۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۴۳۰۳۹۹
آیت الله حسینی بوشهری:

آیت الله یوسفی غروی عالمی بدعت ستیز است

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور علما را دیده بان افکار و باورهای مردم دانست و گفت: آیت الله یوسفی غروی حصیله بزرگ حوزه نجف و قم است؛ ایشان در مباحث کلامی عنصر چیره دستی هستند.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سیدهاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور عصر امروز در آیین بزرگداشت نیم قرن تلاش علمی آیت الله محمدهادی یوسفی غروی که در سالن همایش انجمن های علمی حوزه علمیه قم برگزار شد، خاطرنشان کرد: یکی از مسائل مهم، استفاده از عمر به بهترین نحو ممکن است؛ امام سجاد(ع) فرمودند خدایا از تو می خواهم که عمری به من بده صرف عبادت تو شود و اگر قرار است عمرم چراگاه شیطان شود، عمرم را بگیر.

 

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: اگر عمر نردبان ترقی انسان نشود و در مسیر غیر الهی به سر ببرد، جز وزر و وبال چیزی برای انسان به ارمغان نمی آورد؛ باید قدر فرصت جوانی و فرصت های در اختیار را بدانیم و باید دانست که وقتی در حوزه می آییم، باید دور نمایی از کار خود را مطالبات خدا و جامعه بدانیم و این نکته مهمی است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: خدا در مقابل نعمت هایی به انسان داده است، در مقابل تکلیفی را متوجه انسان کرده است؛ حضرت علی(ع) می فرمایند اگر کسی از عهده این تکلیف بر آمد، این نعمت رو به افزایش خواهد گذاشت؛ طولانی بودن عمر مراجع و عالمان از این جا نشأت می گیرد که از عمر خود به خوبی استفاده می کنند و خدا به عمرشان برکت می دهد تا بیشتر به جامعه و دین خدمت رسانی کنند.

 

وی گفت: کسی که نعمت های زیادی داشت، در معرض آزمایش بیشتری قرار می گیرد و قرار گرفتن در معرض آزمایش الهی، خود نعمتی است و اگر کسی از عهده آزمایش ها به خوبی بیرون بیاید، آن آزمایش منشأ نعمت های بیشتری خواهد شد.

 

آیت الله حسینی بوشهری علما دیده بان افکار و باورهای مردم دانست و یادآور شد: این که ما طلبه هستیم، نعمت بزرگ الهی است که خدا شامل حال ما ساخته است؛ انتظاراتی که از عالم می رود، خدا ترسی است و باید از این نعمت در جهت خدا ترسی بهره گیرد؛ نعمتی که خدا به علما داده، مرزبانی در سایه علم است و عالِم دیده بان افکار و باورهای مردم است.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور رصد باورهای مردم توسط عالمان را زمینه بقای مرزهای جغرافیایی دانست و خاطرنشان کرد: اگر دیده بان های باورها، درست دیده بانی نکنند، کسی باقی نمی نماند که بخواهد از مرزهای جغرافیایی مرزبانی کند؛ رمز موفقیت در دوران دفاع مقدس این بود که مردم با تشویق عالمان دین به جنگ می رفتند و به پشتوانه آیات قرآن، بسیج به جبهه می رفت و اینها نشانه های باور بود.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری درباره آیت الله یوسفی غروی اظهار داشت: عالمان دین باید تأثیرگذار و نقش آفرین در جامعه باشند؛ علمای دین، عالمای بدعت ستیز هستند؛ آیت الله یوسفی غروی عالمی نقش آفرین، بدعت ستیز و مرزبان است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تحصیل از محضر بزرگان حوزه را از ویژگی های ایشان دانست و تصریح کرد: استفاده از فرصت یعنی اینکه نیم قرن درس، تدریس، مطالعه و تحقیق است؛ آیت الله یوسفی غروی در دو حوزه بزرگ قم و نجف به تحصیل پرداخته و از محضر بزرگانی از جمله امام خمینی(ره) و آیات خویی و حائری بهره مند شده است.

 

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به آثار آیت الله یوسفی غروی یادآور شد: از فهرست کتاب های ایشان متعجب شدم و ایشان انسان آشنای با تاریخ اسلام هستند؛ در عرصه های مختلف از جمله فقه و اصول استاد هستند و در تفسیر و علوم قرآن و نهج البلاغه تخصص دارند؛ در مباحث کلامی عنصر چیره دستی هستند و نکته سنجی های ایشان در ادبیات دقیق است و در 54 سال به صورت مداوم مشغول تدریس، بحث و کنکاش و مطالعه هستند.

 

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور خاطرنشان کرد: ایشان از نظر تدریس در حوزه بسنده نکرده اند و در دانشگاه ها نیز تدریس می کنند و ده ها جلد در موضوعات مختلف به زبان عربی و فارسی نوشته اند؛ در حقیقت آیت الله یوسفی غروی علامه ذوالفنون هستند؛ ایشان به صورت فردی و جمعی قلم زده اند و بیش از 40 مورد استاد راهنما و مشاور بوده اند.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقش آفرینی آیت الله یوسفی غروی پرداخت و اظهار داشت: مسؤولیت های اجرایی ایشان در راستای کارهای پژوهشی و علمی بوده است؛ ایشان حصیله بزرگ حوزه نجف و قم است و ایشان نقش آفرین و تأثیرگذار است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: حوزه ما همیشه به وجود چنین شخصیت هایی زنده است و در حوزه امروز صدها چهره مشابه چهره آیت الله یوسفی غروی وجود دارد؛ جا دارد انجمن های علمی در عرصه تجلیل از بزرگان وارد شوند./822/پ202/ج

ارسال نظرات