۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳
کد خبر: ۴۲۹۸۷۹
در دهه تكريم و بزرگداشت مساجد؛

يکصد مسجد شهرستان آران و بيدگل غبارروبي مي شوند

مسؤول مرکز رسيدگي به امور مساجد شهرستان آران و بيدگل گفت: براي استقبال از ماه مبارك رمضان، يکصد مسجد اين شهرستان در طول دهه تکريم و بزرگداشت مساجد غبارروبي مي شوند.
حجت الاسلام سميع الله مردان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت‌الاسلام سميع الله مردان پيش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اينكه در طول دهه تکريم و بزرگداشت مساجد، يکصد مسجد اين شهرستان براي استقبال از ماه رمضان غبارروبي و عطرافشاني مي‌شود، گفت: اين آيين با حضور نمازگزاران، هيأت امناي مساجد، هيئات مذهبي مساجد و با محوريت ائمه جماعات مساجد برگزار مي‌شود و تا 17 خردادماه ادامه خواهد داشت.

 

وي افزود: نظافت و شست‌وشوي مساجد، آذين بندي، ‌فضاسازي و آراسته سازي محيط داخلي و بيروني مساجد، اهداي قرآن و نصب ادعيه رمضان از جمله فعاليت‌هاي آيين غبارروبي در دهه تکريم مساجد است.

 

حجت‌الاسلام مردان يادآور شد: نهادها و ادارات شهرستان نيز با توجه به مسؤوليت و عرصه خدمت‌رساني خود در امور نظافت، بهداشت و غبارروبي با هيئت امناي مساجد همکاري مي‌کنند.

 

مسؤول مرکز رسيدگي به امور مساجد آران و بيدگل با تاکيد بر استقلال مساجد به لحاظ کارکرد ديني، گفت: وظيفه نهادهاي عمومي و دولتي مسؤول در حوزه مساجد، تقويت، تسهيل، ارائه مسير و جهت دهي صحيح، تقويت وفاق و همدلي ديني، نظارت و پيشگيري از آسيب و انحرافات مذهبي به منظور توسعه و ترويج فرهنگ اصيل اسلامي است.

 

حجت الاسلام سميع الله مردان، غبارروبي و عطرافشاني مساجد پيش از ماه مبارک رمضان را يکي از سنت هاي شايسته تکريم در فرهنگ ديني و اخلاقي دانست و افزود: از نگاه حضرات معصومين(ع) مسجد نوراني ترين پايگاه بندگان صالح خداست، لذا به پاکيزگي، نظافت و غبارروبي از هر مکاني شايسته تر است.

 

رييس ستاد ساماندهي شؤون فرهنگي در مناسبت هاي مذهبي شهرستان آران و بيدگل، گفت: ماه مبارک رمضان اوج حضور فعال تر مردم در سنگر مقدس مسجد است و ميزبان اين خانه خداست و شايسته است که فضاي مقدس مسجد از هر آلودگي مادي و معنوي پاک شود.

 

حجت الاسلام مردان در ادامه يادآور شد: فضاي آراسته، شاداب و با طراوت مساجد در طول سال به‌ويژه در ماه مبارک رمضان يک فرصت ويژه در جذب نسل جوان و نوجوان به فضاهاي مذهبي است.

 

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان آران و بيدگل با اشاره به اينکه در آيه 18 سوره مبارکه توبه، آباداني مساجد از مصاديق اهل ايمان ذکر شده است، خاطر نشان کرد: آباداني مسجد تنها به معناي ساختن و تعمير بناي آن نيست، بلکه حضور در مسجد و پر رونق نگاه داشتن آن و سعي در پاکيزگي و نظافت آن به‌عنوان خانه خدا و مکاني براي راز و نياز بنده از مصاديق روشن آباد کردن مسجد است.

 

حجت‌الاسلام مردان، هرگونه کوتاهي در حفظ و پاکيزگي مسجد را بي احترامي به مقدس ترين مکان مذهبي دانست و افزود: قداست خانه خدا در هر کجا که باشد، به قدري است که پاکيزه نگه داشتن و غبارروبي و نظافت آن يک تکليف اخلاقي و شرعي براي همه ايجاد مي‌کند.

 

لازم به ذكر است، ٢٠ تا ٢٩ شعبان هر سال به نام دهه تکريم و غبارروبي مساجد نامگذاري شده است و در اين ايام نسبت به غبارروبي و عطرافشاني و آماده شدن مساجد براي مبارك رمضان اقدام مي شود./203/1307/ب1

ارسال نظرات