۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۴۳۰۳۹۳
امام جمعه بجنورد:

ارائه فرهنگ انقلاب و اسلام در قالب هنر سبب ماندگاری ارزش‌ها می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اگر فرهنگ انقلاب و اسلام و مسجد در قالب هنر عرضه شوند بدون شک انقلابی در اندیشه‌ها ایجاد شده و ارزش‌های اسلامی و انقلابی در جامعه ما پایدار و ماندگار می‌شوند.
حجت الاسلام یعقوبی - مراسم تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی مساجد خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، شامگاه امروز در مراسم تجلیل از فعالان کمیته مساجد ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی و معرفی و قدردانی از برگزیدگان دومین سوگواره منطقه‌ای امام الرئوف که پارسال با عنوان «از قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» برگزار شده بود، اظهار کرد: جایگاه و نقش مساجد در نظام اسلامی بسیار ویژه و حساس است.

 

وی در این مراسم که در محل دبیرخانه دائمی اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان خراسان شمالی برگزار شد، با یادآوری اهمیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، اضافه کرد: این عنوان مهم و سنگین است زیرا سه واژه مسجد، فرهنگ و هنر مقدس بوده و جایگاه والایی دارند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی که رییس هیأت نظارت بر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی نیز هست، در ادامه با تأکید بر لزوم ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های کانون‌های مساجد، خاطرنشان کرد: اگر فرهنگ انقلاب و اسلام و مسجد در قالب هنر عرضه شود یقیناً در اندیشه و افکار مردم انقلابی ایجاد شده و ارزش‌های اسلامی و انقلابی بیش از گذشته ماندگارتر و پایدارتر خواهند شد.

 

وی با اشاره به اینکه مسجد، فرهنگ و هنر ارتباط عمیق و تنگاتنگی با یکدیگر دارند، اضافه کرد: اگر جامعه از نظر فرهنگی غنی‌سازی شده و از نظر هنری نیز هنرمندان متعهد و ارزشی تربیت شوند بدون شک برآیند این دو رشد و شکوفایی ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در سطح جامعه خواهد بود.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی ادامه داد: در چنین صورتی فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و هنری در جامعه از نظر کمی و کیفی ارتقا یافته و پیام دین ترویج و ماندگار خواهد شد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با قرائت حدیث «اَلْغَفْلَةُ تَرکُکَ الْمَسْجِدَ وَ طَاعَتُکَ الْمُفْسِدَ» از امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: امام دوم شیعیان در این حدیث می‌فرماید: «غفلت تو در این است که رابطه خود را با مسجد قطع کنی و راه مفسدان و تبهکاران را پیش گیری» و این حدیث نشان می‌دهد که قطع ارتباط با مساجد سبب می‌شود انسان طعمه مفسدان شود.

 

وی با بیان اینکه بر این اساس باید برای افزایش ارتباط اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان و نوجوانان با مساجد تلاش کنیم، تصریح کرد: جوانان مسجدی و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری باید با اخلاق پسندیده و نیک، رفتار متین و گفتار و بیان مستدل، استوار و مبتنی بر دین، شیطان را از مساجد دور کرده و با جذب جوانان به این اماکن مقدس، مساجد را به محور مجموعه‌ای محکم و استوار تبدیل کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی تصریح کرد: هر اندازه ارتباط و رفت و آمد جوانان و نوجوانان به مساجد بیشتر باشد به همان میزان ناهنجاری‌ها، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی کاهش یافته و جامعه سالم‌تری خواهیم داشت.

 

گفتنی است، در این مراسم از اعضای کمیته ستاد بزرگداشت دهه فجر انقلاب اسلامی خراسان شمالی قدردانی شد و همچنین با معرفی برگزیدگان دومین سوگواره امام الرئوف که پارسال با عنوان «از قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» در خراسان شمالی برگزار شده بود، از این برگزیدگان تجلیل شد./9314/202/ب2

ارسال نظرات