۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
کد خبر: ۴۳۰۴۱۸
کارشناس مسائل مذهبی:

همسران برای پایداری زندگی به دنبال لذت های واقعی و الهی باشند

حجت الاسلام رضوانی با بیان این که زن و شوهر باید به دنبال لذت واقعی و الهی باشند، گفت: لذت های زودگذر و حیوانی آنی هستند و به زودی از بین می روند و فقط عقوبت آن برای انسان می ماند.
سبک زندگی ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسین رضوانی، کارشناس مسائل مذهبی، امشب در مسجد الزهرا(س) اصفهان در رابطه با سبک زندگی اسلامی گفت: ما در زندگی هر کاری می کنیم برای کسب لذت و رضایت است، گاهی اوقات هم برخی چیزها را ترک می کنیم تا به لذت برسیم.

 

وی ادامه داد: لذت با اعتقادات و طرز تفکر انسان رابطه مستقیم دارد، وقتی یک خانم از ازدواج با یک جانباز لذت می برد و افتخار پرستاری همسرش را می کند این به اعتقادات او باز می گردد، انسان روزی به دنیا می آید و باید مسیری را در این دنیا طی کند.

 

کارشناس مسائل مذهبی افزود: در مسیر زندگی انسان با برخی همراه می شود که از جمله آن همسر و فرزندان هستند، کم کم به جایی از زندگی می رسیم که همه همراهان ما را ترک می کنند، خداوند در قرآن کریم می فرماید: «لقد جئتمونا فرادی کما خلقناکم اول مره»، سراغ خدا می آیید همان گونه که قبلا تنها بودید.

 

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: اگر مسیر بی نهایتی را در نظر بگیرید زندگی دنیا بسیار ناچیز و اندک است به همین خاطر خدا می فرماید: فریب همسر و فرزندان را نخورید، چه بسا همه آن ها تو را ترک می کنند و اگر به دنبال ظواهر بروید ضرر کرده اید.

 

وی  اظهار داشت: زن و شوهر باید به دنبال لذت واقعی باشند لذت های زودگذر و حیوانی آنی هستند و به زودی از بین می روند و فقط عقوبت آن برای انسان می ماند، لذت واقعی دو ویژگی دارد، بهترین و ماندگار ترین لذت است، «والاخره خیر و ابقی»، البته لذت های حلال و مشروع باید باشد و خداوند هم آن ها را قرار داده است، همان لذت ها اگر در حدود شرعی نباشند، حیوانی می شوند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: اگر زن و شوهر فقط در زندگی به مادیات توجه داشته باشند و لذت را فقط در مادیات و تجملات ببینند این لذت زودگذر است، کنار هم بودن و هم زبان و همدل بودن بهترین لذتی است که زن و شوهر می توانند از یکدیگر ببرند در این صورت توقعات مادی نا به جا هم از یکدیگر ندارند، اگر به یکدیگر محبت می کنیم یا کاری برای کسی انجام می دهیم با نیت خدایی و برای خدا آن را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام رضوانی در پایان گفت: خداوند در قرآن می فرماید: «ما عندکم ینفد و ما عندالله باق»، هر چیزی که نزد شما است فانی و هر چه نزد خدا است پایدار و ماندگار خواهد بود، اگر لذت های دنیایی را رنگ خدایی بدهید و کارهایتان را برای خدا انجام دهید در این صورت این لذت پایدار و ماندگار خواهند بود./869/202/ب2

ارسال نظرات