۱۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۶
کد خبر: ۴۳۰۴۳۰
آیت الله استادی مطرح کرد؛

توقع مهم امام خمینی از روحانیت برای تقویت آرمان ها و ارزش های انقلاب/ پیشبرد اهداف اسلام ناب نیازمند وحدت کلمه است

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به توقع مهم امام خمینی(ره) از روحانیت در مسیر تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی اسلامی، تأکید کرد که روحانی باید انقلابی و ساده زیست باشد تا در مقام یک مبلغ حقیقی عمل کند.
مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) در حرم حضرت معصومه(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی دبیر شورای عالی حوزه های علمیه پنج شنبه شب در مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در شبستان امام خمینی آستان مقدس حضرت معصومه(س) از سوی رهبر معظم انقلاب برگزار شد، به تبیین دستاورد های انقلاب اسلامی ایران پرداخت و اظهار کرد: استقلال در همه ابعاد آن از اولین دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است که کشور عزیز ایران این نعمت را مدیون امام راحل است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه از خدمات دیگر امام راحل گسترش مکتب تشیع و اسلام در سراسر جهان است، تصریح کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلام، شیعه و مکتب اهل بیت(ع) در میان مردم رایج بوده این در حالی بود که مکتب اهل بیت هیچ دولت و حکومت رسمی در سراسر دنیا را برای پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی در اختیار نداشت؛ اما امروز این مکتب همراه با انقلاب اسلامی ایران در سراسر دنیا در قلب تمام آزادی خواهان دنیا نفود کرده و در جوامع جهانی نقش مهمی در تعیین معادلات فرهنگی و سیاسی دنیا دارد.

 

آیت الله استادی به نظر امام خمینی(ره) در زمینه اهمیت انقلاب درباره گسترش اسلام ناب محمدی اشاره کرد و گفت: امام راحل معتقد بودند که انقلاب اسلامی ایران از طریق گسترش اسلام ناب محمدی امکانات خاصی را در اختیار محرومان دنیا قرار داده است.

 

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم خواسته‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب از اقشار مختلف جامعه اسلامی را موضوعی مغفول مانده از سوی این اقشار عنوان کرد و گفت: توجه به خواسته‌ها و رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب موضوعی است که همه اقشار باید به آن توجه داشته باشند.

 

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی بر پایه دو رکن اساسی شکل گرفته و رمز باقی ماندن آن نیز عمل کردن بر مدار همین دو رکن بوده است؛ رکن اول انقلاب قیام در راه خدا برای اقامه و احیای امر الهی و دومین رکن وحدت کلمه در بین آحاد ملت اسلامی است بر این اساس اگر بخواهیم انقلاب ماندگار شود برای حفظ این دو رکن باید کوشا باشیم چرا که امام خمینی(ره) در دایره واژگان انقلابی خود به کرات از وحدت، همدلی و هم زبانی و وحدت کلمه سخن گفته‌اند و مردم و مسؤولان را به حفاظت از آن توصیه فرموده اند.

 

آیت الله استادی با اشاره به اینکه امام راحل همیشه مسؤولان و مردم را از هرگونه اختلاف افکنی بین امت اسلام بر حذر داشتند، اظهار کرد: باید برای پیشبرد اهداف اسلام ناب محمدی انسجام و وحدت کلمه را تقویت کرد.

 

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید در نظر داشت امام خمینی(ره) از جامعه روحانیت توقعات جدی در مسیر تقویت آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی اسلامی داشته‌اند، ابراز کرد: روحانی باید انقلابی و ساده زیست باشد چرا که یک روحانی با تقوا و انقلابی که همگام با ضعیف ترین اقشار مردم ساده زیستی را سبک زندگی خود قرار داده می تواند در سوق دادن مردم به سوی اسلام در مقام یک مبلغ حقیقی عمل کند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه در کنار اظهار محبت باید به خواسته‌های امام راحل عمل کرد، اظهار کرد: باید توجه داشت خواسته امام خمینی(ره) از حوزه های علمیه این است که روحانیون باید باسواد و اهل علم باشند و این حداقل خواسته امام و رهبری معظم از جامعه روحانیت است.

 

آیت الله استادی با اشاره به اینکه خواسته امام خمینی(ره) از مسؤولان این بود که سمت‌ها را وسیله خدمت بدانند و به فکر مال اندوزی و منافع شخصی خود نباشند، گفت: باید توجه داشت که خواسته‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب یکی است چرا که این مبانی متن اسلام است.

 

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه باید توجه داشت که دانشگاه مورد تأیید امام و رهبر معظم انقلاب چه معیار و شاخصی دارد و آیا دانشگاه ما به این تراز نزدیک شده است، گفت: باید تلاش و کوشش فراوان از سوی دانشجویان برای اقامه امر الهی شکل بگیرد؛ این در حالی است که اگر رضایت امام و رهبر معظم انقلاب را مورد نظر قرار داده شود چشم‌پوشی از این مبانی غیر ممکن است و بر این اساس باید به این مبانی عمل شود.

 

آیت الله استاد با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) در ادبیات سیاسی خود صدا وسیما را یک دانشگاه توصیف کردند، اظهار کرد: آیا میزان تبیین دیانت و ترویج بصیرت فعلی در صدا وسیما همان معیار و شاخص امام راحل و رهبر معظم انقلاب است؛ باید صدا وسیما به سوی ایجاد یک دانشگاه تمام‌ عیار اسلامی پیش برود تا از تمام ابعاد بصیرت عمومی، سواد عمومی و مبانی اسلامی از تمام سیماهای دنیا از نظر نوع عمل‌کرد و بازخورد بهتر باشد.

 

وی ادامه داد: صدا و سیما در حال حاضر در ریل خدمت صادقانه قرار دارد؛ اما باید در نظر داشت که توقع اسلام و رهبر معظم انقلاب بیشتر از این سطح عمل‌کرد است.

 

دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم با بیان اینکه باید خواسته‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب از اقشار و گروهای مختلف جامعه باید به عنوان یک دغدغه عمومی پیگیری شود، تصریح کرد: یکی از مهمترین خواسته‌های امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب احترام و عمل به احکام اسلامی است؛ ر هبر معظم انقلاب فرموده اند«هرجا به اسلام عمل شد، پیش رفتیم و هرجا عمل نشد همچنان بر دچار مشکل هستیم».

 

آیت الله استادی با اشاره به اینکه عبادت و توسل امام راحل و رهبر معظم انقلاب باید برای ما الگو باشد، گفت: امام راحل فرمود«عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم» باید در نظر داشت که گناه همه چیز را به هم می‌ریزد بر همین اساس است که روحانی انقلابی از نظر رهبر معظم انقلاب کسی است که تقوا داشته باشد چراکه هیچ انقلابی در هیچ طبقه ای نمی‌تواند بدون تقوا عنوان انقلابی را برای خود متصور شود./۸۳۷/پ201/ج1

ارسال نظرات