۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۵
کد خبر: ۴۲۹۸۰۱
مدیر مدارس علمیه تبریز:

بزرگداشت امام راحل وظیفه تمام آزادی خواهان جهان است

حجت الاسلام ناصری با بیان اینکه اندیشه متعالی امام راحل متعلق به تمام مردم جهان است، گفت: بزرگداشت چنین شخصیت عمیق و بزرگ تاریخی که جهانی را متحول کرد بر عهده تمام ملت بزرگ ایران و یک وظیفه برای تمام آزادی خواهان جهان است.
امام خمینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه ولی‌عصر(عج) تبریز امروز در نشست ستاد بزرگداشت ارتحال امام خمینی(ره) با تأکید بر حفظ و ترویج اندیشه‌های امام راحل، اظهار داشت: بزرگداشت این روز وظیفه تمام ملت ایران است.

 

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با اندیشه متعالی و انقلابی خود تحولی عظیم در جهان ایجاد کرد، گفت: امام راحل شخصیتی بی‌نظیر و روحی بزرگ داشت و توانست با اتکا به خداوند و با همراهی مردم انقلاب شکوهمند ایران را به پیروزی برساند.

 

مدیر مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) امام راحل را نعمتی بزرگ برای ملت ایران و مردم جهان خواند و بیان داشت: بزرگداشت چنین شخصیت عمیق و بزرگ تاریخی که جهانی را متحول کرد بر عهده تمام ملت بزرگ ایران و یک وظیفه برای تمام آزادی خواهان جهان است.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران برخاسته از اندیشه متعالی امام راحل و تفکر مبارزه با ظلم و جور است، خاطرنشان کرد: نگرش مقابله با ظلم و مبارزه با ظالم از مؤلفه‌های اساسی انقلاب و آموزه‌های محوری امام راحل بود، انقلاب حقیقتاً در مقام تداوم بخشي و احياي این اندیشه گام برمی‌دارد.

 

امام‌جمعه خسروشهر بابیان‌ این‌که اندیشه امام راحل ناشی از اندیشه ائمه اطهار(ع) است، گفت: ظلم‌ستیزی و مقابله با ظالم ریشه در اندیشه قرآنی و اسلام دارد که از محورهای اساسی اندیشه امام است، امام خمینی اندیشه خود را وامدار ائمه اطهار و اسلام ناب است.

 

وی با بیان اینکه اندیشه انقلابی برگرفته از اسلام ناب محمدی و ریشه ظلم‌ستیزی آن براساس تفکر اسلامی است، افزود: اسلام با چنین رویکردی مخالف بوده و در مقابل هر گونه ظلمی دعوت به مقابله می‌کند و حتی با مظلوم واقع‌شدن و زیر یوغ ظالم قرار گرفتن نیز مخالف است.

 

حجت‌الاسلام ناصری در ادامه تصریح کرد: در اندیشه اسلامی ظلم به فرد در حقیقت ظلم به پیکره جامعه است و در اندیشه امام راحل و  مقام معظم رهبری که برگرفته از دین مبین اسلام است، اگر به کسی ظلم شود چه مسلمان باشد، چه غیرمسلمان باید او را یاری و تا برطرف شدن ظلم از او حمایت کرد.

 

وی اندیشه امام را در ظلم‌ستیزی به گستره ظلم در زمان و مکان دانست و ابراز داشت: امام راحل اعتقاد به ریشه‌کن شدن ظلم در تمام ابعاد و از میان رفتن آن در گستره کره خاکی بود و تا برطرف شدن ظلم و فتنه به مبارزه مستمر اعتقاد داشت و بر این مبارزه تأکید می‌کرد.

 

مدیر مدارس علمیه تبریز با بیان اینکه انقلاب اسلامی و اندیشه متعالی امام راحل محدود به مرزهای کشور نیست و امروز مرزهای کشور را درنوردیده است، گفت: از این‌ رو مکتب امام متعلق به تمام آزادی خواهان جهان است و بر عهده آن‌ها است که 14 خرداد را گرامی بدارند./854/202/ب2

ارسال نظرات