۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۴۲۹۸۲۹

ارسال ۴۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره فیلم مدافعان حرم

دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم گفت: تصور ما تا 150 اثر بود ولی چیزی حدود 400 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
ضدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید یادروج دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم شامگاه دوشنبه در نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم که در سالن همایش های صداوسیما برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: به نام خدایی که پیامبرش را امر کرد تا از حریم امن راهی غربت شود تا مهاجرت الی‌الله را به پیروان آخرین فرستاده‌اش بیاموزد، به نام خدای مهاجران الی‌الله آنان که گمشده 1400 ساله خود را در کوچه پس کوچه های دمشق جستجو می‌کنند.

 

وی ادامه داد: آیا نباید خدا را شکر کرد؟ شکر برای زیستن در دوران کسانی که سالها فقط روایت مثل هایشان را شنیده بودیم و همیشه چشم انتظار دیدارشان، امروز اما سرت را که بچرخانی شهری را می بینی پر از رؤیاهایت حالا شهرمان دوباره شهید، جانباز، مادر، همسر و فرزند شهید دارد. شهیدانی که راه قدسشان هنوز از کربلا می‌گذرد، کربلایی که بوی شام بلا می‌دهد.

 

یادروج با بیان اینکه حالا ما چه خواهیم کرد؟ خاطرنشان کرد: آیا می‌گذاریم گرد غربت بر غریب این وارثان راه احمد(ص) بنشیند یا در کاروان این گمنام زمین و آشنایان آسمان، کاری زینبی خواهیم کرد؟ لنز دوربین‌هایمان کدام یک را ترجیح می دهد؟ هیجان ژست‌های روشنفکری یا برق چشمهای فرزندی که در خان‌طومان جا گذاشته است؟ ننگ بر قلم و دوربینی که ننویسد و نبیند بر مدافعان حرم این آخرالزمانی حسین چه می‌گذرد؟

 

دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم افزود: اینجا جان‌های عاشق هنوز تشنه ی کاری زینبی‌اند، ما این را از چشم های بی‌خواب و جان‌های به خطر افتاده کسانی فهیمده ایم که در معرکه تکفیریان و وارثان خدا به دنبال آسمانیان می‌گردند تا در میان مجاهدان خدا معلم‌ها را پیدا کنند، معلمانی که فاتحان فردا را می سازند، ما این را از روایت‌های عاشقانه‌ای فهمیده‌ایم که به اینجا آمده‌اند.

 

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره به همت خبرگزاری فارس و با همکاری موسسه فرهنگی هنری کتیبه نوای فاطمی و مرکز بسیج سازمان صداوسیما بهمن ماه سال گذشته آغاز کرد و فراخوان از اسفندماه سال گذشته اعلام شد، تصور ما شرکت 100 تا 150 اثر بود ولی چیزی حدود 400 اثر به دبیرخانه ارسال شد که جای خوشحالی دارد که فیلمسازان ما به مقوله هنر پرداخته‌اند.

 

دبیر نخستین جشنواره فیلم مدافعان حرم ادامه داد: هدف گذاری ما از ابتدا این بود که نگاه های مردم را به سمت مدافعان حرم جلب کنیم. کسانی که بسیار مظلومند و کمتر درباره آنها حرف می‌زنند. حتما شما هم شنیده‌اید که عده اندکی می‌گویند مدافعان حرم پول می‌گیرند و می‌جنگند، همین یک جرقه‌ای بود تا ما جشنواره‌ای ترتیب بدهیم و این نگاه غلط را تصحیح کنیم.

 

یادروج با بیان اینکه یکی سری از سینماگران از نبود گونه فیلم کوتاه در بخش مسابقه شکایت داشتند یادآور شد: در پاسخ به این دوستان باید این توضیح را بدهم که بر خلاق نماهنگ و مستند متاسفانه آثار سینمایی و کوتاه بسیار کمی در این حوزه ساخته شده است به همین دلیل آثار سینمایی بند و کوتاه در بخش مسابقه این جشنواره  شاید در فیلم ها هم بتوانیم به این نکته توجه کنیم. ما دو بخش مستند و نماهنگ را انتخاب کردیم و در این باره که چرا آثار سینمایی و داستانی نیست؟ باید گفت که اثری در این حوزه ساخته نشده است، در حوزه نماهنگ نیز این نقد متوجه صداوسیماست که می تواند کلیپ های خوبی در این باره بسازد، یک کلیپ چند دقیقه ای می تواند اثرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد.

 

وی در پایان گفت: ما در حال برنامه ریزی هستیم که در چند سالن سینمایی این آثار را به نمایش دربیاوریم، صداوسیما هم باکس ویژه‌ای در این باره در نظر می گیرد و می‌توانیم آثار بسیار خوبی را در این زمینه ارائه کنیم./202/816/ب1

ارسال نظرات