۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
کد خبر: ۴۳۰۴۱۰
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل:

گسترش آداب اسلامی در جامعه از وظایف روحانیان است

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تأکید بر بهره مندی روحانیان از فضای معنوی ماه رمضان در جهت تبیین فرهنگ اسلامی در جامعه، گفت: تبیین آداب اسلامی و دینی و به ویژه گسترش سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه از وظایف روحانیان است.
امام جمعه اردبیل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل، عصر امروز در همایش طلایه داران تبلیغ در جمع طلاب و روحانیان حوزه علمیه اردبیل با اشاره به مسأله مهم تبلیغ در زمان حاضر، خاطرنشان کرد: امروز حساس ترین زمان را در بحث تبلیغ شاهدیم.

 

وی افزود: جاذبه های بسیاری که امروز از سوی فضای مجازی، سینماها، تلویزیون و مسابقات فوتسال در ماه رمضان ایجاد شده، سبب دور شدن مردم و نسل جوان از مساجد و منابر شده است.

 

امام جمعه اردبیل تصریح کرد: اگر ما نتوانیم جاذبه ای برای جذب جوانان به مساجد ایجاد کنیم قطعا با مشکلات فرهنگی عدیده ای روبه رو می شویم.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی بیان داشت: امروز اصلی ترین و اساسی ترین خواسته مردم آب و نان نیست بلکه گسترش فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه است.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: امروز صنعت رسانه و ارتباطات رشد فراوانی کرده و غرب سوار بر امواج رسانه در تلاش است تا فرهنگ اسلامی و ایرانی ما را از بین برده و فرهنگ خود را غالب کند.

 

وی به وضعیت نامناسب طلاق در کشور و استان اشاره کرد و گفت: درباره طلاق کشور به سوی یک فاجعه در حال حرکت است، ثبت 5 میلیون طلاق در یک سال فاجعه بزرگی برای کشور است.

 

حجت الاسلام و المسلمین عاملی، خاطرنشان کرد: ما چرا نتوانسته ایم آداب اسلامی و دینی را در بین خانواده ها حاکم کنیم.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل بیان داشت: تبیین آداب اسلامی و دینی و به ویژه گسترش سبک زندگی ائمه اطهار(ع) در جامعه از وظایف روحانیان است.

 

امام جمعه اردبیل تأکید کرد: در شب های ماه مبارک رمضان باید مساجد به پاتوق فرهنگی جوانان و خانواده ها تبدیل شود و شاهد برگزاری جلسات اخلاق و تفسیر قرآن در مساجد با حضور خانواده ها باشیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اظهار داشت: ما مسؤول دینداری مردم هستیم و  باید تلاش کنیم تا خانواده ها با فرهنگ اصلی اسلامی بیشتر آشنا شوند./937/202/ب2

ارسال نظرات