۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۴۳۰۳۹۶
آیت الله هاشمی شاهرودی:

هیچ کس حق ندارد به خاطر اختلافات فقهی وحدت اسلامی را زیر پا بگذارد

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: علمای جهان اسلام وظیفه سنگینی برای احیای مشترکات اسلامی بر عهده دارند بنابراین باید فتنه استکبار جهانی را برای امت اسلامی به صورت شفاف بیان کنند.
آیت الله هاشمی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز در همایش «بیداری اسلامی در اندیشه امام خمینی(ره)» که در حوزه هنری سوره برگزار شد، گفت: امام راحل نسبت به شاخص‌های امت اسلامی کاملا آگاهی داشته به  مردم نیز آگاهی می‌دادند.

 

بیداری اسلامی در پی انقلاب ایران در منطقه رخ داد

وی افزود: بیداری اسلامی در پی انقلاب ایران در منطقه رخ داد و بسیاری از جوانان و نخبگان در اقصانقاط جهان به دنبال آگاهی درباره بیداری اسلامی بودند که استکبار جهانی احساس خطر کرده و به مقابله با آن می‌پردازد.

 

آیت‌الله هاشمی شاهرودی، با اشاره به جنگ نظام سلطه با بیداری اسلامی، عنوان کرد: امروز ما شاهد جنگ نظام سلطه با بیداری اسلامی هستیم چرا که در برخی کشورهای اسلامی که تشکیلات سیاسی با الگوی غربی شکل گرفته بود نابود شده است.

 

استکبار طی سه مرحله به مقابله با بیداری اسلامی می‌پردازد

نایب رییس مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به اینکه استکبار طی سه مرحله به مقابله با بیداری اسلامی می‌پردازد، اظهار داشت: استکبار در مرحله نخست با مقابله نظامی وارد عمل شد که در جنگ با جمهوری اسلامی ایران و جریان‌ها یا حرکت‌های پیرو ایران شکست خورده و به نتیجه نرسید.

 

وی با اشاره به مرحله دیگر بیان داشت: استکبار در مرحله دیگر حکومت و نظام‌های مزدور و دست‌نشانده خود را تحریک یا مجبور کرد تا بیداری اسلامی را سرکوب کنند که متاسفانه این موضوع هنوز در برخی کشورها ادامه دارد.

 

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به مرحله دیگری از تقابل استکبار با بیداری اسلامی، ابراز کرد:  ایجاد گروه‌های تکفیری مزدور در منطقه که بدترین جنایات را به نام اسلام مرتکب می‌شوند خطرناک‌ترین مقابله استکبار با بیداری اسلامی است.

 

گروه‌های تکفیری ابزار تضعیف مقاومت اسلامی در مقابله با صهیونیست ها است

نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری افزود: استکبار تلاش می‌کند تا با ایجاد مذاهب انحرافی و گروه‌های تکفیری بین مسلمانان اختلاف افکنی کرده و وحدت و یکپارچگی آنها را از بین ببرد تا از این طریق قدرت مقاومت اسلامی در مقابله با صهیونیست‌ها از بین برود.

 

وی ادامه داد: استکبار با توسل به جنایت، خشونت و تفرقه‌افکنی گروه‌های تکفیری،  تلاش می‌کند تا چهره ای ضد انسانی و خشن از اسلام به نمایش گذارد در حالیکه همه این اقدامات بر خلاف احکام صریح اسلام است.

 

گروه‌های تکفیری ذهن مردم را از اسلام حقیقی دور می‌کنند

آیت‌الله هاشمی شاهرودی با اشاره به تحریف افکار و اذهان مردم دنیا توسط گروه‌های تکفیری، ابراز کرد: گروه‌های تکفیری به نام جهاد آدمکشی و هر جنایتی را مرتکب می‌شوند تا با ایجاد تشویق در ذهن مردم، آنها را از فکر کردن به اسلام حقیقی و بیداری اسلامی دور ‌کنند.

 

نایب‌رییس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مفهوم بیداری اسلامی، عنوان کرد: بیداری اسلامی وحدت مسلمانان بر مبنای مشترکات اسلامی  است که امام راحل نیز بر آن تاکید داشتند، تا زمانی که مسلمانان از قرآن و امام به شکل کامل پیروی نکنند در برخورد با نظام سلطه به موفقیت‌های مورد نظر خود دست پیدا نمی‌کنند.

 

علمای جهان اسلام فتنه استکبار را برای مردم بیان کنند

وی با اشاره اینکه حفظ جهان اسلام و امت اسلامی بالاتر از هر مسئله دیگری است، و هیچ کس حق ندارد بر سر اختلافات فقهی وحدت امت اسلامی را زیر پا بگذارد، گفت: علمای جهان اسلام وظیفه سنگینی برای احیای مشترکات اسلامی بر عهده دارند بنابراین باید فتنه استکبار جهانی را برای امت اسلامی به صورت شفاف بیان کنند.

 

آیت‌الله هاشمی شاهرودی در پایان خطاب به نخبگان و علمای اسلامی حاضر در این نشست، خاطرنشان کرد: اگر شما علمای اسلام می‌خواهید همچون جمهوری اسلامی به موفقیت دست یابید باید آرمان‌های اسلامی را در جامعه خود به فرهنگ تبدیل کرده و آن را سرلوحه کار خود قرار دهید./807/پ201/ج

 

ارسال نظرات