد: چندین دهه دولت های عربی نتوانستند در برابر رژیم صهیونیستی هیچ حرکتی انجام دهند، اما این رژیم اشغالگر در شش جنگ و نبرد در برابر انقلاب اسلامی به زانو درآمد.

 

وی معرفی نهضت انقلاب در حوزه های علمیه را یکی از مهم ترین مجاهدت های امام خمینی(ره) دانست و افزود: در آن مقطع، این که یک روحانی از حوزه علمیه بپاخیزد و انقلابی را پایه گذاری کند، مسأله مجهولی بود، اما امام خمینی(ره) توانستند با تلاش و مجاهدت در این عرصه، مردم و به ویژه روحانیت را در این مسیر مهم قرار دهند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که امروز نیز مقام معظم رهبری ادامه دهنده همان مسیر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی هستند، گفت: امروز رهبر انقلاب اسلامی از یک جایگاه بسیار رفیع در دنیا و همچنین جهان اسلام برخوردار است.

 

آیت الله طبرسی با بیان این که امام خمینی(ره) یک تنه در برابر مخالفان آن دوران ایستاد و نهضت انقلاب را پیش برد، افزود: عده ای در آن دوران مخالف دخالت روحانیت در سیاست بودند که امام راحل با اقتدار در برابر این افراد ایستاد، چون سیاست همچون حصاری است که می تواند دیانت را حفظ کند، سیاست اصل نیست اما می تواند در حفظ دیانت اثرگذار باشد.

 

وی با بیان این که امام خمینی(ره) ارمغان بزرگی برای ملت ها به وجود آورد، خاطرنشان کرد: امروز بیداری اسلامی در نقاط مختلف جهان مرهون انقلاب اسلامی و تلاش های امام راحل است.   

 

نماینده ولی فقیه در مازندران با تأکید براین که امروز ما باید میراث امام راحل را احیاء کنیم، افزود: دنیای غرب از امام راحل سیلی بزرگی خورد، چون آنها فکر نمی کردند یک روحانی از حوزه های علمیه برخیزد و پرونده خاک خورده دین را از بایگانی آن بیرون بیاورد و آن را احیاء و جهانی کند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از کسانی که افکار و اندیشه های امام خمینی(ره) را فاقد ارزش برای جامعه امروز می دانند، گفت: اندیشه های متعالی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ملت ها را از یوق بردگی و دیکتاتوری نجات داد و این افکار همچنان پویا و بالنده است.

 

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) شخصیتی آگاه به زمان بودند و فردی کم نظیر در قرن حاضر که توانستند بشریت را به سوی تعالی و سعادت حقیقی رهنمون سازند.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بعضی از افراد نا آگاهانه بر این اعتقادند که ای کاش مقام معظم رهبری در باره برجام اندکی ملایمت و نرمی نشان می دادند، گفت: با کوچک ترین نرمی و انعطاف ایشان، خط بطلان بر روی 37 سال جان فشانی مردم کشیده می شد. 

 

وی با بیان اینکه رهبری امام راحل و رهبر فرزانه، انقلاب اسلامی ایران را متمایز از همه انقلاب های جهان کرده است، افزود: تا کنون بیش از دو هزار جلد کتاب و 16 هزار عنوان مقاله در باره این واقعه سترگ نوشته شده است.

 

آیت الله طبرسی با بیان اینکه سیره امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب سال های متمادی از سوی جامعه شناسان و متخصصان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است، یاد آور شد: حتی دشمنان نیز به محبوبیت آنان اذعان داشته اند و از این دو فقیه عادل به عنوان موجودات استثنایی یاد می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران به تلاش دشمنان در جهت مخدوش کردن نام اسلام، امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اشاره و تصریح کرد: آنان حتی با تشکیل جنایتکارانی تحت عنوان داعش به هدف شوم خود دست نخواهند یافت.

 

وی افزود: تحرک، هوشیاری و بیداری اسلامی در جهان ثمره زحمات امام راحل و رهبر عظیم الشان انقلاب بوده است و این دو مرجع عالیقدر در قلب همه آزادمنشان جهان جای دارند./950/202/ب

 

ارسال نظرات