۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۴۳۰۳۷۹
امام جمعه شهرکرد:

احداث دهکده سلامت در استان چهارمحال و بختیاری ضروری است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، احداث دهکده سلامت در این استان را ضروری دانست و گفت: از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی این استان می‌خواهیم تا همه مشکلات موجود در این حوزه را به‌صورت تمام و کمال به گوش مسؤولان کشوری خصوصا وزیر برسانند.
امام جمعه شهرکرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، عصر امروز در همایش تجلیل از خیرین سلامت این استان که با حضور وزیر بهداشت و درمان صورت گرفت، با اشاره به نزدیکی به 14 خردادماه سالروز ارتحال شخصیت بزرگ و عظیم‌الشأن جهان اسلام حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: 13 خردادماه سالروز سخنرانی امام در مدرسه فیضیه است که به‌نوعی سرآغاز نهضت انقلاب اسلامی ایران نیز بود.

 

وی با اشاره به اینکه متأسفانه حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این استان کم است، گفت: حضور وزیر بهداشت در مناطق محروم بسیار پررنگ بوده و شاید دلیل حضور کم وزیر در این استان به این دلیل باشد که این استان را محروم نمی‌داند.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه این استان خصوصاً در بحث سلامت محروم است، خاطرنشان کرد: نازیبایی‌ها و محرومیت‌های زیادی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد مثل متخصصینی که به دلیل کمبود امکانات، تجهیزات و فضای بهداشتی و درمانی یا به این استان نمی‌آیند یا اگر بیایند مدت کمی می‌مانند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: نیروی‌های خدوم در چهارمحال و بختیاری زیاد است که قطعاً اگر امکانات به آن‌ها داده شود می‌توانند چه در سطح استان و چه در سطح کشور بدرخشند و گره از کار مردم باز کنند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کارهای زیادی صورت گرفته اما باز جای کار زیاد است، تصریح کرد: تقاضا داریم مسأله دهکده سلامت با توجه به اینکه این استان موقعیت توریستی دارد و این امر می‌تواند تأثیر بسزایی در توسعه بهداشت، درمان و اقتصاد این استان داشته باشد هرچه سریع‌تر حل شود.

 

نماینده ولی ‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به‌ضرورت افزایش تخت‌های بیمارستانی جهت پاسخگویی صحیح به نیاز مردم اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی چون کوهرنگ، اردل و فارسان در این استان مشکلات قابل‌توجهی در حوزه سلامت و درمان دارند.

 

این مقام مسؤول ادامه داد: از مجموعه دانشگاه علوم پزشکی این استان می‌خواهیم تا همه مشکلات موجود در این حوزه را به‌صورت تمام و کمال به گوش مسؤولان کشوری خصوصا وزیر برسانند.

 

امام جمعه شهرکرد در ادامه بیان داشت: باید به وضعیت بیمارستان هاجر شهرکرد رسیدگی شود و تحقق این موضوع عنایت وزیر را می‌طلبد.

 

در ادامه این مراسم نیز قاسم سلیمانی، استاندار چهارمحال و بختیاری با ذکر این نکته که مردم ولی ‌نعمتان ما هستند اظهار داشت: عملیات ساخت بیش از پنج واحد درمانی و پزشکی ازجمله بیمارستان‌های کاشانی شهرکرد، بروجن، کوهرنگ، مالخلیفه و لردگان در این استان اجرایی شده است.

 

وی با اشاره به اینکه برخی از این پروژه‌ها در حال ساخت و برخی تکمیل شده‌اند، گفت: خیرین سلامت در چهارمحال و بختیاری کاری عظیم انجام دادند و با وجود مشکلات مالی سختی که کشور به آن دچار بود به یاری دولت شتافتند.

 

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه چند بیمارستان این استان از نظر فیزیکی کامل هستند، خاطرنشان کرد: امیدوارم هرچه سریع‌تر دعوای بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت بهداشت تمام شود و شاهد افتتاح بیمارستان کوهرنگ و مالخلیفه باشیم.

 

سیدحسن قاضی‌زاده ‌هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی نیز در ادامه این مراسم اظهار داشت: انقلاب اسلامی که در کشور ایران اتفاق افتاد تا قرن‌‌ها مشابه آن ظهور و بروز پیدا نخواهد کرد اما متأسفانه ما قدر این انقلاب بزرگ را نمی‌دانیم و به جای اینکه ادامه ‌دهنده مسیر انقلاب اسلامی باشیم از روی ندانم‌کاری، قدرت‌طلبی، قبیله‌گرایی، دسته بازی خودمان تیشه به ریشه خودمان می‌زنیم که واقعا حیف است.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش علوم پزشکی گفت: یکی از سیاست‌های دولت تدبیر و امید توسعه و تجهیز بخش سلامت در کشور است و در دولت روحانی به این امر توجه ویژه‌ای شده است.

 

وی ادامه داد: خیران سلامت برای مشارکت در بخش سلامت در ساخت و احداث پایگاه‌های جامعه سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی وارد شوند و اگر خیران برای احداث مراکز بهداشتی و درمانی وارد عمل شوند 50 درصد از هزینه لازم برای اجرای این طرح از سوی دولت پرداخت خواهد شد.

 

قاضی‌زاده ‌هاشمی تصریح کرد: باید از هیچ تلاشی برای تحقق اهداف امام راحل که یکی از مهم‌ترین آن‌ها عدالت اجتماعی است دریغ نشود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش‌های پزشکی ادامه داد: تأمین نیازهای مردم از قبیل اشتغال، بهداشت، درمان، معیشت از وظایف دولت است و باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

 

این مقام مسؤول بیان داشت: امام خمینی(ره) همیشه توجه ویژه به زندگی مردم و مستضعفان در مناطق محروم داشتند و من سه بار به چهارمحال و بختیاری سفر کردم که از نظر امکانات برخی از استان‌های کشور از چهارمحال و بختیاری محروم‌‌تر بودند به طور مثال بیمارستان شهید مطهری آذربایجان غربی که سه کودک در یک تخت بستری شدند.

 

قاضی‌زاده‌ هاشمی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: ای کاش اجرای طرح هدفمندی یارانه که در دستور کار دولت تدبیر و امید بود به مرحله اجرا می‌رسید و در راستای اجرای این طرح هرکسی یک نظر داشت و انتخاب نهایی را بر عهده مردم گذاشتند که 90 درصد از ملت ایران خواستار دریافت یارانه نقدی از دولت بودند./9457/202/ب

ارسال نظرات