۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۴۲۹۸۸۵
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مبلغان دینی معارف اهل بیت را با شیوه ای اثربخش در جامعه تبیین کنند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به اين که روحانيان به عنوان انتقال دهنده پيام ديني وظيفه سنگيني بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار يک مبلغ بايد به گونه‌اي باشد که سخنان او تأثير‌گذاري مناسبي داشته باشد.
امام جمعه نکا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمدباقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مبلغان دینی شهرستان نکا به مسأله تبليغ دين در جامعه اشاره کرد و با بيان اين که روحانيت در خط مقدم اين عرصه خطير قرار دارد، گفت: کارنامه روحانيت آگاه و بصير در عرصه تبليغ دين کاملاً روشن است.

 

وی با اشاره به اين که خوشبختانه در نظام مقدس جمهوري اسلامي زمينه براي ترويج مباني ديني در سطح جامعه به خوبي فراهم است، خاطر نشان کرد: بايد از فرصت به وجود آمده در جهت نهادينه‌ کردن فرهنگ ناب اسلامي استفاده کنيم.

 

حجت الاسلام لائینی با اشاره به اين که روحانيان به عنوان انتقال دهنده پيام ديني وظيفه سنگيني بر عهده دارند، گفت: رفتار و کردار يک مبلغ بايد به گونه‌اي باشد که سخنان او تأثير‌گذاري مناسبي داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين‌که مبلغان به عنوان سفيران عرصه تبليغ احکام ديني بايد با ترويج احکام اسلامي ارزش‌هاي ناب شريعت محمدي(ص) را در جامعه گسترش دهند، گفت: جامعه در هر زماني نيازمند آموختن مباني ديني است و اين مسأله در طول تاريخ وجود داشته است.

 

حجت الاسلام لائینی ادامه داد: مبلغان ديني به عنوان کساني که مي خواهند از حدود و ثغور فرهنگ ديني مرزباني کنند بايد با مسلح کردن خود به اطلاعات روز و آميختن آن با هنر پاسخگويي به شبهات، انديشه هاي اسلامي را تقويت و گسترش دهند.

 

وی با بیان این که امروزه جامعه بيش از پيش نيازمند مبلغان و علماي دين است و اين افراد بايد با رفتار و عمل شايسته خود، موجب جذب افراد علاقه مند به تحصيل در حوزه هاي علميه شوند، تصريح کرد: مبلغان و عالمان ديني براي تبليغ مباحث ديني از قصه هاي پرمحتوا که داراي سنديت تاريخي هستند، استفاده کنند تا درک و فهم مباحث ديني براي افراد راحت تر شود.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران يادآور شد: مبلغان و علماي دين که دعوت کنندگان راه حق هستند بايد داراي فضائل ديني و اخلاقي باشند و با اعمال و رفتارشان افراد را به راه حق دعوت کنند.

 

امام نکا مجهز بودن به علم بامحتوا و روش، اخلاص در تبليغ، قرائت قرآن، ادعيه و مناجات و دفاع از تشيع و انقلاب اسلامي را از جمله شرايط براي مبلغان عنوان كرد و گفت: اقبال به اسلام و معنويت به جايي رسيده که اگر بتوانيم فرهنگ و صدايمان را به جوامع برسانيم، از اين پيچ تاريخي تمدن اسلامي تشکيل مي شود و اين قطعي است چون وعده الهي است.

 

وی با بيان اين‌که انقلاب اسلامي براي همه مردم نجات بخش است، خاطرنشان کرد: نفس مرجعيت تقليد و ولي فقيه که مجراي فيض امام زمان(عج) است، سبب شد که مردم براي انقلاب اسلامي جان و جوان بدهند و به همین دلیل دفاع از انقلاب بزرگترين عنصر معنوي در زندگي انسان است.

 

حجت الاسلام لائینی در ادامه اظهار داشت:‌ روحانيت بايد براي مقابله با انديشه‌هاي منحرف غربي با همه توان خود وارد ميدان شود، چون تنها اين قشر است که مي‌تواند با هجمه هاي گسترده غرب مقابله کند و تحقق اين مهم مستلزم تلاش جهادگونه و به روز کردن اطلاعات از سوی روحانیان است.

 

وی يکي از محورهاي اساسي در موفقيت تبليغات ديني را تطبيق آموزه‌هاي ديني طبق مقتضيات زمان و مکان عنوان کرد و گفت: متوليان امور تبليغي و ديني بايد همه فعاليت‌ها، پروژه‌هاي ديني و آموزهاي مذهبي را جهت اثربخشي بيشتر و فرهنگ‌سازي در جامعه با رعايت اقتضاي زمان و مکان اعمال کنند.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر جهاد علمي مبلغان براي شبهه زدايي تأکيد کرد و گفت: ترويج احکام ناب اسلامي تنها راه مقابله با انديشه هاي پليد و شيطاني دشمنان اسلام است و اين مهم مستلزم جهاد علمي و همت شبانه روزي است./1317/203/ب2

ارسال نظرات