۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵
کد خبر: ۴۳۰۴۳۷
سردار سلامی:

موشک‌های ایران کابوس اسرائیل است/ جنگ‌طلب نیستیم اما از ارزش‌هایمان دفاع می کنیم

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان این که اگر ظرفیت‌های جهان اسلام را به هم گره بزنیم هندسه جهان را تغییر خواهیم داد، گفت: به هیچ عنوان جنگ‌طلب نیستیم اما تا آخرین قطره خون خود در راه دفاع از ارزش‌هایمان تلاش خواهیم کرد.
سردار سلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار حسین سلامی، جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  پنج‌شنبه 13 خرداد در همایش بین المللی بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره) که در سالن سوره حوزه هنری برگزار شد، گفت: امام راحل(ره) بازگشت به هویت حقیقی مسلمانان در عالم را منتشر کرد، انقلاب ما شبیه بعثت اسلام در عصر حاضر بود، امام خمینی(ره) نیز محصول تربیت اسلام و وحی بود.



سردار سلامی اظهار داشت: اندیشه و تفکرات بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حاصل بررسی وقایع غم‌انگیزی بود که از 100 سال قبل بر ملت‌های مسلمان وارد شده بود.



جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یادآور شد: امام خمینی(ره) حوادث تلخ بزرگی را مرور کرده و در متن آنها رشد یافته بود، امام راحل(ره) مشاهده کرده بود که در جنگ جهانی اول طبق یک قرارداد جهان اسلام بین فرانسه و انگلیس تقسیم شد و کشورهای اسلامی کوچکی تاسیس شد تا سرآخر رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه شکل بگیرد.



سردار سلامی بیان داشت: امام خمینی(ره) در جریان کودتای آمریکایی سال 1953 مشاهده کرده بود که چگونه دیکتاتوری محمدرضا شاه به مردم ایران تحمیل شد. امام راحل(ره) تجریه این موضوع را داشت که شاهد باشد سرمایه‌های جهان اسلام به غارت می‌روند و هویت اسلامی محو می‌شود و مسلمانان در گورستان جهالت مدرن به خواب می‌روند.


وی در خصوص تجارب امام خمینی(ره) از ماجرای تاسیس رژیم صهیونیستی، گفت: امام خمینی(ره) تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی را دیده و درگیری‌های مسلمانان و اعراب با صهیونیست‌ها را مشاهده کرده بود.


جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اضافه کرد: امام راحل(ره) تجربه این موضوع را داشت که در جنگ جهانی دوم شاهد باشد که چگونه سرزمین‌های اسلامی مورد هجوم قرار می‌گیرند. امام(ره) افسردگی جهان اسلام را درک کرده بود.



وی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی جایگزینی اندیشه‌های مادی‌گرایانه با قرآن را در جهان اسلام مشاهده کرده بود. به طور کل تجریبات امام خمینی(ره) محصول مطالعه عمیق و رویت تاریخ سراسر غم اسلام است.



سردار سلامی خاطرنشان کرد: امام امت آمد تا زنجیرهای بردگی را باز کند، ایشان آمدند تا دوباره قرآن و حکمت بر قلب و ذهن مسلمانان جاری شود.



وی ادامه داد: امام خمینی(ره) همانند ابراهیم خلیل الله که بت بزرگ را شکست، به مظاهر مادی دنیای غرب که بر اساس نظمی ناعادلانه شکل گرفته و حاصل غارت بود، هجوم آورد.



جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: امام راحل(ره) همانند حضرت مسیح نفسی حیات‌بخش به اسلام و مستضعفان داد، ضمن اینکه افق اندیشه‌های وی نیز هرگز محدود به مسلمانان نبود و به مستضعفان فکر می‌کرد.



حزب الله افتخار مسلمانان و اعراب است

وی تأکید کرد: در اندیشه امام خمینی(ره) آزادی بشریت از بند طاغوت موج می‌زد. خروج انسان از تاریکی‌ها و ورود به آگاهی در تفکرات امام راحل(ره) وجود داشت.



سردار سلامی یادآور شد: امام راحل(ره) توانست در نخستین حرکت خود بر بزرگترین امپراطوری تاریخ غلبه کند. امروز نیز شاهد هستیم که مشعل و شعله‌های انقلاب اسلامی مرزها را در نوردیده و بر قلب مسلمانان جهان تابیده است.



سردار سلامی گفت: از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در اندیشه‌های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب وحدت امت اسلام موج می‌زده است؛ بر اساس اینکه مرزی برای انقلاب اسلامی وجود نداشت امام راحل(ره) می‌گفتند؛ فلسطین پاره تن اسلام است و اسراییل باید محو شود.



جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأکید کرد: امروز هم نگاه مشابه امام راحل(ره) در منش مقام معظم رهبری وجود دارد، امروز شاهد هستیم که ایشان نیز نجات تمام مسلمانان جهان را مدنظر دارند؛ از زمان پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون آمریکا و اسرائیل به بسیاری از کشورهای اسلامی حمله کرده‌اند، امروز غیرت ما اجازه نمی‌دهد که شاهد باشیم به حقوق مسلمانان تجاوز می‌شود.



سردار سلامی گفت: امام خمینی(ره) از انقلاب اسلامی یک الگو و مدل ساخت و اندیشه‌های خود را عملی کرد. نظام سلطه نیز تمام توان خود را به کار گرفت و با تمامی ترفندهای خود به میدان آمد تا این الگو را از بین ببرد و در این راه از تهاجم فرهنگی، تحریم و ترور نیز دریغ نکرد.



وی در خصوص موضوع فلسطین، بیان داشت: تا جایی که بتوانیم هر نوع کمکی را به فلسطین خواهیم رساند. امروز نیز شاهد هستیم که حزب الله لبنان به عنوان افتخار دنیای اسلام و اعراب مطرح شده است و در جریان جنگ با رژیم صهیونیستی بزرگترین شکست تاریخ را بر آن‌ها تحمیل کرد.



سردار سلامی با پرداختن به خودباوری و ایستادگی ایران، گفت: علی‌رغم تمام فشارها توانسته‌ایم پیشرفت کنیم. امروز موشک‌های ما کابوس اسرائیل است، نیروی دریایی ما نیز در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند هر دشمنی را در جهان شکست دهد.



هیچ تضادی با غیرمسلمانان نداریم

وی اضافه کرد: هدف ما این است که مجد و عظمت به جهان اسلام بازگردد، می‌‎خواهیم با احیای تمدن نوین اسلامی عصر شکوفایی اسلام را ایجاد کنیم؛ به هیچ عنوان با غیرمسلمانان در تضاد نیستیم و اختلاف ما تنها با رژیم‌های این ملت‌ها است.



رهبر معظم انقلاب راه سعادت جهان اسلام را ترسیم کرده است

وی با تمجید از جایگاه مقتدر رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: ما صاحب یک رهبر بزرگ هستیم که با شناخت و تفکر در آیات الهی راه سعادت جهان اسلام را ترسیم کرده است.



سردار سلامی در پایان، گفت: اگر ظرفیت‌های جهان اسلام را به هم گره بزنیم هندسه جهان را تغییر خواهیم داد. بسیار مهم است که همگان بدانند که به هیچ عنوان جنگ‌طلب نیستیم اما تا آخرین قطره خود در راه دفاع از ارزش‌هایمان تلاش خواهیم کرد./856/پ201/ج1

ارسال نظرات