۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱
کد خبر: ۴۲۹۸۲۸
در راستای بزرگداشت ۱۴ و ۱۵ خرداد ماه؛

بیش از ۶۰ برنامه فرهنگی در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود

رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال در راستای بزرگداشت 14 و 15 خردادماه، 62 برنامه محوری و فرهنگی در جای جای استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.
سالگرد ارتحال امام خمینی(ره)

علی گرجی، رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، اظهار داشت: شهرستان های ۹ گانه استان آماده برگزاری مراسم های ویژه سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد هستند.

 

وی هدف از برگزاری برنامه های سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد را تبیین دیدگاه های امام (ره)، عنوان کرد و افزود: امسال به دنبال افزایش کیفیت در برنامه ها هستیم نه کمیت و این اصل را محور همه برنامه های استانی قرار داده ایم.

 

گرجی با بیان اینکه در همه مراکز شهرستان های استان یک برنامه محوری در روز جمعه 14 خردادماه، قبل از اقامه نماز جمعه برگزار می شود، ابراز داشت: امسال در راستای بزرگداشت 14 و 15 خردادماه، 62 برنامه محوری و فرهنگی در جای جای استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه در مراسم های ویژه ارتحال امام خمینی(ره) در مورد تحکیم محکمات دیدگاه های ایشان بحث و تبادل نظر صورت می گیرد، خاطرنشان کرد: در مرکز استان، همزمان با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) ویژه برنامه ای با سخنرانی حجت الاسلام سید حمید روحانی، رییس بنیاد تاریخ پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، از ساعت 11:30 صبح در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار می شود.

 

این مقام مسؤول برگزاری دعای ندبه در روز 14 خردادماه جاری با حضور ذاکر اهل بیت(ع)، حاج محمد تاری را یکی دیگر از برنامه های محوری مرکز استان در راستای بزرگداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای 15 خرداد دانست و افزود: این مراسم روح بخش با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه در امامزادگان دو خاتون(س) شهرکرد از ساعت 6:30 صبح برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه امسال ویژه برنامه هایی هم برای مناطق روستایی و دوردست استان در راستای بزرگداشت ستاد ارتحال امام خمینی(ره) هماهنگ شده است، خاطرنشان کرد: در این راستا همزمان با 14 و 15 خردادماه، ویژه برنامه های معرفتی و بصیرت افزایی در مناطق عشایرنشین استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود.

 

گرجی اندیشه و افکار اسلامی حضرت امام خمینی(ره) را نقطه عطف در جهان اسلام بیان کرد و ابراز داشت: باید این اندیشه گرانبها برای عموم مردم به ویژه نسل جوان تبیین و بازگو شود تا به فراموشی سپرده نشود چراکه افکار امام چراغ و راهنمای آینده این انقلاب خواهد بود.

 

رییس شورای هماهنگی و تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: نقش علما، فرهنگیان و دانشمندان در ترویج فرهنگ اسلامی و ادامه راه امام(ره) بسیار ارزنده است، چرا که آنان می توانند با برنامه های اسلامی و دقیق در مقابل ظلم و استبداد ایستادگی کرده و جامعه را از بدبختی هایی که سبب عقب مانی کشور شده است رهایی ببخشند./9457/302/ب2

ارسال نظرات