۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۴۳۰۳۰۴
مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس:

شناخت اندیشه‌های امام راحل یکی از نیازهای نسل جوان است

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، شناخت اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را یکی از نیازهای مهم نسل جوان دانست و گفت: برگزاری گفتمان دینی با موضوع نسل جوان و پاسخ به شبهات آن ها بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.
امام خمینی(ره)

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به فرارسیدن ۱۴ و ۱۵ خرداد، این دو روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران را بستر واقعه مهم دانست و گفت: قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در پی سخنرانی روز عاشورا حضرت امام راحل که برگرفته از واقعه عاشورا و این نهضت بزرگ بود احیای اسلام واقعی و جرقه انقلاب اسلامی محسوب شد.

 

وی در ادامه، امام(ره) را منادی وحدت و همبستگی میان همه مسلمانان معرفی کرد و افزود: اینکه معمار کبیر انقلاب به عنوان منادی وحدت در جهان اسلام شناخته شده، در جربان بیداری اسلامی منطقه به خوبی نمود عینی پیدا کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس ادامه داد: شناخت امام خمینی(ره) از دین اسلام سبب شد با وجود تمامی موانع در زمان انقلاب، نفوذ کلام امام راحل جهان را گرفت و این موفقیت و پیروزی امام(ره) از اراده خداوند بود.

 

حجت الاسلام اولیایی، تربيت فكري، روحي و اخلاقي آحاد جامعه را هنر بزرگ امام راحل دانست و تصریح کرد: امام خميني(ره) جوانان را با رفتارهاي پيامبرگونه و پيام‌هاي حكيمانه خود، تربيت و به آنان روحيه خودباوري بخشید.

 

وی همچنین با اشاره به پیشرفت های متاثر از اندیشه ناب امام راحل در کشور پس از انقلاب اسلامی گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی با تبیین شعار "ما می توانیم" در بین نسل جوان، پیشرفت های وسیع علمی در حوزه های مختلف را در پی داشت.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس، پیاده کردن قوانین اسلامی در زمین خدا، بیداری مسلمانان و ترویج فرهنگ اسلامی در تمام کشورهای اسلامی را از  اهداف امام خمینی (ره) برشمرد.

 

وی همچنین، الگوی مدیریتی، رهبری و فلسفه سیاسی حضرت امام(ره) در قالب مردم سالاری دینی را دارویی موثر برای درمان بسیاری از مشکلات جهان امروز عنوان کرد.

 

حجت الاسلام اولیایی در ادامه با تاکید بر ارتقاء شناخت عمقی از سیره و شخصیت امام خمینی(ره) ابرازداشت: توجه به مردم و تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از مهم ترین سیره امام راحل بود بنابراین باید در جهت شناخت هر چه بیشتر جامعه از این شخصیت والا و سیره ایشان تلاش کرد.

 

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس همچنین شناخت اندیشه‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران را یکی از نیازهای مهم نسل جوان دانست و بر توجه بیش از پیش به برگزاری گفتمان دینی با موضوع نسل جوان و پاسخ به شبهات آن ها تاکیدکرد.

 

وی بیان کرد: امام خمینی (ره) و اندیشه‌های والای ایشان متعلق به جهان اسلام و تمام امت اسلامی بوده و نمی‌توان آن را محدود به کشور و ملت ایران دانست./851/ت302/ج1

ارسال نظرات