۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۴۳۰۳۲۱
رییس سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد؛

اوقاف از کارآمدترین نهادهای کشور در عرصه فرهنگ

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه مجموعه اوقاف یکی از کارآمدترین اداره‎ها و نهادهای مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کشور بشمار می‎رود، گفت: شان و منزلت سازمان اوقاف با توجه به سه محوریت اساسی باعث شده که از کارآمدی خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار باشد.
علی محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه باید به بقاع متبرکه استان گلستان توجه شود، ابراز داشت: برخی از امامزادگان استان مانند امامزاده یحیی‌ بن زید(ع) مورد توجه علما قرار دارد به گونه‎ای که آیت الله بهجت به زائران امام رضا(ع) توصیه کردند که به زیارت بقعه متبرکه این بزرگوار بروند.

 

وی با بیان اینکه برخی از بقاع متبرکه مانند امامزاده محمد(ع) در استان گلستان کمتر مورد توجه قرار گرفته، ابراز داشت: این امامزاده از منزلت بسیار بالایی برخوردار است که لازم است نسبت به معرفی و تکریم بیشتر آن اقدام شود.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مردم استان گلستان معرفت خوبی به فرزندان ائمه معصومین (ع) دارند، گفت: در موقوفات استان گلستان اقدامات عمرانی و فرهنگی خوبی صورت گرفته و جا دارد که از زحمات حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد مدیرکل سابق تشکر کرد.

 

وی با بیان اینکه عده‎ای معتقد هستند که وقف در جامعه رو به فراموشی است، افزود: از سال گذشته تاکنون 2 هزار و 800 موقوفه در کشور ثبت شده و تنها در سال 1395 یک شخص، 100 میلیارد تومان از تملکات خود را در استان فارس وقف کرد و این بیانگر این است که وقف در بین مردم جایگاه بالایی دارد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه به مسئول جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اشاره کرد و افزود: حجت الاسلام سهرابی هم در گذشته مدیرکل اوقاف استان مازندران و خراسان شمالی بوده و در این استان‎ها منشاء برکات خوبی بوده اند.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مجموعه اوقاف یکی از کارآمدترین اداره‎ها و نهادهای مذهبی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی در کشور بشمار می‎رود و جایگاه شان و منزلت این دستگاه با توجه به سه محوریت اساسی باعث شده که از کارآمدی خوبی در حوزه فرهنگی برخوردار باشد.

 

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه فاصله زیادی با اهداف خود در اداره کل اوقاف و امور خیریه داریم که باید بیشتر به آن توجه شود، افزود: یکی از ماموریت‎های این سازمان ترویج فرهنگ قرآنی است که به آن اهتمام داریم به طوری که از سال 1390 در راستای حفظ قرآن تا سال 1390 آموزش یک میلیون و 200 هزار نفر حافظ قرآن را متعهد شدیم و امیدواریم در طی هشت سال آینده یک میلیون 500 هزار نفر را با حفظ این افراد تربیت کنیم./1325/د101/س

ارسال نظرات