۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۲۹۷۹۸
رییس شورای تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

۴۵۰۰ زائر از خراسان شمالی به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره)، 4 هزار و 500 زائر از این استان به مرقد امام راحل اعزام می‌شوند.
حجت الاسلام سالاری- نشست ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی امروز در نشست ستاد گرامیداشت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران با نام بلند امام راحل در جهان شناخته‌ شده، از این‌رو باید مراسم‌های سالگرد امام خمینی(ره) هر چه‌ بهتر برگزار شود.

 

حجت‌الاسلام سالاری بر برگزاری هر چه پربارتر آیین عزاداری در سطح روستاها و شهرهای استان تأکید کرد و افزود: در چهاردهم خرداد برنامه‌های خوبی هم در شهرستان‌های استان به مناسبت، سالگرد ارتحال امام راحل اجرا می‌شود.

 

وی با بیان اینکه به‌طور حتم امام خمینی(ره) الگو و رهبری استکبارستیز بوده که در مقابل ظلم ایستادگی کرد، گفت: امام خمینی(ره) با قیام خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را تأسیس کرد که الگویی در جهان شد.

 

حجت‌الاسلام سالاری بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی تأکید کرد و افزود: آیین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) می‌بایست مردم محور برگزار شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برخی اختلاف‌نظر‌ها در زمینهٔ برگزاری مراسم این ایام، خاطرنشان کرد: اگر مسؤولان در برخی موارد اختلاف سلیقه دارند اما اختلاف عقیده ندارند و در برگزاری مراسم مذهبی همیشه همدل و همفکر بوده‌اند.

 

حجت‌الاسلام سالاری افزود: تاکنون تمامی مسؤولان و نهادهای سیاسی، لشگری و حاکمیتی استان به نحوی در برگزاری مراسم مختلف همراه ما بوده‌اند و همین همدلی باعث شده است تا ما بتوانیم با تلاش بیشتری به کارمان ادامه دهیم.

 

وی گفت: تصمیمات سازنده و شکل‌گیری نهادهای انقلابی نشانه‌های پاک بودن و خالص بودن نیات امام راحل را می‌رساند و وظیفه ما مسؤولان است تا با الگو گرفتن از نیات پاک امام رهرو راه ایشان باشیم.

 

رییس ستاد بزرگداشت امام خمینی(ره) استان خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان افزود: خداوند به سجده و نماز طولانی ارزش نمی‌دهد بلکه شرط ورود به این ماه عزیز داشتن نیت و قلبی پاک است چراکه همین نیت و قلب پاک امام راحل بود که انقلاب را پیروز کرد.

 

حجت‌الاسلام سالاری همچنین با اشاره به اعزام 4 هزار و 500 نفر زائر از خراسان شمالی به مرقد امام راحل همزمان با چهاردهم خرداد، اظهار کرد: 170 دستگاه اتوبوس به‌منظور انتقال زائران استان از سطح هشت شهرستان در نظر گرفته ‌شده است.

 

به گفته وی تمام تدابیر لازم برای انتقال زائران از شهرستان‌های هشت‌گانه استان خراسان شمالی به تهران برای شرکت در مراسم محوری گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اندیشیده شده و با فراهم شدن مقدمات، هیچ مشکل و کاستی در این زمینه وجود ندارد./9314/202/ب2

ارسال نظرات