۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۲
کد خبر: ۴۲۹۹۰۵
سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان:

ثبات و امتداد انقلاب اسلامی به اهمیت و بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد است

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان این که ثبات و امتداد انقلاب اسلامی به اهمیت و بزرگداشت 14 و 15 خرداد است، گفت: این روزها اهمیتی حیاتی، اساسی، آرمانی، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی برای ملت و نظام اسلامی دارند.
حجت الاسلام سپهر

حجت الاسلام سیدلطف الله سپهر، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با تسلیت بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)، ابراز داشت: 14 و 15 خردادماه تاسوعا و عاشورای انقلاب اسلامی هستند.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان با اشاره به سخن امام راحل(ره) مبنی بر این که محرم و صفر، اسلام را زنده نگه داشتند، گفت: باید دانست همانطور که تاسوعا و عاشورای حسینی در حفظ و استمرار اسلام نقش دارند، ثبات و امتداد انقلاب اسلامی به اهمیت و بزرگداشت 14 و 15 خرداد است.

 

حجت الاسلام سپهر با بیان این که در 14 و 15 خرداد کاشتن نهال انقلاب اسلامی، رحلت امام امت و انتخاب رهبر معظم انقلاب به جانشینی وی را شاهد هستیم، افزود: این روزها اهمیتی حیاتی، اساسی، آرمانی، اعتقادی، فرهنگی و سیاسی برای ملت و نظام اسلامی دارند و بهترین زمان برای نشر اندیشه های امام خمینی(ره) است.

 

این مقام مسؤول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم های مرتبط با 14 و 15 خرداد، گفت: ستاد ارتحال امام خمینی(ره) و 15 خرداد در بیش از 40 شهرستان و مرکز تشکیل و بیش از 50 برنامه رسمی در 50 نقطه استان برگزار خواهد شد.

 

وی در ادامه برنامه ها و مناسبت های تهیه شده برای 14 و 15 خرداد تصریح کرد: 5 هزار نفر از سراسر استان برای زیارت مرقد امام راحل(ره) و بهره مندی از سخنان رهبر معظم انقلاب از سوی سپاه پاسداران و مسؤولان استانی اعزام خواهند شد.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان در ادامه خاطرنشان کرد: بیش از هزار مبلغ و مبلغه با همکاری سازمان اوقاف و امورخیریه، سازمان تبلیغات اسلامی و دفتر تبلیغات اسلامی از 14 خرداد برای تبلیغ و برگزاری مراسم ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی و ماه مبارک رمضان در مناطق و مساجد شهری و روستایی اعزام خواهند شد.

 

حجت الاسلام سپهر اظهار داشت: برگزاری بیش از صدها همایش، شب شعر، نمایشگاه کتاب، جلسات فرهنگی سیاسی، قرائت قرآن در بین الصلاتین، خواندن دعای کمیل از سوی نهادهایی همچون کانون های فرهنگی، مساجد، پایگاه های بسیج، هیأت امنای مساجد و بقاع متبرکه، ائمه جماعات و فعالان مساجد در سراسر استان از دیگر برنامه های این روزها خواهد بود.

 

این مقام مسؤول در ادامه به ارسال بیش از 50 هزار برگه تبلیغاتی از ستاد مرکزی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به شهرستان اهواز و توزیع آنها در سراسر استان اشاره کرد.

 

وی چاپ وصیت نامه، اقلام تبلیغی از سوی شرکت ها، شهرداری و مراکز دولتی در سطح استان را از دیگر فعالیت های پیش رو برشمرد و افزود: در روز ارتحال امام(ره) با حضور پایگاه های بسیج، هیأت های مذهبی و مردم انقلابی اهواز در مصلای شهر برنامه عزاداری، سوگواری و سخنرانی دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت را خواهیم داشت.

 

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان به شب 15 خرداد و سخنرانی آیت الله شفیعی در مسجد آیت الله شفیعی درباره قیام 15 خرداد و برگزاری مراسم دعای کمیل همزمان با شب ارتحال امام خمینی(ره) در حرم علی ین مهزیار اهوازی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه استان اشاره کرد.

 

این مقام مسؤول در پایان با اشاره به این که دستگاه ها و نهادهای دولتی، فرهنگی، مذهبی و رسانه ای به ویژه صدا و سیما برنامه هایی ویژه برای ارتحال امام تهیه خواهند کرد، تصریح کرد: روزنامه ها و مطبوعات استان سرمقاله های خود را به ارتحال امام خمینی(ره) و قیام 15 خرداد اختصاص خواهند داد تاان شاء الله با این اقدام شاهد تبیین فضایل امام راحل(ره) و اهداف انقلابی 15 خرداد در فضای گفتمانی استان باشیم./9456/302/ب2

ارسال نظرات