۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱
کد خبر: ۴۲۹۶۲۵
مدرس حوزه:

طلاب در فضای مجازی پاسخگوی شبهات مردم باشند

مدرس حوزه علمیه دارالسلام گفت: امروز مقابله فرهنگی با دشمن در فضای مجازی اصل مهمی است که طلاب باید با انسجام و دقت بیشتری وارد آن شوند تا پاسخگوی شبهات مردم باشند.
ودود

حجت‌الاسلام حسن ودود مدرس حوزه علمیه دارالسلام در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با طلاب، مدرسان و فضلای حوزه‌های علمیه استان تهران، گفت: از گذشته تا امروز حوزه و روحانیت رسالت سنگین و مهم هدایت جامعه را بر عهده داشته است.

 

وی افزود: هدایت جامعه در ابعاد مختلف رسالتی است که یک روحانی همواره باید به بپردازد و در جایگاه روحانی به این رسالت بزرگ خود توجه ویژه داشته باشد.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به وظایف عمده روحانیت مبنی بر هدایت دینی، سیاسی و بصیرت افزایی جامعه، عنوان کرد: حضور در عرصه‌های گوناگون اجتماعی، علمی و کاری طلاب باید در راستای این سه محور قرار گیرد تا منزلت و شأن خود را حفظ کنند.

 

مدرس حوزه علمیه دارالسلام درباره تفاوت اسلام ناب محمدی (ص) و اسلام ارتجاعی، بیان داشت: شاید این دو در بخشی‌هایی ازنظر ظاهر یکی باشند اما مأموریت، هدف و مقصود آنها متفاوت است، اسلام ناب محمدی (ص) به سعادت و تعالی انسان در هردو جهان نگاه می‌کند اما اسلام ارتجاعی در پی این است که انسان یک محتوای خالی و پوچ اما در ظاهر دینی داشته باشد، و در راستای حکومت‌های مستبد قدم بردارد.

 

حجت‌الاسلام ودود درباره فضای مجازی گفت: سایت‌ها و وبسایت های که پاسخگوی شبهات دینی تأسیس‌شده اما در مقابل هجمه شدیدی که در فضای مجازی برای مطالب دینی وجود دارد پاسخگو نیست.

 

وی افزود: متأسفانه حوزه علمیه به‌صورت جدی و دقیق در فضای مجازی حضور نداشته است تا به مقابله با تهاجم عظیم دشمن بپردازد، طلاب تلاش کنند در این زمینه مهارت لازم را کسب کرده و به مقابله فرهنگی منسجم با دشمن بپردازند./302/807/ب1

ارسال نظرات